دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

موسسه کاسپین منحل شد/خط و نشان بانک مرکزی برای ۸ بانک ناتراز

18 بهمن 1402
موسسه کاسپین منحل شد/خط و نشان بانک مرکزی برای ۸ بانک ناتراز

ه گزارش بانک اول  بعد از موسسه های توسعه و نور، امروز رسما موسسه اعتباری کاسپین منحل شد.

موسسه کاسپین سال 94 برای ساماندهی 8 تعاونی اعتباری غیرمجاز تشکیل شده بود.

محمدپور معاون نظارت بانک مرکزی در خصوص انحلال موسسه کاسپین گفت: امروز 18 بهمن 1402 رسماً موسسه کاسپین منحل شد؛ این انحلال در ادامه انحلال موسسات نور و توسعه است. 

او تأکید کرد: انحلال موسسه کاسپین از سال 98 به طور جدی دنبال شده بود و مصویه شورای اعتبار را دارد؛ ولی در 4 سال گذشته به دلیل مشکلاتی که بود امکان انحلال وجود نداشت ولی از سال قبل و با سیاست بانک مرکزی این انحلال بصورت جدی دنبال شد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: این موسسه سال 94 و برای ساماندهی به 8 تعاونی اعتباری غیرمجاز تشکیل شده بود ولی امروز رسماً منحل شد. 

او درباره وضعیت سپرده ها و سهامدارن موسسه کاسپین گفت: دو ماه قبل موسسه نور به بانک ملی منتقل شد و طبق فرایند زمانی سپرده ها و تسهیلات و ... به این بانک منتقل شد و 15 بهمن رسماً این انتقال پایان یافت و مشتریان نور رسما مشتری بانک ملی هستند. در خصوص موسسه کاسپین مصوبه خیلی خوبی از کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی داریم که در آن پیش بینی های لازم برای منافع سهامداران دیده شد. بخش عمده ای از سپرده های سپرده گذاران پرداخت شده و بخش محدودی باقی مانده که تا پایان سال تسویه کامل انجام می شود.

معاون نظارت بانک مرکزی همچنین درباره برخورد این بانک با بانک‌های ناتراز تصریح کرد: قطعاً با بانک های ناتراز برخورد خواهیم کرد. به تمام بانک های ناتراز برنامه اصلاحی دادیم و اگر طبق برنامه عمل نکنند از ظرفیت های قانونی برای انحلال استفاده خواهیم کرد./تسنیم

اخبار مرتبط
در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می کند.
معاون سازمان امور استخدامی گفت: حتی با کاهش ساعت کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه ها باز هستند و مشمول تعطیلی نمی‌شوند.
هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک غیردولتی، مؤسسه اعتباری غیر بانکی و بانک قرض‌الحسنه را تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ کرد.
، بانک‌های کشور در بهمن ماه نیز به بیش از 7 هزار بدهکار بانکی فرصت جبران برای بازپرداخت تسهیلات دادند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها