شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

۶ مکمل مصرفی روزانه یک دانشمند برای داشتن عمری طولانی‌تر

22 بهمن 1402
۶ مکمل مصرفی روزانه یک دانشمند برای داشتن عمری طولانی‌تر
"دیوید کلنسی" متخصص زیست شناسی زیست شناسی پیری را مطالعه می‌کند. او هر روز شش مکمل مصرف می‌کند تا با افزایش سن از بروز مشکلات مرتبط با سلامتی جلوگیری نماید.

 اکثر متخصصان معتقدند که بهترین کار آن است که  مواد مغذی مورد نیاز خود را به جای مکمل‌ها از مواد غذیای دریافت کنید. با این وجود،  مکمل‌ها در صورتی که فرد دچار کمبود مواد مغذی خاصی باشد یا نتواند آن را به اندازه کافی از طریق رژیم غذایی خود دریافت کند مفید است. با این وجود، برخی به دلیل فضای ضد پیری ایجاد شده در دوران اخیر مایل هستند قرص‌های کم خطری مانند ویتامین د و راپامایسین دارویی که عموما برای پیوند کلیه و برخی سرطان‌ها استفاده می‌شود را مصرف نمایند به این امید که طول عمرشان را افزایش دهند.

 

به گزارش بانک اول به نقل از بیزینس اینسایدر، "دیوید کلنسی" که در دهه پنجم عمرش زندگی می‌کند و در دانشگاه لنکستر انگستان در مورد زیست شناسی پیری در حال پژوهش است به "بیزینس اینسایدر" می‌گوید که روزانه شش مکمل مصرف می‌کند و علت آن بخاطر فواید احتمالی‌ای است که درباره آن مکمل‌ها در نتایج تحقیقات خوانده است.

او می‌گوید:"من از روغن ماهی برای دریافت اسید‌های چرب استفاده می‌کنم، زیرا خوردن ماهی را دوست ندارم. مصرف منیزیم و ویتامین د برای هر فردی که در رده سنی من قرار دارد امری منطقی می‌باشد. مصرف فولات و ب-۱۲ به دلیل آن که در آزمایش خون ام کمبود مواد مغذی مشاهده شد برایم مفید هستند".

در ادامه آن چه باید در مورد مکمل‌هایی که کلنسی مصرف می‌کند بدانید را ذکر خواهیم کرد:

۱-جینکو بیلوبا

جینکو بیلوبا مکملی است که از برگ‌های درختی به همین نام که حاوی آنتی اکسیدان بوده و از دیرباز در طب سنتی استفاده شده تهیه می‌شود. البته هیج گونه شواهد قطعی‌ای وجود ندارد که نشان دهد جینکو بیلوبا می‌تواند به مقابله با هرگونه بیماری کمک کند. با این وجود، کلنسی چهار سال است که آن مکمل را مصرف می‌کند. او می‌گوید این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که نتایج مطالعه‌ای کوچک نشان داد ممکن است جینکو بیلوبا برای کاهش وزن متوسط در مردان دارای اضافه وزن مفید باشد و نتیجه بررسی دیگری تاثیر بالقوه مفید آن را بر روی عملکرد شناختی افراد مبتلا به زوال عقل نشان داد. از نظر کلنسی آن مکمل ارزش استفاده را دارد. تصور می‌شود که جینکو بیلوبا در مقادیر متوسط بی خطر است، اما عوارض جانبی ناشی از آن می‌تواند شامل ناراحتی معده، سردرد، واکنش‌های پوستی و سرگیجه باشد.

۲-روغن ماهی

اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در ماهی با فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بهبود سلامت چشم، کاهش التهاب و کمک به سلامت مفاصل مرتبط است، اما مشخص نیست که آیا این فواید به طور خاص از امگا ۳ ناشی می‌شود یا از سایر قسمت‌های ماهی که در ترکیب با اومگا ۳ هستند. برای مثال، نتیجه مطالعه بزرگی در سال ۲۰۱۸ میلادی نشان داد که مصرف مکمل حاوی یک گرم روغن ماهی در روز خطر ابتلا به حوادث قلبی - عروقی یا سرطان را در ۲۵۸۷۱ شرکت کننده کاهش نمی‌دهد. با این وجود، به نظر می‌رسد که این موضوع خطر را برای افرادی که ماهی زیادی نمی‌خورند کاهش می‌دهد. در مقاله‌ای منتشر شده توسط محققان هاروارد در مورد این که آیا افراد باید مکمل‌های روغن ماهی را مصرف کنند یا خیر اشاره شده که اگر فردی ماهی یا سایر مواد غذایی دریایی را مصرف نمی‌کند ممکن است مصرف مکمل روغن ماهی برایش مفید باشد.

۳-منیزیم

کلنسی می‌گوید که پیری انسان اغلب با کمبود منیزیم همراه است بنابراین، او به امید افزایش طول عمر و کمک به خواب مکمل منیزیم مصرف می‌کند. نتیجه بررسی‌ای انجام شده در سال ۲۰۲۱ میلادی نشان داد اگرچه تحقیقات طولانی مدت زیادی در مورد اثرات مکمل منیزیم بر روی پیری و ایجاد برخی بیماری‌ها انجام نشده، اما این احتمال وجود دارد که منیزیم بتواند به حفظ سلامت در طول عمر از طریق جلوگیری از بروز التهاب مزمن کمک کرده و طول عمر فرد را افزایش دهد.

نتیجه بررسی‌ای در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان داد در حالی که منیزیم نقش اساسی در تنظیم خواب دارد تحقیقات بیش تری برای تایید این که آیا می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد یا خیر مورد نیاز است.

۴-ویتامین ب -۱۲

ویتامین ب -۱۲ ماده‌ای مغذی است که به ساخت DNA و حفظ سلامت خون و سلول‌های عصبی کمک می‌کند. آن ویتامین به طور طبیعی در محصولات حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و شیر وجود دارد. طبق گفته کلینیک کلیولند بین ۱.۵ تا ۱۵ درصد از مردم ایالات متحده دچار کمبود ویتامین ب – ۱۲ هستند که می‌تواند باعث بروز ضعف یا خستگی، کاهش وزن، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، پوست مایل به زرد، درد دهان یا زبان و از دست دادن اشتها شود. اکثر افراد می‌توانند تمام ویتامین ب - ۱۲ مورد نیاز خود را از طریق مصرف مواد غذایی دریافت کنند، اما مصرف مکمل‌ها می‌تواند برای افرادی که در جذب آن ویتامین مشکل دارند یا در میزان کافی آن ویتامین را از طریق رژیم کافی شان دریافت نمی‌کنند مانند افراد گیاهخواران مفید باشد.

۵-فولات

فولات یا ویتامین ب - ۹ برای رشد و عملکرد سلول‌ها به ویژه در دوران بارداری اهمیت دارد و به کاهش خطر نقص مغز و ستون فقرات کمک می‌کند. آن ویتامین در سبزی‌های با برگ‌های تیره، لوبیا، نخود و آجیل و هم چنین میوه‌هایی مانند پرتقال، موز، خربزه و توت فرنگی یافت می‌شود. اگرچه کمبود فولات در ایالات متحده نادر است، اما کلینیک مایو مکمل‌های اسید فولیک را برای افرادی که بدن شان به دلیل رژیم‌های غذایی نامناسب یا شرایط سلامتی در جذب آن ویتامین مشکل دارند و هم چنین برای افرادی که باردار هستند و به نوزادشان شیر می‌دهند و یا قصد باردار شدن دارند توصیه می‌کند.

۶-ویتامین د

ویتامین د برای سلامت و استحکام استخوان‌ها ضروری است و هم چنین از سیستم ایمنی و عصبی حمایت می‌کند. از هر چهار نفر در امریکا یک نفر دچار کمبود ویتامین د می‌باشد. اکثر افراد زمانی که پوست شان در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد ویتامین د دریافت می‌کنند، زیرا مواد غذایی حاوی مقادیر بسیار اندکی از آن ویتامین هستند. طبق گفته کلینیک کلیولند اگر افراد به اندازه کافی نور خورشید دریافت نکنند، پوست تیره تری داشته باشند یا پیرتر باشند ممکن است نتوانند ویتامین د را صرفا از طریق نور خورشید دریافت کند. کمبود این ماده مغذی می‌تواند باعث درد استخوان، خستگی، تغییرات خلقی و هم چنین ضعف عضلانی، گرفتگی یا درد در بزرگسالان و راشیتیسم در کودکان شود.

اخبار مرتبط
در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها