شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان اعلام شد

07 بهمن 1402
حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان اعلام شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش ۲۰ درصدی حقوق صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

به گزارش بانک اول نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز شنبه هفتم بهمن ۱۴۰۲ و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جزء ۱ بند الف تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

الف- در سال ۱۴۰۳ حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در ماده (۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به شرح زیر افزایش می‌یابد:
 
۱- ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست درصد(۲۰%) افزایش می‌یابد.»

اخبار مرتبط
دوازدهم اردیبهشت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.
حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل‌بگیر هستند، 35درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان 22درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه 690هزار تومان افزایش خواهد یافت.
سخنگوی دولت از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، خبر داد.
مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ولی محمد رئیسی
ارسال شده در : شنبه 07 بهمن 1402

استفاده از تسهیلات بانکها برای بازنشستگان غیر ممکن هست جایی پیش می اید برای پرداخت بدهی پول نقد بگیریم وام های برای خرید کالاست. بقیهپرداخت ها با پس انداز کردن تا سقفی مشخص تا چند برابر پرداخت کنند که برای بازنشته غیر ممکن استچون حقوق دریافتی صرف مخارج ماه قبل میشود امکان پس انداز وجود ندارد اگر با گواهی کسر حقوق وام قرض الحسنه داده بشه نفس راحتی در تورم جاری حداقل برای مدتی کشیده میشودوام های ازدواج چندین سال هنوز پرداخت نشده کاش مسئولین به این دردهای بازنشستگان توجه میکردند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها