یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

۳ دلیل برای سقوط بیت کوین در ژانویه

10 بهمن 1402
۳ دلیل برای سقوط بیت کوین در ژانویه

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳، به‌ویژه با افزایش احتمال تأیید ETFهای اسپات طی ماه‌های آخر، حدود ۱۶۰درصد افزایش یافت.باوجود افزایش ۴۸٬۵۰۰ دلار در اواسط ژانویه (دی)، بار دیگر به محدوده ۴۲٬۰۰۰ دلاری سقوط کرد.

به گزارش بانک اول روند اشباع خرید در بازار پس از ماه‌ها افزایش هیجان در مورد تأیید ETFهای اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس ایالات متحده شکسته شد تا شاهد اصلاح قیمت برخی ارزهای دیجیتال باشیم.

در طول این مدت، معامله‌گران با استراتژی کوتاه‌مدت به افزایش قیمت کمک کردند و با فروش دارایی‌های خود پس از انتشار خبر تأیید این ETF‌ها سود کسب کردند.

در نهایت، سخت‌ترشدن شرایط اقتصاد کلان، هم‌زمان با افزایش قدرت دلار پس از یک رکود چند ماهه، منجر به افزایش احساسات نزولی نسبت به روند کلی قیمت بیت کوین در ماه ژانویه (دی) شد.

اشباع خرید در بازار با انتشار اخبار ETFهای بیت کوین

به گزارش کریپتو پوتیتو، صنعت ارزهای دیجیتال پس از رأی دادگاه استیناف به سود گری‌اسکیل در اوت (مرداد) گذشته هیجان‌زده بود.

این شرکت مدعی شده بود که تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای رد درخواست تبدیل صندوق بیت کوین تراست به یک ETF اسپات، خودسرانه و بی‌قاعده بوده است.

قاضی به این رگولاتور دستور داد که با حسن نیت بیشتری تأیید یا رد که ETF را بررسی کند. حکمی که باعث افزایش قیمت بیت کوین در ماه اکتبر (مهر) شد.

انتشار هفته‌به‌هفته اخبار جدید در مورد پیشرفت روند از بین بیش از ده‌ها متقاضی عرضه ETF‌های اسپات، قیمت بیت کوین را بالاتر می‌برد.

میانگین نرخ مبادله بیت کوین در مدت کمی بیش از چهار ماه حدود ۸۰درصد افزایش یافت و از ۲۵٬۸۱۱ دلار در یک سپتامبر (۱۰ شهریور) به ۴۶٬۶۷۰ دلار در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) رسید.

نرخ بازگشت سرمایه سالانه بیت کوین به بیش از ۲۰۰درصد رسید و همان‌طور که جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد، قیمت باید اصلاح می‌شد.

کسب سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت بیت کوین

گروهی از سرمایه‌گذاران بیت کوین از استراتژی‌های بلندمدت انباشت و نگهداری بدون فروش پیروی می‌کنند.

آنها کاملاً متقاعد شده‌اند که منحنی پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال مثبت است و از فروش دارایی‌های پرهیز می‌کند. اما معامله‌گران روزانه آربیتراژ قیمت در ماه ژانویه (دی) تمایل به کسب سود داشتند.

آنتونی ترنچف (Antoni Trenchev)، یکی از بنیان‌گذاران شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال نکسو، می‌گوید که کاهش قیمت بیت کوین در این ماه نمونه‌ای از پدیده «با شایعات بخر، با انتشار اخبار بفروش» در بازارهای دارایی‌های زودنقد بود. شرکت مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری «موتلی فول» در گزارش خود خاطرنشان می‌کند:

به نظر می‌رسد برخی از معامله‌گران با استراتژی‌های کوتاه‌مدت، قیمت بیت کوین را با افزایش خوش‌بینی نسبت به تأیید درخواست ETF‌های افزایش دادند و سپس با کاهش هیجانات به‌سرعت ذخیره سود کردند.

سخت‌ترشدن شرایط اقتصاد کلان، احساس نزولی بازار

شان فارل (Sean Farrell)، رئیس بخش استراتژی دارایی دیجیتال در «فاندستارت گلوبال»، در یادداشتی نوشت: 

طی دو هفته گذشته، روند قیمت بیت کوین با سخت‌ترشدن شرایط اقتصاد کلان به چالش کشیده شده که بیانگر افزایش نرخ‌ها و تقویت دلار است.

تحلیلگران صرافی بیت‌فینکس نیز با انتشار تحلیل خود گفت:

قیمت بیت کوین در ژانویه (دی) کاهش یافت؛ زیرا به نظر می رسد که احساسات نزولی بر بازار حاکم شده است.

آن‌ها انتظار دارند در صورت ادامه اصلاح قیمت، ۳۸٬۰۰۰ دلار و ۳۶٬۰۰۰ دلار سطوح حمایت کلیدی بعدی باشند، گرچه افزایش ۵درصدی قیمت در روز جمعه می‌تواند نشانه‌ای از بهبود روند باشد. در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین در محدود ۴۲٬۰۹۰ دلاری در نوسان است.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها