پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

فرزین: کاهش نرخ ارز شروع شده و حتماً به قیمت سابق برمی‌گردد

15 بهمن 1402
فرزین: کاهش نرخ ارز شروع شده و حتماً به قیمت سابق برمی‌گردد

رئیس کل بانک مرکزی از تأمین مالی ۵۹ میلیارد دلاری طی ۹ ماهه نخست سال جاری خبرداد و گفت: کاهش نرخ ارز که به دنبال موضوعات سیاسی دچار نوسان شده بود شروع شده و حتما به قیمت  سابق بر می گردد.

به گزارش  بانک اول محمدرضا فرزین با اشاره به اهمیت ثبات اقتصادی، اظهار داشت:‌در سال قبل نوسانات شدیدی در نرخ ارز داشتیم و برهمین اساس نیز سیاست‌هایی را تعیین کردیم و با تشکیل مرکز مبادله و ... به نرخ با ثباتی رسیدیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از نیازهای ارزی کشور در این مرکز تأمین می شود، گفت:  تا کنون معادل 59 میلیارد دلار ارز برای تأمین نیازهای ارزی اختصاص یافته است که این رقم 60 درصد بیشتر از متوسط 4 سال گذشته و 10 درصد بیشتر از متوسط تأمین ارز در سال قبل بوده است.

او با تأکید براینکه از طریق منابعی که داشتیم، تأمین ارز را با مدیریت مناسب انجام دادیم، گفت: در خصوص نرخ ارز تلاشمان این بود که در محدوده ای با ثبات باشد. همانطور که گفته بودم کاهش نرخ ارز که به دنبال موضوعات سیاسی دچار نوسان شده بود شروع شده و حتما به قیمت  سابق بر می گردد./تسنیم

ادامه دارد...

اخبار مرتبط
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها