دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

بانک ملی ایران

نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می شود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می کند.
روش دریافت وام کسب و کار ۱۵۰ میلیونی
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
بانک‌ها پنج‌شنبه ها باز هستند
معاون سازمان امور استخدامی گفت: حتی با کاهش ساعت کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه ها باز هستند و مشمول تعطیلی نمی‌شوند.
حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس بانک چقدر است؟
به موجب مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت؛ بانک غیردولتی معادل ٢٠٠ هزار میلیارد ریال، مؤسسه اعتباری غیربانکی معادل ١٥٠ هزار میلیارد ریال و بانک قرض‌الحسنه معادل ٥٠ هزار میلیارد ریال تعیین شد.
با چقدر پول می‌توانیم بانک بزنیم؟
هیأت وزیران حداقل سرمایه لازم برای تأسیس بانک غیردولتی، مؤسسه اعتباری غیر بانکی و بانک قرض‌الحسنه را تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ کرد.
کدام بانک‌ها بدهکاران را بخشیدند؟
، بانک‌های کشور در بهمن ماه نیز به بیش از 7 هزار بدهکار بانکی فرصت جبران برای بازپرداخت تسهیلات دادند.
 ساعت شروع فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری در ماه رمضان اعلام شد
ساعت شروع به کار و پذیرش مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی اعلام شد
لیست شعب کشیک نوروزی سال 1403 تمامی بانک‌ها
نگران تراکنش‌های مالی در تعطیلات نباشید؛ در نوروز این شعبه‌های بانک‌ها همراه شما هستند
ساعت کاری بانک‌ها در روزهای آخر سال / اسفند ماه 1402
شلوغی آخر سال و حجم زیاد فعالیت‌های بانکی و مالی مردم در چند روز پایانی هر سال، روال روتین و ثابت ساعات کاری بانک‌ها را تغییر می‌دهد. امسال هم مانند سال‌های گذشته، بانک‌ها ساعات کاری‌شان را در روزهای آخر سال افزایش می‌دهند
«شرکت دولتی پست بانک» به «بانک» تبدیل شد
شیری با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در پست بانک ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تدوین اساسنامه بانک، گفت: پایه این اساسنامه بر اساس ضوابط مقررات حوزه‌های شرکت‌ها و بانک‌های دولتی، شرکت‌های بورسی و سهامی عام تهیه شده است و در سال ۱۴۰۰ شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای را برای اساسنامه پست بانک ایران برای طرح در هیات دولت صادر می‌کند و پس از هفت سال در ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲، اساسنامه پست بانک ایران توسط شورای نگهبان تایید و به دولت ابلاغ شد.
کدام شعب بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروز فعال است؟
از سه‌شنبه ۲۹ اسفند (روز ملی شدن صنعت نفت) تا شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در تقویم رسمی کشور تعطیل است و بانک‌ها نیز مانند سایر مراکز و ادارات تعطیل خواهند بود. با این وجود ۵ روز تعطیلی مداوم در کشور ممکن است بسیاری از شهروندان را از تأمین نقدینگی یا برخی دیگر از خدمات ضروری بانکی محروم کند و به همین جهت در سال‌های اخیر برخی شعب بانک‌ها در روزهای تعطیل هم دایر بوده‌اند.
مسیر دریافت وام یخبندان است؛ چرا؟
گذشته از اینکه یکی از راز‌های سختگیری بانک‌ها در سیاست ضدتورمی بانک مرکزی نهفته است که بر ترازنامه بانک‌ها محدودیت ایجاد کرده و پرداخت وام اضافه بر سقف تعیین شده را نمی‌دهد و به همین علت در ماه‌های اخیر برخی بانک‌ها عملا اجازه پرداخت وام را ندارند.
موسسه کاسپین منحل شد/خط و نشان بانک مرکزی برای ۸ بانک ناتراز
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: موسسه اعتباری کاسپین منحل شد
طی روزهای آتی ۳ بانک دیگر هم چک دیجیتال ارائه می‌کنند
در حال حاضر حدود ۵۰ هزار نفر در کشور از چک دیجیتال استفاده می‌کنند. این افراد تا امروز، ۱۸۴ هزار برگ دیجیتال صادر کرده‌اند که ۱۵۹ هزار فقره از این چک‌ها در شبکه بانکی کشور، نقد شده است.
از چه بانک هایی وام با درصد پایین بگیریم؟
امسال، اغلب بانک‌ ها تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد ارائه می‌دهند که از نظر اقتصادی برای همه به صرفه نیست و خیلی ها به دنبال دریافت وام‌های کم‌ بهره با سود کمتر از ۷ درصد هستند.
طرح تبدیل تعهدات معوقه شرکت ایران خودرو اعلام شد
شرکت ایران خودرو طرح تبدیل تعهدات معوقه خود را ویژه بهمن ماه 1402 اعلام کرد.
این بانک ها وام ازدواج را زودتر پرداخت می‌ کنند
همچنین بانک مرکزی تمهیداتی اندیشید که علاوه بر اعطای تسهیلات سهمیه های ابلاغی ، بانک های عامل به منظور کاهش متقاضیان در صف نسبت به پرداخت ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند مازاد بر سهمیه های قبلی تا پایان سال جاری اقدام کنند.
فهرست اطلاعات تسهیلات کلان شبکه بانکی منتشر شد
اطلاعات مربوط به اموال غیرمنقول به تفکیک هر یک از آنها شامل سال و نحوه تملک، ارزش دفتری و برآورد ارزش روز، کاربری، وضعیت بهره‌­برداری فعلی (شعبه ، ستاد، منازل سازمانی، استیجاری و مانند آن) و اقدامات انجام شده برای واگذاری یا مولدسازی را منتشر نماید.
انحلال بانک‌های متخلف تا دو – سه سال ادامه دارد
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره موضوع سهام عدالت نیز بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که افتاد این است که با زمینه‌سازی دولت و تلاش کانون سهامداران ان‌شاءالله از بهمن ماه انتخابات سهامداران عدالت برگزار و مجمع جدید تشکیل می‌شود.
اگر کارت بانکی خود را گم کردیم چه کنیم؟
در صورت مفقود شدن کارت بانکی، اگر چنانچه در ساعات اداری باشد باید به نزدیک‌ترین شعبه بانک مورد نظر مراجعه و درخواست ابطال کارت قبلی و صدور کارت جدید کنید. در این صورت بانک کارت جدیدی با شماره ۱۶ رقمی متفاوت به شما می‌دهد اما شماره حساب شما همان شماره قبلی خواهد بود. برای دریافت کارت جدید از بانک لازم است کارت ملی خود را در دست داشته باشید.
از این ۱۲ بانک چک الکترونیک بگیرید
۴ بانک ملی، آینده، مهر اقتصاد و سپه را هم در مرحله آزمون داریم که یکی از این بانک‌ها یعنی بانک ملی به زودی به محیط عملیاتی اضافه خواهد شد و تا هفته آینده ۱۲ بانک ارائه دهنده خدمت چک الکترونیکی را خواهیم داشت.
این بانک ها با سفته 300 میلیون وام قرض الحسنه با سود 2 درصد میدهند
اگر برای دریافت وام بانکی به سخت می‌توانید ضامن رسمی یا چک ضمانت پیدا کنید بهترین راه این است به سراغ وام با سفت بروید. این وام توسط برخی بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری ارائه می‌شود و شرایط دریافت آن نسبت به سایر وام‌ها ساده‌تر است.
خطر وصول جرائم مالیاتی بانک ها
ضمن آنکه پرداخت نشدن تسهیلات موردنظر واقعا به‌منزله استنکاف بانک‌ها از اجرای قانون نبوده و حسب دستورالعمل ذی ربط، وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ متقاضی را برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها‌ معرفی نکرده است و هیچ دلیلی برای استنکاف بانک‌ها‌ برای اعطای تسهیلات به وجود نیامده است.
 این بانک ها بیشترین سود را به سپرده شما می دهند + جدول
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
 رئیس کل بانک مرکزی از انحلال یک موسسه دیگر خبر داد
فرزین اعلام کرد: انحلال موسسه نور و توسعه انجام شد که یک موسسه دیگر هم به زودی انحلال آن انجام می‌شود نور یک موسسه کوچک نبود ۲۵۰ شعبه داشت و دو سه برابر خیلی از بانک‌های ما است و با ۵۰ هزار میلیارد تومان فساد در سال‌های گذشته مواجه شد.
۲۰۰ هزار خانه خالی بانک‌ها به فروش گذاشته می‌شود
بذرپاش گفت: تقاضا بیش از عرضه در بخش حمل و نقل هوایی است و ما تلاش داریم شرکت‌های هواپیمایی علاوه بر پلتفرم‌های مجازی به‌طور مستقیم نسبت به عرضه بلیت به متقاضیان اقدام کنند.
قابل توجه سپرده‌گذاران و مشتریان "موسسه نور"
به گفته معاون نظارت بانک مرکزی نیز مشکلات موسسه نور در همان موسسه باقی خواهد ماند و از امروز به‌ عنوان یک موسسه غیر اعتباری فقط به حل مشکلات و پرونده‌های قبلی خواهد پرداخت. در عین حال، حدود ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی موسسه نور که عمدتا جوان هستند به بانک ملی منتقل می‌شوند و مشکل کمبود پرسنل را حل خواهد کرد.
سود و زیان ۱۷ بانک بورسی در بازار سهام
حداکثر بازدهی مثبت و منفی سهام ۱۷ بانک بورسی و فرابورسی طی ماه گذشته با سود و زیان ۷.۲ و ۳.۵ درصدی همراه بود !
ماجرای سرقت دفترچه خاطرات هاشمی رفسنجانی از صندوق امانات بانک ملی
اعترافات عجیب سارق حرفه ای صندوق امانات بانک ملی . سرقت از بانک های ملی ٬ تجارت و سپه. سرقت میلیارد ها تومان طلا ٬ ارز و اشیا قیمتی سارق بانک ملی :فائزه هاشمی برای ملاقات و مصاحبه با ما به تركیه آمد با این عنوان كه دفترچه خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی داخل صندوق امانات بوده است