شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

راهنمای کامل دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها

30 دی 1402
راهنمای کامل دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها

با افزایش قیمت‌ها و ناپایداری‌های اقتصادی، خرید یک خودروی جدید به نظر آسان نیست اما باید بدانید با تسهیلات اقساطی و وام خرید خودرو ارائه شده توسط بانک‌ها و موسسات مالی، این چالش به یک فرصت تبدیل شده است. اکنون به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید با بررسی جزئیات و شرایط مختلف این وام، بهترین تصمیم را برای خرید خودروی مطابق با نیازهای خود اتخاذ کنید.

آشنایی با شرایط کلی وام خرید خودرو

به گزارش بانک اول برای خرید خودرو با وام، اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است خودرویی که قصد دارید با وام خریداری کنید، باید محصول داخلی باشد. زیرا تسهیلات خرید خودرو برای خودروهای وارداتی ممکن نیست. بانک‌ها در ارائه تسهیلات خودرویی، موارد مختلفی را در نظر می‌گیرند اما به طور کلی، سه شرط اصلی را متقاضیان این وام‌ها باید مد نظر داشته باشند:

  • برای درخواست خرید خودرو با وام، متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد
  • متقاضیان نباید سابقه برگشت چک یا بدهی‌های معوقه داشته باشند. این نکته نشان‌دهنده پایداری مالی فرد است
  • متقاضیان باید توانایی مالی برای پرداخت اقساط وام را اثبات کنند. این اثبات می‌تواند از طریق فیش حقوقی یا ارائه ضامن انجام شود.

کدام بانک‌ها وام خرید خودرو ارائه می‌دهند؟

برای درخواست خرید خودرو با وام در اکثر بانک‌ها، لازم است علاوه بر ثبت درخواست، دو ضامن رسمی یا سند ملک نیز ارائه شود. نرخ سود معمولاً در این وام‌ها حدود 24 درصد سالانه است و مدت زمان بازپرداخت آن حداکثر سه سال یا 36 ماه می‌باشد.
در شرایط کنونی بازار خودرو و افزایش قیمت‌ها، خرید خودرو به صورت اقساطی از نظر اقتصادی مناسب به نظر می‌رسد. در ادامه بانک‌های ارائه‌دهنده تسهیلات خرید خودرو را معرفی کرده و شرایط دریافت تسهیلات آن‌ها را با جزئیات بررسی خواهیم کرد.

نام بانک سقف مبلغ وام حداکثر مدت بازپرداخت سود
سامان ۱۰۰ میلیون تومان ۳۶ ماه ۱۸ درصد
شهر
ملت ۷۰ میلیون تومان ۶۰ ماه ۱۸ درصد
رفاه ۱۰۰ میلیون تومان ۴۸ ماه ۱۸ درصد
صادرات ۲۰۰ میلیون تومان ۳۶ ماه ۱۸ درصد
ملی ۲۰۰ میلیون تومان ۳۶ ماه ۱۸ درصد
ایران زمین ۳۰۰ میلیون تومان

تسهیلات خرید خودرو بانک سامان

بانک سامان اخیراً سقف وام خودرو را به 100 میلیون تومان ارتقاء داده است. مهلت بازپرداخت این وام 36 ماه بوده و نرخ سود آن 18 درصد است. بانک سامان برای ضمانت، از متقاضی وام، سند ملک و 15% از مبلغ وام را تا تسویه کامل نزد خود نگه می‌دارد. همچنین داشتن حساب سپرده کوتاه‌مدت با گردش 3 تا 6 ماه نیز از موارد مورد نیاز برای درخواست خرید خودرو با وام بانک سامان محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که مبلغ وام نباید از 80 درصد ارزش خودرو بیشتر باشد.

وام خرید خودرو بانک صادرات

بانک صادرات اکنون تسهیلات خرید خودرو را از طریق وام کارت اعتباری ارائه می‌دهد که سقف مجاز آن به 200 میلیون تومان افزایش یافته است. وام خرید خودرو بانک صادرات با حداکثر تعداد اقساط 60 ماهه ارائه می‌شود و در صورت استفاده از حداکثر مبلغ و تعداد اقساط، هر قسط ماهیانه به مبلغ حدود 5.100.000 تومان می‌باشد. نرخ سود این وام 18 درصد است و برای درخواست آن، متقاضیان مرد زیر 50 سال با وضعیت نظام‌وظیفه مشخص و عدم دریافت وام مشابه از بانک‌های دیگر می‌توانند اقدام کنند. جهت مشاهده شرایط کامل وام خرید خودرو بانک صادرات کلیک کنید.

وام خرید خودرو بانک ملی

وام خرید خودرو بانک ملی تا سقف ۲۰۰ میلیون و با نرخ سود ۱۸ درصد ارائه می‌شود. برای دریافت این اعتبار، شما نیاز به معرفی یک ضامن کارمند و ارائه فیش حقوقی دارید. بانک ملی علاوه بر این، ۱۰ درصد از مجموع مبلغ وام را به صورت موقت نزد خود نگه می‌دارد و پس از پرداخت آخرین قسط، مبلغ باقی‌مانده را باز می‌گرداند.

وام خرید خودرو بانک ملت

بانک ملت با سقف وام 70 میلیون تومان و سود 18 درصد، شرایط دریافت تسهیلات خرید خودرو را اعلام کرده است. برای دریافت این وام، نیاز به سپرده 12 ماهه در بانک ملت دارید و در صورت خواب ۴ ماهه سپرده، می‌توانید به اندازه یک برابر مبلغ سپرده وام بگیرید. نکته قابل‌توجه این وام، این است که برای مبلغ کمتر از 50 میلیون تومان، تنها به یک ضامن رسمی نیاز دارید. در صورت تمایل به دریافت سقف وام با حداکثر مدت بازپرداخت، مبلغ قسط ماهانه به 2.937.500 تومان می‌رسد.
بانک ملت همچنین وام بدون ضامن با سقف 100 میلیون تومان ارائه می‌دهد. برای دریافت این وام، تنها کافیست حقوق شما به حساب بانکی در بانک ملت واریز شود و رتبه اعتبارسنجی شما A، B یا C باشد. سود وام فوری بانک ملت نیز با نرخ 18 درصد محاسبه می‌شود.

تسهیلات خرید خودرو بانک شهر

بانک شهر برای خرید خودرو تسهیلات ارائه می‌دهد. بر اساس نوع خودرو، این تسهیلات 60% یا 80% ارزش خودرو را پوشش می‌دهد. همچنین، وام قرض‌الحسنه 200 میلیون‌تومانی با حداکثر 60 ماه بازپرداخت و سود 23 درصد نیز در دسترس است. برای افرادی که خودروی جدید می‌خواهند یا قصد دارند خودروی قدیمی را جایگزین کنند، این تسهیلات گزینه مناسبی است.

تسهیلات خرید خودرو بانک ایران زمین

بانک ایران‌زمین خرید خودرو با وام را از طریق سامانه یکپارچه ارائه می‌دهد. متقاضیان با ثبت‌نام و شارژ حساب وکالتی، در قرعه‌کشی شرکت کرده و پس از تعیین نوبت و قیمت نهایی خودرو، مابقی مبلغ را واریز می‌کنند. سقف این تسهیلات 300 میلیون تومان است و برای دریافت آن، متقاضی باید 70 میلیون را به سازمان حمایت واریز کند. برای اطلاعات بیشتر، به شعب بانک ایران‌زمین مراجعه کنید.

تسهیلات خرید خودرو بانک رفاه

بانک رفاه از طریق طرح کرامت، تسهیلات خرید خودرو به مبلغ حداکثر 100 میلیون تومان را برای مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته است. سود این وام 18 درصد بوده و بازپرداخت آن 48 ماهه می‌باشد. همچنین در طرح حرکت، وام نقدی تا 300 میلیون تومان با سود 1 تا 22 درصد براساس مدت خواب سپرده قابل دریافت است. برای این وام، ضامن رسمی و حداقل خواب سپرده 6 ماهه مورد نیاز است.

وام خرید خودرو بدون ضامن

در حال حاضر، برای استفاده از تسهیلات خرید خودرو از بانک‌ها، اغلب نیاز به داشتن ضامن و ارائه چک کارمندی می‌باشد. اما در صورتی که امکان دسترسی به یک یا دو نفر ضامن معتبر را ندارید، گزینه‌های دیگری نیز در دسترس است. شرکت‌های خصوصی، وام خرید خودرو بدون ضامن ارائه می‌دهند. در این حالت، به جای ضامن، می‌توانید از خدمات شرکت‌های مالی خصوصی بهره‌مند شوید. البته، در این مواقع احتمالاً نیاز به ارائه چک صیادی و سفته می‌باشد.

وام خرید خودرو کارکرده

برای خرید خودروی کارکرده، شما می‌توانید از شرکت‌های لیزینگی وام به مبلغ حداکثر ۶۰ میلیون تومان با نرخ سود ۲۱ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ الی ۲۴ ماه درخواست کنید. حداقل تاریخ تولید برای اتومبیل‌های داخلی باید از سال ۱۳۸۸ و برای خودروهای خارجی از سال ۲۰۰۹ به بالا باشد. برای دریافت وام خرید خودرو کارکرده، داشتن دسته چک صیادی و رتبه اعتباری مطلوب از شرایط لازم است.

مدارک لازم جهت دریافت وام خرید خودرو

برای شروع فرآیند ثبت‌نام و دریافت تسهیلات خرید خودرو، موظف به تهیه مدارک زیر هستید:

  • ارائه اصل شناسنامه و نسخه کپی تمامی صفحات آن برای بانک الزامی است
  • کارت ملی متقاضی باید به همراه نسخه‌های کپی از پشت و روی آن ارائه شود
  • ارائه پیش‌فاکتور و اسناد مربوط به خرید خودرو
  • گردش حساب بانکی در 3 ماه گذشته با مهر بانک نیز از مدارک لازم می‌باشد
  • احراز هویت محل سکونت، با ارائه اسناد اجاره‌نامه یا سند ملکی همراه با یکی از قبوض چندگانه الزامی است
  • آدرس کامل محل سکونت با کد پستی معتبر نیز باید اعلام شود
  • گواهی کسر از حقوق ضامن همراه با نسخه پرینت و کپی آخرین فیش حقوقی ضامن از مدارک مورد نیاز محسوب می‌شود
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی همراه با فیش حقوقی و مهر و سربرگ شرکت نیز باید ارائه شود
  • شناسنامه ضامن به همراه نسخه کپی از صفحات اول و دوم آن نیاز است
  • کارت شناسایی ملی ضامن همراه با نسخه‌های کپی از پشت و روی آن نیز الزامی است
  • در صورت اعلام بانک، دسته چک صیادی ضامن نیز باید به بانک ارائه شود.

نکات مهم در دریافت تسهیلات خرید خودرو

در فرآیند درخواست وام برای خرید خودرو، دو نکته مهم وجود دارد. اولاً، توجه داشته باشید که مبلغ وام به حساب گروه خودروساز حواله می‌شود، این مسئله نشان‌دهنده تعهد بانک به ارائه مستقیم وام برای خرید خودرو است. دوماً، سند خودرو در این فرآیند در رهن بانک قرار نمی‌گیرد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها