جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

هوش مصنوعی وارد دنیای اکتشاف درون زمین می‌شود

09 اسفند 1402
هوش مصنوعی وارد دنیای اکتشاف درون زمین می‌شود

توانایی هوش مصنوعی در گرفتن نقشه از "زیرزمین" دنیای حفاری و اکتشاف را متحول کرده است. این توانایی به کارآمدتر شدن و کم‌هزینه‌تر شدن فرآیند حفاری توسط بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان،کمک شایانی می‌کند.

به گزارش بانک اول  Exodigo روز سه شنبه اعلام کرد که یک دور مالی به ارزش 105 میلیون دلار را پس از مشارکت سرمایه گذاران جدید در آن بسته است، از حسگرها برای اسکن زمین استفاده می کند و از هوش مصنوعی برای قابل استفاده کردن داده ها استفاده می کند.

این شرکت که در ژوئن 2021 توسط جرمی سووارد (32 ساله) و یکی از بنیانگذاران Edo Gonen تأسیس شد، نشان داد که نقشه‌های آن به کاهش 90 درصدی کار اولیه حفاری و حفاری کمک می‌کند.


جرمی سووارد توضیح داد که "شرکت‌ها سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای عملیات اکتشافی و حفاری اکتشافی هزینه می کنند"، تاکید کرد که پروژه نقشه برداری زیرزمینی به جلوگیری از تلفات، آسیب به محیط زیست و هزینه‌های بالا کمک می‌کند.

به گفته این گروه تجاری، بیش از 20 میلیون مایل خط لوله، کابل و سیم مدفون، تنها در ایالات متحده وجود دارد و شرکت‌ها سالانه بیش از 30 میلیارد دلار هزینه به دلیل آسیب به زیرساخت ها متحمل می‌شوند. فناوری جدید متکی بر هوش مصنوعی می‌تواند از این همه هزینه جلوگیری کند.

اخبار مرتبط
بسیار در مورد تکامل باورنکردنی هوش مصنوعی از نظر عملکرد آن در برابر انسان صحبت می‌شود. تقریباً در سراسر جهان، هوش مصنوعی در طیف وسیعی از وظایف مبتنی بر عملکرد از انسان پیشی گرفته است که نیاز به توسعه معیارهای جدید و چالش برانگیزتر دارد. مسلماً این درجه از توسعه را می‌توان با برچسب «خوب» طبقه‌بندی کرد، اما این گزارش به روی دیگر سکه در مورد تکامل سریع هوش مصنوعی می‌پردازد.
ویژگی‌های مختلف جمنای رایگان مانند پردازش تصاویر و تولید متن در Gemini Advanced پیشرفته‌تر و جامع‌تر می‌شوند و تجربه‌ی استفاده از هوش مصنوعی چندوجهی با قابلیت‌های پیشرفته را به کاربر منتقل می‌کنند.
تحلیل نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی و مدل‌سازی تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر سیاره زمین در رویدادهای شدید آب‌وهوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی از شبکه‌های مختلف استفاده می‌کند که بر روی پیش‌بینی‌های آب‌وهوای جهانی آموزش ببیند تا مشکلات را در مدل‌های آب‌وهوای فعلی تصحیح کنند.
روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها