دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

هفته سرنوشت ساز برای قیمت طلا / شرط درخشش دوباره طلا !

23 بهمن 1402
هفته سرنوشت ساز برای قیمت طلا / شرط درخشش دوباره طلا !

تمرکز شرکت‌کنندگان بازار بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و همچنین اطلاعات مربوط به خرده فروشی و شاخص قیمت تولید که در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر خواهند شد.

به گزارش بانک اول ،فلز زرد در معاملات امروز در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات تعدادی از مقامات فدرال رزرو آمریکا بودند، در بازه محدودی ثابت ماند.

قیمت طلا پس از افزایش در هفته گذشته به دنبال بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، امروز به خاطر تعطیلی تجارت در مناطقی از آسیا ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار کاهش به 2022 دلار رسیده است.

انتظار می‌رود تجارت در آسیا به دنبال تعطیلی در چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی کاهش یابد.

صندوق طلای SPDR بزرگ‌ترین صندوق قبل معامله با پشتوانه طلا در دنیا اعلام کرد دارایی‌های آن در روز جمعه 0.2 درصد کاهش یافته و به 841.92 تن رسیده است. این رقم در روز پنجشنبه برابر با 843.66 تن بود.

تمرکز شرکت‌کنندگان بازار بر شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و همچنین اطلاعات مربوط به خرده فروشی و شاخص قیمت تولید که در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر خواهند شد. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در این هفته هستند.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در Capital اظهار کرد که طلا به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر است و با توجه به اینکه تقریباً ۶۰ واحد کاهش (برای سال ۲۰۲۴) از زمان اوج ژانویه داشته است، اگر داده‌ها بدتر شوند و قیمت دلار کاهش یابد، طلا دوباره خواهد درخشید. ریسک بزرگ این هفته شاخص قیمت مصرف‌کننده است واگر بالا بیاید، آزمایش دیگری برای طلاست.

چندین تن از مقامات این بانک از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کردند باید شواهد بیشتری از ادامه کاهش تورم به دست آورند تا روند کاهش نرخ بهره آغاز شود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، معامله‌گران احتمال کاهش نرخ بهره را در جلسه بعدی فدرال رزرو در ماه مارس رد کرده اند. حدود ۶۲ درصد احتمال کاهش در نشست ماه می را در نظردارند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.62 درصد افزایش به 22 دلار و 74 سنت رسید و پلاتین با 0.03 درصد کاهش، 876 دلار و 77 سنت معامله می‌شود.

از طرفی آمریکایی‌ها در نوامبر ۲۰۲۴، برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی ایالات‌متحده به پای صندوق‌های رای می‌روند و در حالی که انتخاب آنها تأثیر قابل‌توجهی بر زندگی داخلی و بین‌المللی دارد، بر بازارها نیز تأثیر خواهد گذاشت.

. تحلیلگران اظهار کردند که واکنش شمش تا حد زیادی به دلار و نرخ بهره بستگی دارد. تحلیلگران افزودند با توجه به اینکه طلا به عنوان دارایی امن در نظر گرفته می‌شود که معمولاً در مواقع آشفتگی عملکرد خوبی دارد، ابهام در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا باید نویدبخش خوبی برای این فلز گرانبها باشد.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد شیب نزولی قیمت طلا و سکه در جریان معاملات است.
قیمت طلای جهانی در معاملات امروز در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان ارائه اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده بودند و ثابت ماندن دلار آمریکا قیمت طلا را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه نمی‌داند. جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد فشار تورم در این کشور همچنان ادامه دارد که می‌تواند آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تعویق بیندازد. این بانک قرار است در اجلاس روز چهارشنبه در مورد سیاست‌های پولی خود تصمیم گیری کند.
شمش طلا مرکز مبادله با عیار ۹۹۵ در هزار تحویل خریداران داده می‌شود و طبیعتا با نرخ طلا ۱۸ عیار متفاوت است.
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها