شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

این میوه‌ها را جایگزین قند نکنید

18 بهمن 1402
این میوه‌ها را جایگزین قند نکنید

به گزارش بانک اول میوه‌های خشک ازجمله مواد موجود در آجیل‌های ایرانی و آجیل‌ بسیاری از کشورهای آسیایی هستند که اغلب به  عنوان جایگزین مناسب برای مصرف قند با چای هم درنظر گرفته می‌شوند.

اما همه میوه‌های خشک را نمی‌توان به‌عنوان این جایگزین درنظر گرفت به‌ویژه درباره بیماران مبتلا به دیابت. چون شیرینی زیاد برخی از این میوه‌ها می‌تواند باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون شود. در این مطلب به 5 میوه خشک اشاره شده که اگر مبتلا به دیابت هستید باید به هر قیمتی از خوردن آنها اجتناب کنید چون قند زیاد موجود در آنها یا شاخص گلیسمی‌شان (GI) می‌تواند منجر به افزایش ناگهانی سطح قند خون شود. GI یک شاخص رتبه‌بندی است که خانواده کربوهیدرات‌ها را براساس مقدار قند خون در مقیاس یک تا 100رتبه‌بندی می‌کند.
کشمش
کشمش سرشار از قندهای طبیعی به‌ویژه فروکتوز است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش سریع سطح قند خون شود. کشمش دارای شاخص گلیسمی بالایی است که اغلب از 64تا 100متغیر است.
خرما
خرما سرشار از قندهای طبیعی و دارای شاخص گلیسمی بالایی است که منجر به افزایش سریع سطح گلوکز خون می‌شود. شاخص گلیسمی خرما بین46تا 75متغیر است.
آناناس خشک
آناناس خشک اغلب حاوی قندهای اضافه شده است که منجر به افزایش محتوای قند و تأثیر بالقوه بر سطح قند خون می‌شود. شاخص گلیسمی آناناس خشک می‌تواند متفاوت باشد، اما تمایل به متوسط تا زیاد دارد.
انبه خشک
انبه خشک اغلب حاوی قندهای افزوده شده و کربوهیدرات بالاست که به افزایش بالقوه قند خون کمک می‌کند. شاخص گلیسمی انبه خشک می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولا از متوسط تا زیاد است.
کرن‌بری‌های شیرین
کرن‌بری‌های شیرین شده حاوی قندهای افزوده و کربوهیدرات بالا هستند که اثرات بالقوه‌ای بر سطح گلوکز خون می‌‍‌گذارند.

اخبار مرتبط
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها