چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

رشد دلار قیمت طلا را کاهش داد

27 دی 1402
رشد دلار قیمت طلا را کاهش داد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۰۲۷ دلار و ۱ سنت رسید.

به گزارش بانک اول، قیمت طلا بیش از یک درصد در روز سه‌شنبه به خاطر افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه فدرال رزرو آمریکا پس از سخنرانی رئیس این بانک در مورد نرخ بهره، کاهش یافت.


 قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش به ۲۰۲۷ دلار و ۱ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۱ درصدی به ۲۰۲۹ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.
در شرایطی که بالا رفتن شاخص دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا بر قیمت طلا فشار می‌آورد، تنش‌های ژئوپلیتیکی تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و مانع کاهش بیش از حد قیمت آن می‌شود.


شاخص دلار حدود یک درصد افزایش یافته و به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود در روز گذشته گفت بانک مرکزی نباید برای پایین آوردن نرخ بهره عجله کند و باید مطمئن شود کاهش تورم ادامه‌دار خواهد بود.


انتظار می‌رود فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را در اجلاس ۳۰ و ۳۱ ژانویه بدون تغییر نگه دارد. تاجران ۶۷ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود.
از طرف دیگر مقامات بانک مرکزی اروپا هم امید برای کاهش زود هنگام نرخ بهره را با اظهارات سختگیرانه خود ناامید کرده‌اند.


قیمت نقره امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۶ درصد کاهش ۸۹۵ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود. /تسنیم

اخبار مرتبط
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.
این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این حراج در سایت مرکز مبادله ایران به آدرس www.ice.ir در دسترس قرار می گیرد.
بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.
با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها