شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا مهلت ثبت‌نام سامانه یکپارچه تمدید می‌شود؟ / برنامه جدید ثبت‌نام سامانه یکپارچه

23 بهمن 1402
چرا مهلت ثبت‌نام سامانه یکپارچه تمدید می‌شود؟ / برنامه جدید ثبت‌نام سامانه یکپارچه

مهلت ثبت‌نام خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه، کمتر از ۱۴ ساعت دیگر به پایان می‌رسد، ولی اگر دوباره تمدید شد تعجب نکنید، چون رسما با عجیب‌ترین شیوه فروش خودرو روبرو هستیم.

به‌گزارش  بانک اول  دور جدید ثبت‌نام خودرو وارداتی از دوشنبه ۱۶ بهمن کلید خورده و قرار بود تا ۲۰ بهمن ادامه داشته باشد، اما به بهانه تعطیلات بهمن مهلت ثبت‌نام سامانه یکپارچه تا پایان روز دوشنبه ۲۳ بهمن تمدید شد. ممکن است فرصت بیشتری در اختیار متقاضیان قرار بگیرد تا بلکه بتوانند تصمیم بگیرند از بین خودرو‌های وارداتی مازاد عرضه شده ۱۰ دوره قبل، کدام ماشین با بودجه و شرایط آن‌ها جور درمی‌آید. راهنمای کوچک و جمع‌وجور حاضر، با زبانی ساده و کاربردی کمک می‌کند بفهمید با چی روبرو هستیم و چرا کار گره خورده است.

برنامه جدید ثبت‌نام سامانه یکپارچه

ثبت‌نام سامانه یکپارچه، برای فروش ۱۳ خودرو وارداتی عمدتا چینی انجام می‌شود. تقریبا هر ۱۳ مدل خودرو وارداتی عرضه شده مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و اجازه دارید عنوان عجیب‌ترین شیوه فروش خودرو را برای کل عرضه این دوره به کار ببریم.

عرضه خودرو وارداتی اسفند پارسال شروع شد و از آن موقع تا الان حدود ۱۰ دوره فروش انجام شده، اما هیچ‌کس این ۱۳ خودرو را نخواست. متقاضیان شرکت در دور تازه پیش‌فروش خودرو‌های وارداتی ملزم به طی کردن مراحل افتتاح حساب وکالتی و بلوکه کردن پول، هستند در حالی که این شرط سخت طاقت‌فرسا و تا حدودی غیرمنصفانه آذرماه امسال برداشته شده بود.

ثبت‌نام سامانه یکپارچه خودرو برای خرید ۱۳ خودرو وارداتی مازاد، نیازمند بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان پول در حساب وکالتی است. این پول برخلاف آنچه می‌گویند، در حساب متقاضی می‌ماند و منافعش نصیب خودش می‌شود، اما حداقل تا پنج روز نمی‌توانید به آن دست بزنید.

مهلت افتتاح حساب وکالتی برای متقاضیان دور جدید ثبت‌نام سامانه یکپارچه فروش خودرو تا امروز دست‌کم یکبار تمدید شده و با اینکه اول قرار بود متقاضیان تا روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه برای این کار زمان داشته باشند، فرصت تا روز شنبه همین هفته فراهم شد. اگر اخبار جدیدی درباره تمدید این زمان شنیدید تعجب نکنید! یادتان که نرفته، هنوز درباره عجیب‌ترین شکل و شیوه فروش خودرو حرف می‌زنیم!

ثبت‌نام سامانه یکپارچه در دور جدید را می‌توان عجیب‌ترین شیوه عرضه دانست. چون هر ۱۳ مدل پیشنهاد شده دقیقا همان خودرو‌هایی هستند که در دوره‌های قبلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو به متقاضیان پیشنهاد شدند، اما خریداری نداشتند و رسما روی دست فروشنده مانده‌اند.

پشت‌پرده تمدید مهلت ثبت‌نام خودرو وارداتی

سامانه یکپارچه فروش خودرو در اسفند سال گذشته، میزبان ۳۰ هزار نفر بود. این افراد موفق شدند در آن دوره وارد سامانه یکپارچه شوند و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند، اما با گذشت نزدیک یک‌ سال تنها ۱۲ هزار نفر حاضر شده‌اند دل به دریا بزنند و پول خرید قطعی خودرو را بپردازند.

عرضه خودرو وارداتی به‌شکل و شیوه فعلی از همان موقع مورد انتقاد قرار گرفت. کارشناسان، کمبود تنوع مدل و برند، قیمت تمام‌شده بالا، عرضه خودرو با تعداد آپشن کم، فرمول سخت‌گیرانه تکمیل وجه، تاخیر در انجام تعهدات و چیز‌هایی از این دست را عامل تردید و دودلی ۱۸ هزار متقاضی باقیمانده خرید خودرو وارداتی می‌دانند.

ثبت‌نام سامانه یکپارچه برای فروش ۱۳ خودرو وارداتی مازاد، در دوره حاضر بدون محدودیت پلاک فعال انجام می‌شود تا شاید فروشنده‌ها بالاخره از شرشان خلاص شوند.

طالع نحس پیش‌روی ۱۳ خودرو وارداتیسایپا سراغ واردات خودرو رفته و چانگان CS35 مدل پلاس تیپ دو را به متقاضیان حدود ۸۵۰ میلیون تومان می‌فروشد

علت نمایش خطا هنگام معرفی حساب وکالتی

ثبت‌نام سامانه یکپارچه فروش خودرو برای ۱۰ هزار دستگاه شامل ۱۳ مدل انجام می‌شود. مهلت تحویل خودرو وارداتی در این دوره سه ماه تعیین شده است. قطعا می‌دانید باید انتظار بدقولی و تاخیر را داشت به‌خصوص اینکه از وقتی واردات خودرو با کلی سروصدا آغاز شده، تا همین الان روی هم‌رفته ۱۰ هزار و ۵۰۰ خودرو وارد کشور شده است.

مهلت ثبت‌نام سامانه یکپارچه فروش خودرو، قرار بود جمعه تمام شود، اما فعلا کار به وقت اضافه کشیده شده و تا دوشنبه ۲۳ بهمن ادامه پیدا می‌کند. چند روز بعد، نتایج مشخص خواهد شد و تازه پس از آن مشتریان اجازه دارند وجه بلوکه شده را برداشت کنند.

افتتاح حساب وکالتی برای بخشی از متقاضیان به چالشی بزرگ تبدیل شده است. تجربه نشان داده پس از مراجعه به بانک، تعریف حساب وکالتی جدید یا وکالتی کردن حساب بانکی قدیمی، معمولا انتقال و تایید حساب در سیستم ۲۴ ساعت زمان می‌برد.

پس اگر جزو افرادی هستید که شنبه در وقت اضافی اقدام کرده‌اند و موقع ثبت شماره حساب وکالتی خود با پیام خطای سامانه روبرو شده‌اید، خونسردی‌ خود را حفظ کرده و دوباره تلاش کنید. افرادی که موفق می‌شوند به سلامت از تمامی مراحل عبور کنند، فراخوان شرکت برای واریز وجه را دریافت خواهند کرد.

قیمت خودرو وارداتی در ثبت‌نام سامانه یکپارچه

قیمت خودرو وارداتی در دوره جدید ثبت‌نام سامانه یکپارچه، بهتر از مراحل قبلی است. حداقل ۱۰ مدل از ۱۳ خودرو عرضه شده دارای قیمت قطعی هستند. سایپا که جای تولید سراغ واردات خودرو رفته، چانگان CS35 مدل پلاس تیپ دو را به متقاضیان حدود ۸۵۰ میلیون تومان می‌فروشد.

قیمت چانگان CS35 تیپ سه نزدیک ۹۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و خرید چانگان CS55 پلاس تقریبا یک میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان آب می‌خورد. جیلی آزکارا با قیمت قطعی یک میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

بهمن‌موتور، بسترن T77 را یک میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان می‌فروشد. جتا VS5 و VS7 به ترتیب یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون و دو میلیارد و ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه خواهند شد.

قیمت ونوسیا D60 پلاس، یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون است. نوسیا بیگ ۷ را یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قیمت‌گذاری کرده‌اند و برای خرید ونوسیا Star باید یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنید.

قیمت سه خودرو وارداتی هنوز به‌طور کامل تعیین تکلیف نشده و متقاضیان ثبت‌نام سامانه یکپارچه ناچار هستید برنامه‌ریزی احتمالی برای خرید آن‌ها را با قیمت علی‌الحساب انجام دهند. سه خودرو وارداتی بدون قیمت قطعی به نشان تجاری GAC تعلق دارند. قیمت مدل GS3 فعلا یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است. مدل Emkoo را موقتا یک میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند و برای مدل Empow حداقل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول آن هم به‌شکل علی‌الحساب طلب می‌کنند.

قیمت قطعی تعیین شده باز هم نمی‌تواند رقم پرداختی توسط خریداران را به‌طور کامل نشان دهد و در اصل فقط هزینه خودرو در مبادی ورودی است. به این عدد هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص را اضافه می‌کنند؛ چیز‌هایی مثل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش‌افزوده، هزینه شماره‌گذاری، اسقاط خودرو فرسوده، کرایه حمل‌و‌نقل. تقریبا الان به‌خوبی می‌دانید دلیل شک و دو دلی متقاضیان و علت طالع نحس خورو‌های وارداتی چیست.

اخبار مرتبط
با این حال چند روز پیش سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد که بنا به دستور رئیس جمهور مقرر شده تولید این خودرو در سال جاری نیز ادامه یابد. بر همین مبنا هم شرکت ایران خودرو با اعلام قیمت جدید برای پژو پارس، اقدام به ارسال فراخوان به متقاضیان کرد.
قیمت کارخانه ای فردا موتورز برای سوبا m۴ صفر مدل ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودرو فردا به دست خواهید آورد.
به عنوان مثال فردی کارت سوخت خود را به صورت کامل با قیمت ۳۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. حتی امکان ثبت در دفتر اسناد هم برای فروش و انتقال کارت سوخت اعلام می‌شود.
وزیر صمت درباره برنامه های وزارت صمت در خصوص افزایش تولید خودرو و واردات خودرو از کشورهای آفریقایی توضیحاتی داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها