شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

اعتبار صورت حساب نوع سوم تا پایان ۱۴۰۴/ معافیت مالیاتی دو ساله‌ در کار نیست

07 اسفند 1402
اعتبار صورت حساب نوع سوم تا پایان ۱۴۰۴/ معافیت مالیاتی دو ساله‌ در کار نیست

با توجه به ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی صورت حساب‌های نوع سوم که در واقع همان رسید دستگاه پُز است تا سال ۱۴۰۴ معتبر خواهد بود و این به معنای معافیت مودیان با فروش کمتر از سطح قانونی تعیین شده از صدور صورت حساب نوع یک و دو تا پایان۱۴۰۴ است.

به گزارش بانک اول اشکان هراتی معاون پژوهشی مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی سازمان مالیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط صدور صورت حساب نوع سوم در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، گفت: براساس ماده 14 مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که برابر ماده 8 قانون تسهیل نیز هست، افرادی که در سال 1402، زیر 18 میلیارد تومان در سال فروش دارند، نیازی به صدور صورت حساب الکترونیک ندارند.

وی با اشاره به اینکه طبق تبصره ذیل ماده 14 افرادی که فروش آنها کمتر از 18 میلیارد تومان است می‌توانند از رسید دستگاه کارتخوان به عنوان صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند، گفت: بانک مرکزی برای موارد شماره منحصر به فرد را فاکتورهای دستگاه کارتخوان الصاق می‌کند و صورت حساب الکترونیک را در نظر می‌گیرد اما برای اجرای این فرآیند، مودیان خودشان باید بیاییند و دستگاه پرداخت را در کارپوشه خود در سامانه مودیان ثبت کنند.

در این حالت، افرادی که از این مدل فروشندگان خرید می‌کنند که در حقیقت صورت حساب نوع سوم صادر می‌کنند، اعتبار مالیاتی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و هزینه‌های آنها نیز لحاظ نمی‌شود.

هراتی تاکید کرد که قاعده‌ای که در قانون تا سال 1404 در نظر گرفته شده است به معنای معافیت مودیان از مالیات نیست بلکه به معنا عدم الزام مودیان دارای فروش کمتر از 18 میلیارد تومان در سال به صدور صورت حساب الکترونیکی نوع اول و دوم است.

مهلت مودیان برای صدور صورت حساب نوع سوم تا پایان 1404/ از 1405 تنها صورت حساب نوع یک و دو قابل قبول خواهد بود

باید توجه داشت که براساس ماده 14 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، تنها مودیانی می‌توانند اقدام به صدور صورت حساب نوع سوم کنند که کالای معاف از ارزش افزوده و یا با نرخ ارزش افزوده ثابت به فروش می‌رسانند.

متن کامل تبصره 2 ماده 14 مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به این شرح است: تا پایان سال 1404 رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی کلیه مودیانی که عرضه کننده کالا و خدمت واحد هستند یا کالاها و خدمات مورد عرضه آنها مشمول نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده یکسان می‌باشد، صورتحساب الکترونیکی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.
به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها