یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر فوری/ سقف وام سربازی ۴ میلیارد تومان شد

11 بهمن 1402
خبر فوری/ سقف وام سربازی ۴ میلیارد تومان شد

معاون تربیت و آموزش ارتش از پرداخت وام خوداشتغالی به سربازان تا سقف ۳۰۰میلیون و در حوزه های کارآفرینی تا سقف ۴ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش بانک اول معاون تربیت و آموزش ارتش از پرداخت وام خوداشتغالی به سربازان تا سقف ۳۰۰میلیون و در حوزه های کارآفرینی تا سقف ۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ما براساس نوع کار و نیاز به تجهیزات هر حرفه، مبلغ وام را در نظر گرفتیم و براساس طبقه‌بندی نوع شغل ها که کارآفرینی بالاترین مقطع است تا مراحل کارگاهی که بخواهد شروع شود ما سقف وام را تا ۴ میلیارد تومان ارتقا دادیم.

امیرسرتیپ شیخ با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای سربازان مهارت‌آموز پس از پایان خدمت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: یک حلقه اتصال با وزارت آموزش و پرورش ایجاد کردیم تا بتوانیم در حوزه مهارتی برای هر سرباز تسهیلات و کارگاه فراهم کنیم، همچنین برای بالابردن سطح کیفیت آموزش و آزمون‌ها از اساتید حرفه‌ای بهره بگیریم و مراحل مختلف آموزشی را تکمیل کنیم و تا آخرین مرحله دریافت گواهینامه رسمی به سربازان جوان که پس از پایان خدمت با دریافت تسهیلات و وام های خود اشتغالی که دستگاه‌های مختلف کشوری در این امر نقش دارند بتوانند با بهره‌گیری از این وام ها که به تمامی مراکز استان ها ابلاغ شده است، به حرفه مورد علاقه خود در استان و محل سکونت‌شان مشغول به کار شوند.

معاون تربیت و آموزش ارتش با اشاره به اینکه در حال افزایش سطح تسهیلات برای سربازان مهارت دیده هستیم و میزان وام خوداشتغالی با توجه به متفاوت بودن نوع کار مشخص می‌شود، اذعان داشت: ما براساس نوع کار و نیاز به تجهیزات هر حرفه، مبلغ وام را در نظر گرفتیم و براساس طبقه‌بندی نوع شغل ها که کارآفرینی بالاترین مقطع است تا مراحل کارگاهی که بخواهد شروع شود ما سقف وام را تا ۴ میلیارد تومان ارتقا دادیم.

وی افزود: در حوزه های مختلف از ۱۵۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان وام داده می‌شود که این مبالغ به سربازانی که دارای مدرک مهارت باشند، وام پرداخت می‌شود. در این بخش اگر هر سرباز طرح و ایده ارائه دهد به عنوان کارآفرین محسوب شده و مبلغ دریافت وام این افراد نسبت به سایر سربازها متفاوت است و تا سقف ۴ میلیارد در صورت بکارگیری سربازان ترخیصی به ازای هر نفر ۳۰۰ میلیون واگذار می گردد که ساز و کارخود را دارد و توسط حوزه نظام وظیفه دنبال می‌‎شود.

همچنین به تازگی اخباری از کاهش مدت سربازی منتشر شده است که مسئولان در پاسخ گفتند که تصمیم گیری در این رابطه مربوط به نیروی های مسلح است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با دوره ی بازپرداخت ۱۰ ساله است. اگر خانم ها کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشند مبلغ وام آنها ۳۵۰ میلیون تومان است همچنین اگر آقایان کمتر از ۲۵ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان وام دریافت میکنند.
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها