یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه با سند خودرو وام بگیریم؟

18 دی 1402
چگونه با سند خودرو وام بگیریم؟

اگر قصد خرید خودرو را دارید اما نقدینگی شما کافی نیست بهتر است منتظر نمانید و با دریافت وام خودرو هرچه سریعتر صاحب وسیله نقلیه دلخواهتان شوید. بانک‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی بسیاری هستند که امکان دریافت وام خودرو با سند را فراهم کردند.

به گزارش بانک اول  شرایط دریافت وام خرید خودرو در بانک‌های مختلف با شرکت‌های لیزینگی و خودروسازی متفاوت است. به عنوان مثال، مراحل دریافت وام از شرکت های خودروسازی و لیزینگ به گونه‌ای است که تا پایان پرداخت اقساط وام، خودروی شما در رهن شرکت خودروسازی یا به عبارت دیگر شرکت فروشنده‌ی خودرو باقی خواهد ماند. در مورد بانک‌های دولتی و خصوصی این‌گونه نیست، و بعد از پرداخت تعداد مشخصی از اقساط که توسط بانک تعیین می‌گردد، فرد وام گیرنده می‌تواند مراحل به نام زدن سند خودرو را آغاز کند.
شرایط دریافت وام فوری خودرو
برای بهره‌بری از وام خودرو از بانک‌های دولتی و غیردولتی کشور، معرفی یک یا دو نفر ضامن به همراه چک کارمندی الزامی است. چنانچه به ضامن معتبر دسترسی ندارید، می‌توانید از خدمات تسهیلاتی شرکت‌های خصوصی استفاده کنید که در این صورت، به ارائه‌ی چک صیادی و سفته نیاز دارید.  برای دریافت وام، ارائه‌ پیش‌فاکتور الزامی‌ست که برای دریافت آن می‌بایت به نمایندگی شرکت خودروسازی موردنظرتان مراجعه کنید.

اسامی بانک هایی که وام خودرو می‌دهند

اگر قصد دریافت وام با سند خودرو را دارید بهتر است بدانید تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند خودروی داخلی خریداری کنند. معمولا بازپرداخت اقساط هر سال، حداکثر تا سه سال به مدت ۳۶ ماه با سود ۱۸ درصدی لحاظ خواهد شد. برخی از بانک‌ها با تعیین شرایط مشخصی که معمولا در عموم این بانک‌ها مشترک است، به متقاضیان دریافت کمک‌هزینه‌ی خرید خودرو، وام می‌دهند که در ادامه از آن‌ها نام برده شده است؛
بانک پارسیان
بانک سامان
بانک تجارت
بانک ملی
بانک صادرات
بانک ایران‌زمین
بانک دی
بانک گردشگری
پست‌بانک ایران
بانک سپه

مبلغ وام خودرو چقدر است؟

وام خرید خودرو از بانک سامان: ۱۰۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه
۲. تسهیلات خرید خودرو از بانک صادرات: ۲۰ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه
۳. تسهیلات خرید خودرو از بانک انصار: ۱۵ میلیون تومان با اقساط ۲۴ ماهه
۴. تسهیلات خرید خودرو از سایر بانک‌ها: ۱۵ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه
گفتنی است ممکن است به دلیل اتمام بودجه طرح دریافت وام با سند خودرو بانک های مذکور متوقف شده باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به شعب نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنید.

روش دیگر دریافت وام با سند خودرو

همانطور که گفته شده برخی از شرکت های خصوصی نیز امکان دریافت دریافت وام با سند خودرو را فراهم کردند. شرایط دریافت وام خودرو از این شرکت ها متفاوت است اما به طور کلی  شرایط زیر در اکثر آنها مشترک است:
خودروی مدل ۹۰ به بالا
پلاک تهران
ارزش روز خودرو بالای ۴۰۰ میلیون تومان
داشتن دسته چک
وام کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت نمی‌شود.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها