جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

مدت خدمت سربازی این افراد ۱۲ ماهه شد + جزییات مهم

05 اسفند 1402
مدت خدمت سربازی این افراد ۱۲ ماهه شد + جزییات مهم

معاون امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از اجرای طرح جایگزین خدمت سربازی خبر داد که ۱۲ ماهه است.

به گزارش بانک اول رسول محمدقلی با بیان اینکه چند سالی است که طرح شهید صیاد شیرازی برای نخبگان به منظور تعریف پروزه جایگزین خدمت سربازی با همکاری مرکز نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری دانشگاه عالی دفاع ملی در بنیاد ملی نخبگان تعریف شده است، افزود: ما در واقع طبق مکانیزم شناسایی موجود نخبگان دانش آموخته که از رزومه ظرفیت کار جدی پژوهشی و عملکرد مناسب در فضای دانشگاهی برخوردار هستند پس از فارغ التحصیلی می توانند تقاضای جایگزین خدمت خود را به بنیاد ملی نخبگان ارائه کنند.

پس از این بنیاد ملی نخبگان پرونده و درخواست های متقاضیان را بررسی و افرادی که در عین توانمندی علمی و تحصیلی از توان پژوهشی جدی برخوردار هستند را به مرکز نخبگان نیروهای مسلح معرفی می کند.

معاون امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در مصاحبه با ایرانا تاکید کرد: مرکز نخبگان نیروهای مسلح با پیگیری و مذاکره با دانشگاه ها و مراکز مختلف دفاعی و بسیاری از شرکت ها و وزارتخانه های مختلف، نیازهای آنها را با توجه به فضای تحقیق و پژوهشی مختص خود آنان که نخبگان می توانند آنها را برطرف کنند، احصاء کرده است و نخبگان را به این مجموعه ها معرفی می کنند.

کاهش مدت خدمت سربازی به ۱۲ ماه

محمدقلی با یادآوری اینکه زمان آموزش نخبگان خاص و کوتاه و حداکثر ۲۰ روزه است، تصریح کرد: خدمت وظیفه آنها یک سال است و خیلی حضور فیزیکی نخواهند داشت و یک استاد راهبر و مشاور نیز در کنار آنها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امسال تقریبا سه هزار نفر از افراد مستعد و نخبه فارغ التحصیل دانشگاهی از پروژه جایگزین خدمت استفاده کرده اند، این بدان معنی است که در سال جاری سه هزار نخبه درگیر انجام پروژه پژوهشی جدی و حل مسائل مربوط به حوزه های مختلف کشور اعم از صنعتی، دفاعی و دانشگاهی شدند.

طرح جایگزین سربازی شامل چه کسانی می شود؟

محمدقلی در ادامه بیان اینکه طرح جایگزین خدمت شامل نخبگان داخل و خارج کشور می شود، افزود: این طرح شامل سه گروه می شود که دو گروه آن در داخل کشور هستند و یک گروه نخبگان خارج از کشور هستند.

وی به دو گروه نخست در داخل کشور که می توانند از طرح جایگزین خدمت سربازی استفاده کنند، اشاره کرد و اظهار داشت: گروه اول شامل افرادی است که صرفا روی یک طرح پژوهشی احصاء شده کار می کنند و بخش دوم نیز نخبگانی هستند که در شرکت های دانش بنیان به عنوان سرباز فناور بر روی طرح های جدی مشغول به خدمت می شوند.

معاون امور مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به گروه سوم نخبگان که می توانند شامل طرح جایگزین خدمت سربازی شوند، تصریح کرد: این گروه هم شامل افرادی است که در دانشگاه های مطرح دنیا تحصیل کرده اند و مشکل خدمت سربازی دارند که طبق ساز و کار طراحی شده توسط بنیاد ملی نخبگان و نیروهای مسلح اگر در انجام یک پروژه داخلی مشارکت علمی با یک دستگاه یا مجموعه علمی پژوهشی مشارکت کنند، این کار جزو سربازی آنها محاسبه می شود.

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها