یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

معرفی ۱۰ وام با کمترین سود بانکی

23 بهمن 1402
معرفی ۱۰ وام با کمترین سود بانکی

گرفتن وام همیشه یکی از دغدغه‌هایی است که مردم برای حل مشکلات مالی‌شان درگیرش هستند. برای همین هم زمانی که قصد گرفتن وام را دارند، فقط به مبلغ وامی که بانک پرداخت می‌کند، مقدار قسطی که هر ماه می‌پردازند و ضمانت‌هایی که ازشان می‌گیرند، توجه می‌کنند و کمتر کسی به گرفتن وام با سود کم یا پیدا کردن بهترین وام برای وام با سود کم اهمیت می‌دهد. بیشتر متقاضیان وام در زمان جستجوی وام مناسب به این نکات توجه می‌کنند: « نرخ بهره موثر وام »، مبلغ قسطی که هر ماه باید بپردازید، ضمانت‌ و وثیقه‌ای که بانک از شما طلب می‌کند.

نکات مهم گرفتن وام با سود کم بانکی

به گزارش بانک اول قبل از این‌که برای دریافت وام از یک بانک اقدام کنید حتما به این نکات مهم توجه کنید:

  • قبل از دریافت وام، شرایط و ضمانت‌های آن را به طور کامل بررسی کنید.
  • از چند بانک مختلف استعلام بگیرید و وام با کمترین سود را انتخاب کنید.
  • در صورت امکان، از ضمانت‌های قوی مانند سند ملکی استفاده کنید.
  • به اعتبارسنجی خود توجه کنید.

بهترین وام‌های بانکی با سود کم را می‌شناسید؟

طرح‌های وام بانکی  با سود کم معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • وام‌های قرض‌الحسنه که سودشان بین ۰ تا ۴ درصد است( مانند وام ازدواج، وام فرزندآوری، وام ضروری بهزیستی و مددجویان، وام دانشجویی).
  • وام‌های با کارمزد بین ۴ تا ۷ درصد(خرید مسکن، خرید خودرو، تعمیرات منزل، وام فوری با میانگین حساب).

معرفی طرح‌های وام با سود کم:

اگر قصد گرفتن وام بانکی فوری با سود کم دارید، باید سراغ بررسی طرح‌های مختلف تسهیلات بانکی بروید که هر کدام از بانک‌ها به مشتریانشان ارائه می‌کنند

بانک سینا / طرح آفتاب

مقدار سود: صفر

سقف وام: ۳۰۰میلیون تومان

طرح آفتاب بانک سینا، از دسته وام‌های با میانگین حساب است. مثلا اگر سپرده‌ای در بانک بگذارید و یکسال هم آن را در حساب‌تان نگه دارید، بعد از این مدت بانک سینا ۱۰۰درصد مبلغ سپرده را وام می‌دهد. بزرگ ترین مزیت طرح آفتاب صفر بودن کارمزد وام است. یعنی هیچ سودی بابت گرفتن وام به بانک پرداخت نمی‌کنید. البته یادتان باشد هر چقدر مدت زمان بازپرداخت وام را طولانی‌تر انتخاب کنید، مقدار وام شما کمتر خواهد بود و برعکس. برای گرفتن این تسهیلات نیاز به یک ضامن رسمی دارید.

بانک گردشگری / زی کارت

سود وام: صفر درصد

سقف تسهیلات: ۵۰میلیون تومان

کافی است کارمند یکی از سازمان‌ها، شرکت‌ها یا ارگان‌های دولتی یا خصوصی باشید. با یک گواهی کسر از حقوق و فیش می‌توانید بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان از بانک گردشگری وام بگیرید. کارمندان هر شرکتی می‌توانند به صورت ضربدری ضامن همدیگر شوند.  نکته مهم زی کارت بانک گردشگری صفر بودن سود تسهیلات است. یعنی جز هزینه ۱۰۰هزار تومانی تشکیل پرونده، فقط اصل وام را به بانک برمی‌گردانید و هیچ پول اضافه‌ای به بانک نمی‌دهید. زی کارت در قالب بن خرید به کارمندان داده می‌شود. حقوق هر فرد هم باید حداقل ۴۰درصد مبلغ اقساط را پوشش بدهد.

بانک ملی / تسهیلات کارتخوان

مقدار سود: یک درصد

سقف وام: ۲میلیارد تومان

اگر جواز و پروانه کسب‌وکار دارید یا دستگاه کارتخوان گرفته‌اید، می‌توانید روی گرفتن وام تسهیلات کارتخوان بانک ملی حساب باز کنید. شرایط وام با سود کم هم ساده است. کافی است ۶ماه از افتتاح حساب‌تان در بانک ملی گذشته باشد. بعد هم سه اه گردش حساب داشته باشید. با داشتن این شرط، بانک تا سه برابر سپرده بانکی‌تان به شما وام می‌دهد. بازپرداخت این وام ۳۶ماهه است و برای گرفتن آن نیاز به یک ضامن معتبر و رسمی، جواز و پروانه کسب یا سند ملکی دارید.

بانک رفاه / طرح کارگشا

سود وام: ۴درصد

سقف وام: ۳۰۰میلیون تومان

بانک رفاه وام با سود کم برای کارکنان، کارفرمایان و فعالان حوزه علوم پزشکی در نظر گرفته است. طرح کارگشا مخصوص این افراد است. بزرگ‌ترین مزیت این طرح قرض الحسنه بودن وام و نیاز نداشتن به ضامن است. مدت زمان بازپرداخت اقساط هم ۲۴ماهه خواهد بود. به این ترتیب مثلا اگر کسی سقف وام (۳۰۰میلیون تومان) را بگیرد، باید ماهی ۱۳میلیون تومان قسط پرداخت کند. تنها شرط دریافت وام طرح کارگشا هم نداشتن بدهی بانکی و اقساط معوقه است و ارائه فیش حقوقی برای ضمانت کفایت می‌کند.

موسسه ملل / وام بدون ضامن

سود وام: ۴درصد

سقف تسهیلات: ۵۰میلیون تومان

موسسه ملل هم در قالب وام بدون ضامن، وام خرید کالا به متقاضیان دریافت وام می‌دهد. اگر قصد خرید لوازم خانگی یا صوتی و تصویری دارید، استفاده از این طرح تسهیلاتی برایتان گزینه معقولی خواهد بود. شما بعد از تکمیل مراحل اداری دریافت وام اعتبار خرید کالا دریافت می‌کنید و می‌توانید از فروشگاه‌های تحت قرارداد با موسسه ملل خرید کنید. برای دریافت وام با سود کم بانکی نیاز به هیچ ضامنی ندارید و اعطای آن فقط با اعتبرسنجی داده می‌شود. تعداد اقساط این وام ۳۶ماهه خواهد بود و برای گرفتن آن می‌توانید به صورت غیرحضوری از متابانک هم اقدام کنید.

بانک پارسیان / طرح پژواک

مقدار سود: ۴ تا ۸درصد

سقف وام: بدون سقف

معمولا بهترین وام‌های بانکی با سود کم به طرح‌های اعطای تسهیلات با میانگین حساب تعلق می‌گیرد. طرح پژواک بانک پارسیان هم جزو همین وام‌هاست. برای گرفتن وام با سود کم بانکی اول باید یک سپرده بلندمدت یکساله بانکی در بانک پارسیان باز کنید. بعد هم می‌توانید بین ۸۰ تا ۸۵درصد مبلغ سپرده‌تان را وام بگیرید. سود تسهیلات ۸۰درصد مقدار سپرده ۴درصد و سود وام ۸۵مبلغ سپرده ۸درصد خواهد بود. تعداد اقساط هم بین ۱۲ تا ۶۰ ماه به انتخاب مشتری تعیین می‌شود. نیازی به داشتن ضامن نیست و حساب‌ سپرده‌تان ضمانت وام را برعهده می‌گیرد.

بانک اقتصاد نوین / طرح کوشان

مقدار سود: ۴درصد

سقف وام: یک میلیارد تومان

طرح کوشان بانک اقتصاد نوین هم یکی از طرح‌های این بانک برای گرفتن وام با کمترین سود است که براساس سرمایه‌گذاری و گذاشتن سپرده و دریافت وام به شما تسهیلات می‌دهند. اگر قصد گرفتن وام در طرح کوشان را دارید، باید مبلغی بین ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان در بانک اقتصاد نوین سپرده‌گذاری کنید. تعداد اقساط این وام هم ۱۲ تا ۳۶ماهه است. در این طرح نیازی به داشتن ضمانت هم ندارید و مسدودی سپرده کار ضامن را برایتان انجام می‌دهد.

بانک تجارت / طرح پویا برتر

مقدار سود: ۷درصد

سقف وام: افراد حقیقی: ۲۰۰میلیون / افراد حقوقی: ۲میلیارد تومان

این طرح بانک تجارت براساس میانگین سپرده به افراد حقیقی و حقوقی وام می‌دهد. ضمانت طرح پویا برتر بانک تجارت هم با داشتن یک ضامن رسمی یا جواز کسب‌‌وکار و البته دادن چک صیادی مورد قبول بانک است. حداقل مدت زمان خواب سپرده برای دریافت وام حداقل ۲ و حداکثر ۶ ماه است. مدت زمان بازپرداخت اقساط این تسهیلات هم ۳۶ماهه است.

بانک توسعه تعاون / رونق تعاون

مقدار سود: ۱۰درصد

سقف وام: ۳۰۰میلیون تومان

طرح رونق تعاون بانک تعاون، مخصوص تعاونی‌های تولیدی و سازمان‌های تعاونی است که برای برطرف کردن نیاز مالی یا توسعه کسب‌وکارشان می‌توانند از آن استفاده کنند. پس طرح رونق تعاون مختص این طیف از جامعه است. در این طرح تا ۹۰درصد میزان سپرده بانکی تعاونی به آنها وام می‌دهند. تعداد اقساط وام بانک توسعه تعاون ۴۸ماهه است و برای گرفتن وام باید سه ماه سپرده را در بانک نگه داشت و اصطلاحا خواب سپرده سه ماهه دارد.

بانک صادرات / همیاران سپهر

مقدار سود: ۱۵درصد

سقف وام: ۵۰میلیون تومان

اگر قصد خرید لوازم خانگی یا صورتی و تصویری دارید، طرح همیاران سپهر بانک صادرات را به شما توصیه می‌کنیم. این وام در قالب ارائه دادن کارت اعتباری برای خرید کالا به متقاضیان داده می‌شود. فراموش نکنید کارت اعتباری طرح همیاران سپهر قابل خرید در فروشگاه‌های اسنوا است. برای گرفتن وام نیازی به داشتن حساب سپرده و اعتبار هم نیست. به محض تکمیل مراحل اداری و داشتن یک ضامن رسمی می‌توانید کارت اعتباری خرید را تحویل بگیرید. مدت زمان استفاده از کارت هم سه ماه است.

اخبار مرتبط
مدت بازپرداخت وام حداقل سه ماه و حداکثر ۴۸ ماه به انتخاب شما می­ باشد. مبلغ وام قابل پرداخت، از ۵۰ میلیون ریال الی ۳ میلیارد ریال می ­باشد و در صورت تسویه بخشی یا کل آن، امکان اعطای وام جدید با کسب امتیاز مجدد، وجود دارد. امتیاز میانگین حساب، تا ۵ سال به صورت تجمیعی قابل استفاده است.
پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود. پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.
وام 30 میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا 3 سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.
برای دریافت وام اولین قدم این است که بدانیم با شرایط مالی ما چه بانک‌هایی تسهیلات ارائه می‌دهند. شرکت‌های سبد گردان مثل اینوستو با تسلط خوبی که بر روی بازار دارند می‌توانند بهترین وام را با شرایط مالی شما پیشنهاد دهند. برای گرفتن وام با کمترین سود باید به سراغ تمامی سامانه‌های بانکی و مؤسسات مالی بروید و نرخ سود و مبلغ وام و سایر شرایط آن‌ها را برآورد کنید. در این متن ما لیستی از طرح‌های بانکی با سود کم را برایتان آورده‌ایم:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها