جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

وام مسکن روستایی افزایش یافت+ شرایط دریافت وام

09 بهمن 1402
وام مسکن روستایی افزایش یافت+ شرایط دریافت وام

رئیس بنیاد مسکن شهرستان سیریک گفت: متقاضیان تسهیلات روستایی با مبلغ جدید ۳۵۰ میلیون تومان می‌توانند با مراجعه به بانک های عامل درخواست داده و برای نوسازی و ساخت مسکن اقدام کنند.

به گزارش بانک اول محمد صالحی با اذعان به اینکه، با تصویب افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، بیان داشت: با افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان، یقیناً شاهد رونق بیشتر ساخت‌و ساز در روستاهای شهرستان سیریک خواهیم بود.

صالحی با اشاره به سود ۵ درصدی تسهیلات مذکور، تصریح کرد: با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد نیز به ۹ بانک عامل ملت، کشاورزی، صادرات، تجارت، سپه، مسکن، رفاه کارگران، پست بانک و ملی برای پرداخت این تسهیلات مکلف و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه، شرایط معرفی متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های شهرستان نیز فراهم شده است، تصریح کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره بنیاد مسکن شهرستان نسبت به تکمیل پرونده‌ خود اقدام کنند، همچنین زمینه برای این دسته از متقاضیان در روستاها با مراجعه به دهیاری‌ها جهت دریافت پروانه ساختمانی و حضور در بنیاد مسکن شهرستان برای تشکیل و تکمیل پرونده و معرفی به بانک مدنظر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌های مذکور، تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند، افزود: آن دسته از متقاضیانی که پیش از این برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی درخواست داده بودند ولی هنوز موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، وام آنان اتوماتیک‌وار به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

صالحی، مبلغ اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید را با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته مدت بازپرداخت وام مسکن روستایی ۱۵ ساله بوده، که بر اساس بخشنامه جدید مدت ۵ سال به آن افزوده شد که از این پس متقاضیان قادر هستند به مدت ۲۰ سال اقساط این وام را به بانک مد نظر خود پرداخت کنند.

وی افزود: نحوه بازپرداخت در طول ۲۰ سال برای تمامی بانک های عامل یکسان است، و بانک ها موظف به پرداخت وام مسکن روستایی مصوبه ۱۴۰۲ و طبق قوانینی که به آنها ابلاغ شده اند هستند.

رییس اداره بنیاد مسکن سیریک با اشاره به نحوه ضمانت وام مسکن روستایی، گفت: وام‌های مسکن روستایی که ابلاغ شد به شکل ضمانت زنجیره‌ای سه نفره است و آن چیزی که در قانون پیش‌بینی شده و در مصوبه هیات وزیران و بخشنامه بانک مرکزی آمده همه بانک‌ها ملزم به اعطای وام در قالب ضمانت زنجیره‌ای هستند.

وی به شرایط لازم برای ثبت نام وام مسکن روستایی پرداخت و گفت: افرادی که متقاضی ثبت نام مسکن روستایی هستند، ابتدا باید شرایط لازم برای ثبت نام و دریافت وام مسکن روستایی نیز داشته باشند، و به طور کلی ثبت نام برای دریافت این تسهیلات بعد از تشکیل پرونده در اداره بنیاد مسکن از طریق دو روش حضوری و غیر حضوری انجام می شود.

صالحی با تاکید بر اینکه، ساخت واحدهای مسکونی برابر ضوابط فنی و با کنترل ناظرین نظام فنی روستایی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: بانک های عامل نیز برابر با پیشرفت فیزیکی و براساس معرفی نامه های بنیاد مسکن نسبت به آزاد سازی اقساط تسهیلات ساختمان و با توجه به پیشرفت فیزیکی صورت گرفته اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه، مسکن مقاوم از نیازهای اصلی جامعه است، افزود: رعایت ضوابط فنی، استفاده از مصالح مناسب و مرغوب در کنار تسهیلات و نظارت های ناظرین فنی روستایی بنیاد مسکن منجر به ایجاد مسکنی مقاوم میگردد که از نیازهای اصلی جامعه و هر خانواده ای است.

وی تصریح کرد: از تمامی دهیاران که همواره همراهان مجموعه بنیاد مسکن شهرستان بوده اند تقاضا داریم در امر اطلاع رسانی و تشویق مردم به رعایت ضوابط فنی ساخت و ساز و مقاوم سازی منازل مسکونی همکاری به عمل آورند.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها