پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

می‌توانید از مرکز مبادله سکه بخرید

09 اسفند 1402
می‌توانید از مرکز مبادله سکه بخرید

مرکز مبادله ارز و طلای ایران از عرضه گسترده سکه از روز یکشنبه هفته بعد خبر دادو اعلام کرد: همه مردم می‌توانند در این حراج شرکت کنند.


به‌گزارش بانک اول ، در پی برگزاری ۹حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در یک‌ماه گذشته، عرضه گسترده سکه از یکشنبه آینده ۱۳اسفند آغاز خواهد شد و آنطور که مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرده عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه‌ای که بعدا آدرس آن اعلام خواهد شد در حراج مذکور شرکت کنند. با این توضیح که سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳اسفندماه ضرب سال۱۳۸۶ است.


علی سعیدی همچنین در توضیحات بیشتری گفت: در فرایند خرید سکه طلای بهار آزادی، متقاضی خرید سکه طلا برای شرکت در حراج، ابتدا باید از طریق سامانه اینترنتی
ثبت‌نام کرده و اطلاعات هویتی برای احراز هویت را ثبت کند. متقاضی خرید همچنین باید یکی از شعب منتخب بانک ملی را جهت دریافت فیزیکی سکه طلا در استان مورد نظر انتخاب کند.او تصریح کرد: احراز هویت و ثبت‌نام در طول 2روز قبل از روز حراج قابل انجام است. در طول این دو روز، متقاضی باید معادل تعداد سفارش مورد نظر متناسب با قیمت پیشنهادی خود، مبلغ را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه، به‌حساب اعلام شده واریز کند.مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: برنده حراج سکه طلا می‌تواند برای تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، از ۷روز کاری پس از تخصیص مراجعه کند. درصورت تأخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی به‌مدت ۷روز کاری دیگر می‌تواند با پرداخت هزینه نگهداری، سکه خود را تحویل بگیرد.

 

اخبار مرتبط
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.
سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها