دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

پیامک اخطار وزارت راه به ۳۰۰ هزار مالک مسکن

11 بهمن 1402
پیامک اخطار وزارت راه به ۳۰۰ هزار مالک مسکن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از ارسال پیامک اخطار به ۳۰۰ هزار مالک مسکن برای تکمیل، تصحیح و تایید در سامانه املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش  بانک اول ابوالفضل نوروزی با اشاره به عزم جدی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی برای مقابله با احتکار واحدهای مسکونی، اظهار کرد: بر اساس قانون، وزارت راه موظف است  خانه‌های خالی را شناسایی کرده و خانه‌هایی که بیش از 120 روز در یک سال خالی از سکنه باشند یا کاربری آنها شناسایی نشده باشند را برای پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی کند.

وی یادآور شد: یکشنبه گذشته برای تعیین تکلیف املاک مسکونی و خوداظهاری اشخاص، به 300 هزار مالک پیامک اخطار داده شد تا با ورود به سامانه املاک و اسکان، اطلاعات خود را تکمیل، تصحیح و تأیید کنند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون در استان تهران طی دو مرحله 60 هزار واحد خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است، گفت: از این تعداد 35 هزار واحد متعلق به شهر تهران است که عرضه این واحدهای مسکونی نقش موثری در بازار مسکن خواهد داشت.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه  و شهرسازی بیان کرد: با تعامل و همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی، فرآیند صدور برگ مالیاتی و مالیات ستانی از خانه های خالی آغاز شده است.

اخبار مرتبط
در هفته های گذشته وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد که در صورت موافقت اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مهرماه سال قبل نیز با ارسال پیامک به شرح زیر به متقاضیان نهضت ملی مسکن نسبت به حذف از این پروژه ملی در صورت عدم واریز 240 میلیون تومان تا 20 مهر هشدار داده بود: «اخطار حذف از پروژه،‌ به‌علت عدو واریز آورده اعلامی: متقاضی محترم نهضت ملی مسکن آقا/خانم... ؛ عدم واریز سهم آورده موجب توقف پروژه شده است. چنانچه تا تاریخ 1402/07/20 ساعت 00:00 مبلغ 2/400/000/000 ریال به شماره حساب ... واریز ننمایید از پروژه حذف شده و جایگزینی برای شما انتخاب خواهد شد.»
ماده ۱۳ این طرح که به عنوان ماده(۵) به قانون مالیات‌های مستقیم الحاق می‌شود به دارایی‌هایی همچون املاک اشاره دارد که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند.
قیمت اسمی یک مترمربع آپارتمان در تهران، در فاصله سال ۹۰ تا پایان ۱۴۰۲، از یک میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان به ۷۵ میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسید و ۴۰ برابر شد. اما قیمت واقعی مسکن در این فاصله، ۲.۳ برابر شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها