جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

دمنوش‌های عالی برای داشتن پوستی سالم و روشن

08 اسفند 1402
دمنوش‌های عالی برای داشتن پوستی سالم و روشن

اگر قصد دارید بدون استفاده از انواع کرم‌های مختلف، به پوستی روشن و شاداب دست پیدا کنید، دمنوش‌های گیاهی متنوعی وجود دارد که این کار را برایتان انجام می‌دهند.

 به گزارش بانک اول  نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم تاثیری مستقیم روی پوست‌تان دارد. اگر می‌خواهید از فواید این دمنوش‌ها بهره‌مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید:

۱. دمنوش نعناع

اگر به‌دلیل مشکلات هورمونی بیشتر مواقع مبتلا به آکنه می‌شوید، دمنوش نعناع مصرف کنید. منتول موجود در آن هورمون‌ها را متعادل کرده و جلوی تولید سبوم (چربی) اضافی را می‌گیرد. درضمن این دمنوش، چرخه سلولی را سرعت بخشیده و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه شفاف شدن پوست‌تان می‌شود.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نه‌تنها از اضطراب می‌کاهد و آرامش‌بخش است، بلکه مشکلات پوستی را به‌طور طبیعی درمان کرده و موجب درخشانی پوست می‌شود.

درضمن برای درمان خستگی چشم‌ها و پف زیر آنها چای کیسه‌ای بابونه را مستقیما روی چشم‌هایتان بگذارید.

۳. دمنوش رویبوس

این دمنوش به‌دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان، زینک و اسیدهای آلفا هیدروکسی است، جلوی از دست رفتن چربی‌های زیرپوستی را گرفته و همچنین از پوست دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

درضمن به‌دلیل زینک فراوانی که در این دمنوش وجود دارد، عدم تعادل هورمونی، برطرف شده و آکنه‌های احتمالی از بین می‌روند و پوست شفاف و درخشان می‌شود.

۴. دمنوش چای سفید

چای سفید، خالص‌ترین چای است که بیش از چای‌های دیگر آنتی‌اکسیدان دارد. این دمنوش فرایند پیری پوست را آهسته کرده و از تجزیه و نابودی کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید هستند پیشگیری می‌کند.

۵. چای سبز

این دمنوش از التهاب‌های پوستی می‌کاهد و از پوست در برابر تشعشعات ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و درنتیجه صورت شفاف و درخشان می‌شود.

۶. دمنوش یاسمین

دمنوش یاسمین پوست را تغذیه کرده و به‌دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی‌اش، از التهاب‌های پوستی می‌کاهد. در نتیجه آکنه و هر نوع جوش پوستی درمان می‌شود. اگر دمنوش یاسمین را روی پوست به‌صورت موضعی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

با مصرف هریک از دمنوش‌های فوق پس از مدتی از پوستی سالم و شفاف برخوردار خواهید شد.

منبع

richskxn

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها