یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

حباب سکه از ۷ میلیون تومان عبور کرد

23 دی 1402
حباب سکه از ۷ میلیون تومان عبور کرد

درپی افزایش قیمت جهانی طلا و رشد قیمت سکه در بازار داخلی، حباب سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان شد.

به گزارش بانک اول اتحادیه فروشندگان سکه و طلا اعلام کرد: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)، در اولین ساعات کاری امروز شنبه (۲۳ دی ماه) در بازار تهران، با ۳۸۳ هزار تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، ۳۲ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان فروخته شد.

هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم هم ۲۸ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، ۲۷۵ هزار تومان افزایش داشته است.

نیم سکه ۱۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان و سکه گرمی هم ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

حباب سکه امامی ۷ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان شد.

اونس طلا هم در بازارهای جهانی ۲۰۴۹ دلار قیمت خورد./تسنیم

اخبار مرتبط
سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز ضمن تکذیب این ادعا، طرح این شائبه‌ها را از سوی کسانی دانست که از این حواشی سود می‌برند. بانک مرکزی از سال گذشته برای ساماندهی بازار طلا و سکه اقدام به حراج سکه کرد که تاکنون 10مرحله از این حراج انجام شده است. در حراج‌های ابتدایی تنها ربع سکه عرضه می‎شد اما کمی بعد نیم‌سکه و سکه تمام نیز در این حراج‌ها عرضه شد.
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها