شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

یک ماهه 22.5 درصد سود بگیرید + بیشترین سود بانکی برای کدام بانک است؟

29 دی 1402
یک ماهه 22.5 درصد سود بگیرید + بیشترین سود بانکی برای کدام بانک است؟

به گزارش بانک اول بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ رسمی سود بانکی افزایش یافت. این تصمیم بر افزایش، در شامگاه دهم بهمن ماه 1401 رسانه‌ای و به بانک‌ها ابلاغ شد.نرخ بهره بانکی جدید اعلامی به شرح زیر است:

سپرده کوتاه‌مدت عادی (با قابلیت واریز و برداشت و صدور کارت بانکی): 5 درصد ( به حداقل مانده در ماه سود پرداخت می شود)

سپرده کوتاه مدت ویژه سه‌ماهه: ۱۲ درصد

سپرده کوتاه‌مدت ویژه شش‌ماهه: 17 درصد

سپرده بلندمدت با سررسید یک‌سال: 20/5 درصد

سپرده بلندمدت با سررسید ۲ سال: 21/5 درصد

سپرده بلندمدت با سررسید 3 سال: 22/5 درصد

البته این فقط ظاهر ماجرا است و اکنون اکثر بانک های کشور با ارائه طرح های متنوع با اسامی مختلف سعی در جذب پول و منابع مشتریان دارند. رقابت بانک ها برای ایجاب مشتری به اینکه بیشترین سود بانکی را پرداخت می کنند بسیار بالاست.

برای مثال بانک ملت در حال حاضر طرحی به عنوان مهرگان دارد . در این طرح سپرده بلند مدت 3 ساله با نرخ 22.5 درصد افتتاح می شود ٬ ولی با گذشت یک ماه از افتتاح حساب می توان بدون نرخ شکست سود هر میزان از سپرده را برداشت کرد.

البته برای افتتاح این سپرده باید حداقل 80 میلیون تومان در بانک سپرده گذاری کنید برای مبالغ کمتر هم با کف حداقل 50 میلیون تومان 21.5 درصد و با کفا حداقل 30 میلیون تومان سپرده با سود 20.5 درصد با شرط یک ماهه در این بانک افتتاح می شود.

در میان اقشار جامعه از واژه بهره بانکی هم برای سود سپرده های بانکی استفاده می شود . باید توجه داشت که بهره بانکی با سود بانکی تفاوتی ندارد.

نرخ سود گواهی سپرده بانک‌ها چقدر است؟

بانک‌های رفاه، پارسیان و ملت در کنار افتتاح حساب کوتاه‌مدت و بلندمدت، در حاضر امکان صدور اوراق گواهی سپرده را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. اوراق گواهی سپرده پارسیان با سود ۲۱.۵ درصد و نرخ شکست ۱۲ قبل از شش ماه و ۱۷ ماه بعد از شش ماه و اوراق گواهی سپرده بانک رفاه و اوراق گواهی سپرده ملت با سود ۲۱.۵ درصد و نرخ شکست ۱۲ درصد قبل از یک سال، عرضه می‌شوند. نکته مهم اینکه در صورت پر شدن سقف صدور، امکان عرضه اوراق برای مشتریان وجود در شعبات مختلف وجود ندارد.سود گواهی های سپرده قبلی 18 درصد بود.

بانک  سود اوراق نرخ شکست
رفاه 21.50% زودتر از یکسال ۵ درصد
ملت 21.50% زودتر از یکسال ۵ درصد
پارسیان 21.50% زودتر از یکسال ۵ درصد

کشاورزی

21.50% زودتر از یکسال ۵ درصد

سپرده گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهتر است یا سپرده‌های بلندمدت؟

زمانی که برای افتتاح سپرده به شعب مختلف بانک‌ها مراجعه می‌کنید و به فکر بیشترین سود سپرده بانک هستید، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از پیشنهادهایی است که با آن مواجه می‌شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها اگرچه سود ثابتی را برای مشتری پیش‌بینی نمی‌کنند اما معمولاً در پرداخت سود ماهیانه رقابت سختی با سود سپرده‌ها دارند و سعی می‌کنند از سقف سود سپرده‌ها سبقت بگیرند.

در حال حاضر اغلب صندوق های سپرده گذاری پرداخت حداقل سود 23 درصدی را به سپرده گذاران پیشنهاد می دهند.

اخبار مرتبط
مجموع سود ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بانکهای بالا که به ترتیب از بیشترین سود تا کمترین درج شده اند بالغ بر ۵۵ هزارمیلیاردتومان (همت) است. بانک ملت با ۲۷ همت سود ۹ ماهه حدود ۴۹ درصد از سود مجموع هفت بانک را به خود اختصاص داده است. پاسارگاد با ۱۷ همت ،اقتصادنوین ۹ همت ، تجارت ۶ همت ، سامان ۴ همت ، صادرات ۲ همت سود و پارسیان با هشت همت زیان که تنها بانک زیانده در بازه ۹ ماهه است در رتبه های بعدی از حیث قدرمطلق سود و زیان هستند.
سپرده گذاری بانکی، یک نوع تسهیلات مالی است که افراد و شرکت‌ها می‌توانند به وسیله آن، پول خود را به بانک بسپارند و در مقابل آن سود دریافت کنند. این نوع سرمایه‌گذاری از جمله روش‌های اصلی و محبوب برای افرادی است که به دنبال امنیت مالی و حفظ سرمایه خود هستند.
گواهی سپرده خاص با سود 30 درصدی به رقیب سرسخت سپرده‌های بلندمدت تبدیل شد. با انتشار گواهی سپرده خاص از سوی بانک مرکزی قریب به 130 همت از مانده سپرده‌های بلندمدت سه ساله کاسته شد.
گفتنی است بازرسی های میدانی بانک مرکزی از شعب بانکی در زمینه رعایت ضوابط این بانک در مورد نرخ انواع سود سپرده‌های بانکی در دستور کار بوده و اقدامات تنبیهی لازم در مورد بانک‌های متخلف به اجرا درمی‌آید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها