ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

کالا بخرید، یارانه ببرید / یارانه هر فرد چقدر زیاد شد؟

17 بهمن 1402
کالا بخرید، یارانه ببرید / یارانه هر فرد چقدر زیاد شد؟

دهه فجر، عید نوروز و‌ ماه مبارک رمضان، بهانه‌ای شده برای اجرای طرح فجرانه و افزایش یارانه تشویقی برای خرید اقلام کالابرگ 

به گزارش بانک اول دیروز علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشستی با اهالی رسانه در طبقه دهم این وزارتخانه ترتیب داده بود تا جزئیات این طرح ویژه، دقیق و موبه‌مو به اطلاع مردم رسانده شود. او از مزیت‌های ویژه طرح 3ماهه فجرانه گفت و اینکه مشمولان طرح کالابرگ بدون هیچ شرطی فقط باید اقلام کالابرگ را بخرند و به‌تناسب خرید مشمول یارانه تشویقی شوند. بخشی از نشست خبری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح تفاوت‌های طرح فجرانه و افزایش یارانه تشویقی به 220هزار تومان اختصاص داشت و چندبار در طول نشست خبری خود از مردم خواست که از فرصت 3ماهه اجرای این طرح برای خرید 11قلم کالای اساسی مشخص‌شده استفاده کنند.


وی  گفت: مزیت بزرگ این طرح، حذف شرط خرید ۲۰۰هزار تومانی برای مشمول شدن یارانه تشویقی است یعنی هم اعتبار تشویقی یارانه از ۱۲۰ به ۲۲۰ افزایش یافته و هم روال کار تغییر کرده است ؛ به نحوی که  اگر یک‌قلم کالا از 11قلم کالای تعیین شده در فروشگاه‌های متصل به این طرح از سوی یارانه‌بگیر خریداری شود، مابه‌التفاوت آن از ۲۲۰هزار تومان پرداخت می‌شود.
تا پیش‌ازاین یارانه بگیران باید ۲۰۰هزار تومان از یارانه خود را صرف خرید 11قلم کالای تعیین‌شده خرید می‌کردند تا ۱۲۰تومان اعتبار اضافه به حساب‌شان واریز شود که همان هم باید تا پایان همان ماه، صرف خرید 11قلم مورد اشاره می‌شد اما الآن، همه شروط برداشته شده و فقط شرط خرید پابرجاست و با هر خرید بلافاصله مابه‌التفاوت خرید انجام شده از 220هزار تومان یارانه تشویقی پرداخت می‌شود.


عسگریان با اشاره به اینکه تا 3ماه همه یارانه بگیران می‌توانند برای خرید در طرح کالابرگ از یارانه تشویقی جدید بهره‌مند شوند، گفت: از‌ماه جاری و همزمان با واریز یارانه این طرح اعمال می‌شود و تا 3‌ماه دیگر ادامه خواهد داشت. اگر از یارانه مضاعف در‌ماه استفاده نشود، این یارانه حذف و برای‌ماه بعدی شارژ می‌شود. همچنین اگر کمتر از 220هزار تومان برای هر نفر در‌ماه هزینه شده باشد بازهم باقیمانده یارانه تشویقی ذخیره نمی‌شود.


مشمولان این طرح با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت خود را شناسایی کرده و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه و برای استعلام از مانده‌حساب کد دستوری # ۱۴۶۳* ۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.


همچنین استفاده از یارانه تشویقی تنها با حساب‌های بانکی سرپرست خانوار ممکن است و اگر یارانه‌بگیر کارت‌بانکی خود را فراموش کرده می‌تواند با دریافت کد اعتباری از برنامه شما یا کد ارسالی به شماره تلفن همراه ثبت شده سرپرست خانوار اقدام به خرید از فروشگاه‌های متصل به طرح که حدود 211هزار فروشگاه اعم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، کند.

یارانه هر فرد چقدر زیاد شد؟


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درصورت استفاده یارانه بگیران در دهک‌های 1 تا 7 از این طرح، یارانه 300تومانی هر فرد یارانه‌بگیر در دهک‌های 4تا 7 به 520هزار تومان و یارانه 400هزار تومانی هر فرد یارانه‌بگیر در دهک‌های 1 تا 3 به 620هزار تومان افزایش می‌یابد.


وی با بیان اینکه میزان استقبال خانوارهای یارانه بگیر از طرح کالابرگ به ۱۶درصد رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر در 7دهک مشمول این طرح 61میلیون نفر جای گرفته‌اند.
عسگریان با تأکید بر اینکه یارانه نقدی اعضای خانوارها متعلق به مردم است و اختیار دارند که در هرجایی كه می‌خواهند مصرف کنند، افزود: این اعتبار یارانه تشویقی مازاد به یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی نقدی است و کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند که در طرح کالابرگ خرید کنند.


 

اخبار مرتبط
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها