جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

شگرد جدید کلاهبرداران رمزارزی!

11 بهمن 1402
 شگرد جدید کلاهبرداران رمزارزی!

کلاهبرداری‌های مربوط به فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال همزمان با بهبود وضعیت بازار کریپتو در حال افزایش است.

به گزارش بانک اول، بر اساس پست ۲۹ ژانویه یی هه (Yi He)، یکی از بنیانگذاران بایننس و همسر مدیرعامل سابق این صرافی، چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، یک حساب جعلی در لینکدین در حال سوءاستفاده از هویت وی برای ارائه جعلی توکن‌های فهرست‌شده جدید و دریافت وجه از کاربران است.

وی در این مورد گفت که من یک حساب کاربری لینکدین دارم، اما مدتهاست رمز عبور آن را فراموش کرده‌ام.

از طرفی مسئولیت مذاکره با پروژه‌ها برای فهرست شدن در صرافی بر عهده من نیست.

لطفاً مراقب حساب‌هایی که با جعل هویت من در مورد سرمایه‌گذاری یا فهرست شدن توکن‌ها صحبت می‌کنند، باشید.

طبق گزارش رمزارز، اندی لیان (Anndy Lian)، نویسنده حوزه بلاکچین هم طی پستی، اسکرین‌شات‌هایی را از کاربران واتس‌اپ منتشر کرد که مدعی هستند از طرف بایننس پیام‌ می‌دهند.

این افراد به کاربران پیشنهاد می‌دهند که در ازای دریافت پاداش، به گروه‌های ارز دیجیتال در این پلتفرم بپیوندند.

لیان افزود:

بایننس چنین گروه‌هایی که به شما درآمد غیرفعال ارائه دهد، ندارد.

تحقیقات کوین‌تلگراف در آگوست ۲۰۲۲ نشان داد که کلاهبرداران معمولاً با استفاده از پروفایل‌های ظاهراً قانونی و حرفه‌ای لینکدین که هویت صرافی‌های معتبر، توسعه‌دهندگان یا بنیان‌گذاران یک پروژه را جعل کرده‌اند، با قربانیان ارتباط برقرار می‌کنند.

کلاهبرداران از قربانیان درخواست واریز وجه اولیه می‌نمایند که می‌تواند مبلغی تا ۲۵۰ هزار دلار باشد. با وجود واریز وجه از سوی قربانی، توکن پیشنهاد شده هرگز در فهرست صرافی‌ها قرار نمی‌گیرد.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها