شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

خرید و فروش امتیاز وام بانک رسالت + وام فوری 300/000/000 تومانی بانک رسالت با کارمزد 2 درصد

26 دی 1402
خرید و فروش امتیاز وام بانک رسالت + وام فوری 300/000/000 تومانی بانک رسالت با کارمزد 2 درصد

به گزارش بانک اول وام قرض الحسنه بانک رسالت یکی از پرطرفدارترین وام‌های بانکی کشور است. این بانک به دارندگان حساب قرض‌الحسنه، وام با کارمزد دو درصدی اعطا می کند. از آن‌جایی ثبت‌نام وام‌های بانک رسالت به صورت غیرحضوری و در سایت این بانک انجام می‌شود، بسیاری از متقاضیان وام ترجیح می‌دهند در این بانک حساب باز کنند و وام بگیرند. در این مقاله، درباره انواع وام‌های بانک رسالت صحبت می‌کنیم و شرایط دریافت تسهیلات بانک رسالت را توضیح می‌دهیم.

انواع وام‌های بانک رسالت

اخیرا بانک رسالت از تسهیلات جدیدی رونمایی کرده است و تا سقف 300 میلیون تومان وام می‌دهد. این وام به کسانی داده می‌شود که در این بانک حساب دارند و از گردش حساب خوبی برخوردار هستند. در این بخش، اطلاعات لازم در خصوص انواع وام‌های بانک رسالت را بیان می‌کنیم. بیشتر مراحل دریافت وام از این بانک به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

هم چنین امکان خرید و فروش امتیاز وام بانک رسالت برای عموم مردم وجود دارد.

در آذر ماه امسال بود که فرزین رییس کل بانک مرکزی به افزایش سقف وام قرض الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: بانک رسالت و بانک ملی و سپه اجازه دارند این وام را پرداخت کنند؛ اصلاح ضوابط وجوه اداره شده و غیره را هم داشتیم. از جمله اقدامات ماه های اخیر افزایش سقف قرض الحسنه به ۳۰۰ میلیون و سقف تسهیلات کسب و کارهای کوچک دانش بنیان به ۷۵۰ میلیون تومان است.

وام قرض‌الحسنه بانک رسالت

این وام ۲ درصد سود دارد و با کارمزد دو درصد هم به شما تعلق می‌گیرد. سقف وام 3۰۰ میلیون تومان است و برای دریافت آن به سپرده احتیاج دارید. برای دریافت وام قرض‌الحسنه‌ی بانک رسالت، سپرده‌ی شما حداقل ۳ و حداقل ۶ ماه باید در حساب بماند. نسبت مبلغ وام به میزان سپرده ۱۰۰ درصد است. یعنی اگر خواب سپرده ۶ ماه باشد، نسبت مبلغ وام ۱۰۰ درصد است و باید مبلغ آن را در ۱۲ ماه پرداخت کنید. 

درصورتی‌که خواب سپرده بیشتر از ۶ ماه باشد، ۲ قسط به طول مدت بازپرداخت افزوده می‌شود. برای ثبت‌نام در وام قرض‌الحسنه‌ی بانک رسالت باید در پیش‌خوان مجازی بانک رسالت ثبت‌نام کنید، ثبت‌نام در این پیش‌خوان به کد ملی و شماره همراه احتیاج دارد. بعد از ثبت‌نام غیرحضوری، کارشناس‌های بانک با شما تماس می‌گیرند و مامور بانک برای انجام مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک به محل شما مراجعه می‌کند. 

بنابراین، برای دریافت این وام لازم نیست به بانک رسالت مراجعه کنید. آخرین مرحله، مراجعه به سامانه‌‌ی اعتبارسنجی مرآت و مشاهده‌ی میزان اعتبار است. حالا می‌توانید مراحل دریافت وام را شروع کنید. مراحل دریافت وام در شعبه‌های بانک رسالت انجام می‌شوند. معمولا یک تا دو هفته بعد از تشکیل پرونده، وام شما واریز می‌شود. وام این بانک را می‌توانید بین ۱ تا ۵ سال پرداخت کنید.

وام بدون ضامن بانک رسالت

در بین انواع وام‌های بانک رسالت، وام بدون ضامن محبوبیت بیشتری دارد. به‌طور کلی برای دریافت وام به ضامن معتبر و رسمی و وثیقه‌ی الکترونیکی احتیاج دارید. اما اگر بتوانید از بانک اعتبار ممتاز بگیرید، می‌توانید بدون ضامن از بانک وام بگیرید. برای کسب رتبه‌ی ممتاز نباید سوءسابقه، چک برگشتی و بدهی معوقه داشته باشه باشید. در این حالت، دریافت وام بدون ضامن و سفته‌ی الکترونیکی انجام می‌شود.

راهنمای اعتبارسنجی بانک رسالت

برای این کار باید به سامانه‌ی اعتبارسنجی مرآت مراجعه کنید. ثبت‌نام در این سامانه به کد ملی، و شماره همراه احتیاج دارد. برای اعتبارسنجی، بانک اطلاعات حساب‌های بانکی، اطلاعات تسهیلات و اطلاعات مربوط به چک برگشتی را بررسی می‌کند. همچنین، اطلاعاتی مثل درآمد، سابقه‌ی چک برگشتی و سابقه‌ی بازپرداخت تعهدات بانکی در نتیجه‌ی اعتبارسنجی تاثیر دارند. وضعیت تاهل، نوع سازمان محل کار، تعهدات حمایتی خانواده، دین و سابقه‌ی بیماری در نتیجه‌ی اعتبارسنجی تاثیرگذار نیستند. 

در نهایت، نتیجه‌ی اعتبارسنجی شما در یکی از دسته‌های ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب قرار می‌گیرد. اگر نمره‌ی اعتباری ممتاز بگیرید، لازم نیست ضامن معرفی کنید و سفته‌ی الکترونیکی بدهید. 

کسانی که نمره‌ی اعتباری کاملا متناسب بگیرند، باید سفته‌ی الکترونیکی ارائه دهند. دارندگان نمره‌ی اعتباری متناسب هم به سفته‌ی الکترونیکی و معرفی یک ضامن واجد شرایط برای ضمانت احتیاج دارند. نکته‌ی آخر اینکه اگر ثبت درخواست وام شما در سامانه‌ی بانک رسالت با مشکل مواجه شود، رنگ درخواست در سامانه صورتی می‌شود. این رنگ نشان می‌دهد که درخواست تسهیلات شما رد شده است.

سطح اعتباری چیست؟

بعد از ثبت‌نام در سامانه‌ی مرآت، این سامانه اطلاعات شغلی، درآمدی و اقساط قبلی شما را بررسی می‌کند و شما را در ۴ سطح اعتباری قرار می‌دهد. این سطح‌ها، ممتاز (A)، کاملا متناسب(B)، متناسب(C) و نامتناسب(D) هستند. سطح اعتباری ممتاز نشان‌دهنده‌ی این است که فرد تمام اقساطش را به‌موقع و بدون تاخیر پرداخت کرده است و خوش حساب است. همچنین، کسانی‌که شغل پایداری دارند، جزو سطح اعتباری ممتاز قرار می‌گیرند.

شرایط وام‌های بانک رسالت به صورت غیر حضوری  چیست؟

برای دریافت وام های قرض الحسنه بانک رسالت، نباید به این بانک بدهکار باشید و باید وام‌های قبلی را تسویه کرده باشید. نداشتن سابقه‌ی چک برگشتی در کلیه بانک ها و نداشتن بدهی سررسید گذشته ٬ معوق و مشکوک الوصول در تمام بانک ها  هم از دیگر شرایط دریافت وام بانک رسالت است. اگر شرایط دریافت وام را ندارید، بانک رسالت به شما اجازه می‌دهد که امتیاز وام را به شخص دیگری واگذار  ( خرید و فروش امتیاز وام بانک رسالت ) کنید. مثلاً، در صورتی‌که پول شما برای مدت‌زمان مشخصی در بانک مانده است و هنوز شرایط دریافت وام را ندارید، می‌توانید امتیاز وام را در پیشخوان مجازی رسالت به شخص دیگری بدهید.

مدارک لازم جهت دریافت وام بانک رسالت:

اگر در بانک رسالت حساب ندارید، برای افتتاح حساب باید با شناسنامه و کارت ملی به بانک بروید. علاوه‌بر این‌ها، موارد زیر هم جزو مدارک لازم برای ثبت‌نام وام بانک رسالت هستند:

  • مدرک احراز شغلی مانند فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار
  • نتیجه‌ی اعتبارسنجی سامانه‌ی مرآت
  • اطلاعات سکونتی و فردی
  • معرفی یک ضامن رسمی و ارائه‌ی مدارک هویتی و شغلی
  • ارائه‌ی سفته‌ی الکترونیکی با کد یکتای آن

بعد از تحویل این مدارک به بانک، درخواست شما بررسی می‌شود و زمان بازپرداخت آن مشخص می‌شود. درصورتی‌که درخواست وام تایید شود، با پیامک به شما اطلاع می‌دهند. بعد از دریافت پیامک تایید وام، می‌توانید برای ثبت امضا و تکمیل مراحل دریافت وام به شعبه‌های بانک رسالت بروید.

خرید و فروش امتیاز وام بانک رسالت :

بازار خرید و فروش امتیاز وام بانک ها خصوصا امتیاز تسهیلات بانک رسالت این روز ها داغ داغ است .

افرادی زیادی هستند که به جای سپرده گذاری در بانک ها و دریافت سود ترجیح می دهد با ایجاد امتیاز حساب خود در بانک رسالت آن را به دیگران بفروشند و از طرفی افراد زیادی هستند که قصد دارند بدون سپرده گذاری در بانک ها جهت ایجاد میانگین حساب راه میانبر را انتخاب کنند و با خرید امتیاز وام بانک رسالت هر چه زوتر به تسهیلات مورد نیاز خود دست یابند.

البته دقت داشته باشید که خرید و فروش امتیاز سپرده گذاری بانک رسالت به صورت رسمی تعریف نشده است. بلکه نحوه انتقال امتیاز وام بانک رسالت به شخص دیگر با عنوان معرفی وام انجام می گیرد. یعنی شما می توانید بدون پرداخت هیچ مبلغی هم امتیازتان را به دوستان، آشنایان یا سایر افراد مد نظر واگذار کنید. با این حال، مبلغی غیر رسمی برای فروش امتیاز هم تعیین شده که معمولا امتیازات وام بر این اساس منتقل می شوند. جهت انتقال امتیاز وام های قرض الحسنه رسالت نیازی به مراجعه حضوری وجود نداشته و تمامی مراحل به صورت آنلاین از طریق سایت این بانک انجام می گیرد. با توجه به این که افراد زیادی تمایل به خرید یا فروش امتیاز وام بانک رسالت دارند، در این مقاله نحوه انتقال آن را به صورت کامل برای تان توضیح می دهیم. پس اگر شما هم در پی خرید امتیاز جهت دریافت تسهیلات کم بهره بانک رسات هستید، با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این رابطه به دست آورید.

نحوه انتقال امتیاز وام بانک رسالت به شخص دیگر

افرادی که قصد استفاده از تسهیلات بانک رسالت را داشته باشند، حتما باید از قبل در این بانک سپرده گذاری کرده و امتیاز مناسب را کسب نمایند. البته راه دیگری هم برای متقاضیان در نظر گرفته شده که همان انتقال امتیاز وام بانک رسالت است. افرادی که زمان کافی یا سرمایه لازم برای سپرده گذاری در این بانک را نداشته باشند، می توانند روش دوم را انتخاب کنند. به عبارت دیگر، امتیازی کسانی که در بانک رسالت سپرده گذاری نموده و اما تمایل به دریافت وام ندارند را خریداری کنند. امکان انتقال وام به صورت آنلاین و از طریق سایت بانک رسالت فراهم شده است. نرخ رسمی هم برای خرید و فروش این امتیاز معین نشده اما بر اساس عرف، این امتیاز در ازای هر ۱ میلیون تومان بین ۹۰ تا ۱۳۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. پس اگر قصد خرید امتیاز وام بانک رسالت را دارید، می توانید بر این اساس جهت تامین بوجه لازم برای دریافت امتیاز وام قرض الحسنه رسالت، برنامه ریزی کنید.

به منظور انتقال امتیاز تسهیلات این بانک هم باید از طریق سایت آن اقدام نمایید. جهت این امر لازم است یک سری مراحل ساده را به صورت گام به گام طی کنید که در ادامه به آن ها پرداخته ایم. این مراحل مورد نیاز جهت انتقال امتیاز وام به شرح ذیل می باشند:

  1. 1اولین گام جهت واگذاری یا فروش امتیاز وام بانک رسالت ، وارد شدن به سایت این بانک است. پس نشانی اینترنتی آن یعنی ibank.rqb.ir را در مرورگر خود قرار داده و سرچ کنید. جهت ورود به این سامانه و انتقال امتیاز تسهیلات قرض الحسنه رسالت می توانید از گوشی موبایل یا سیستم های کامپیوتری استفاده کرده و از این نظر با محدودیتی مواجه نخواهید بود.
  2. 2پس از این که آدرس فوق را سرچ کردید، کمی صبر کنید تا گوگل نتیجه جست و جویتان را نمایش دهد. سپس اولین سامانه بالا آمده با همین نشانی و عنوان «اینترنت بانک رسالت - پرداخت قبوض» را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.

    سایت  بانک رسالت

  3. 3در گام بعد به صفحه ورودی اینترنتی بانک رسالت منتقل خواهید شد. نحوه انتقال امتیاز وام بانک رسالت به شخص دیگر به این صورت است که باید به حساب کاربری خود در سایت بانک رسالت وارد شوید. پس نام کاربری و رمز عبور ثابت خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه «ورود» را بزنید. البته امکان ورود به سامانه با استفاده از شناسایی دو عاملی یا پیامک هم وجوددارد.
  4. ورود به سایت رسالت

  5. 4به هر حال پس از تایید اطلاعت در بخش قبل، یک پیامک احراز هویت بر روی گوشی موبایل تان ارسال می شود. جهت ورود به حساب خود و انتقال امتیاز وام بانک رسالت ، باید این کد را در جایگاه مربوطه وارد کرده و گزینه «ثبت کد» را بزنید.

    احراز هویت بانک رسالت

  6. 5در صورتی که کد تایید را به درستی وارد کرده باشید، به حساب کاربری خود منتقل شده و تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. اکنون باید از منوی موجود در سمت راست صفحه گزینه «تسهیلات» و سپس «معرفی وام» را انتخاب نمایید.

    معرفی وام و انتقال امتیاز وام بانک رسالت

  7. 6مرحله بعدی خرید امتیاز وام بانک رسالت ، وارد کردن اطلاعات مربوط به آن است. در این بخش باید سپرده مد نظر خود جهت انتقال اعتبار از آن را مشخص کنید. سپس از جدول موجود در بخش انتهایی صفحه، شماره سپرده مقصد، کارت ملی فرد دارنده این شماره سپرده، نوع انتقال، مبلغ و مدت را هم تعیین نمایید. بعد از تکمیل اطلاعات مورد نیاز به صورت کامل، گزینه «تایید بارگذاری» را بزنید.

    انتقال امتیاز وام بانک رسالت

در این بخش نحوه انتقال امتیاز وام بانک رسالت به شخص دیگر را برای تان توضیح دادیم. با انجام مراحل فوق، می توانید درخواست تان را جهت انتقال امتیاز ارائه دهید. در صورت وجود شرایط لازم، انتقال امتیاز سپرده گذاری با موفقیت انجام می گیرد. 

شرایط خرید امتیاز وام بانک رسالت

حال که با نحوه انتقال امتیاز تسهیلات بانک رسالت آشنا شده اید، به سادگی می توانید این فرایند را انجام دهید. اما موضوع مهم در این باره، اطلاع از شرایط خرید یا فروش امتیاز وام بانک رسالت است. در این رابطه باید بگوییم که انتقال امتیاز تسهیلات قرض الحسنه رسالت شرایط خاصی نداشته و افراد بدون هیچ چالشی می توانند امتیاز وام خود را به دوستان، آشنایان یا سایر اشخاص واگذار کنند. منتهی نکته مهمی که وجود دارد، داشتن شرایط لازم برای فردی است که امتیاز را دریافت می کند. چرا که برای اخذ اکثر تسهیلات بانک رسالت، شرایط مشخصی تعیین می شود. پس قبل از انتقال امتیاز وام بانک رسالت ، باید به واجد شرایط بودن فرد دریافت کننده امتیاز توجه داشته باشید.

نکات انتقال امتیاز وام بانک رسالت اینترنتی و قیمت امتیاز وام بانک رسالت

  • هم انتقال دهنده و هم دریافت کننده امتیاز باید دارای حساب فعال در بانک رسالت باشند.
  • فرایند انتقال امتیاز تسهیلات این بانک به صورت اینترنتی و از طریق سایت آن انجام می گیرد. پس نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.
  • مبلغ رسمی برای خرید و فروش امتیاز وام تعیین نشده است. با این حال بر اساس عرف بازار، خرید انتقال امتیاز وام بانک رسالت به ازای هر ۱ میلیون تومان بین ۹۰ تا ۱۳۰ هزار تومان انجام می گیرد.
  • شخصی که قصد دریافت امتیاز را دارد، قبل از هر چیز باید از دارا بودن شرایط اخذ وام قرض الحسنه رسالت، اطمینان حاصل نماید.
  • وام گیرنده و ضامنین نباید دارای چک برگشتی و وام و تسهیلات معوق ٬ سررسید گذشته و مشکوک الوصول در شبکه بانکی کشور باشند
اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
منیره موسوی
ارسال شده در : پنجشنبه 28 دی 1402

من وام ۲ درصد و۴درصدی میخوام سرپرست دخترم هستم ومیخوام هم کارشروعکنم وهم پول پیشم بشه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها