یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا در سکه‌های کوچکتر حباب بیشتر است؟ / ربع سکه ۷۳ درصد حباب دارد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲)

21 اسفند 1402
چرا در سکه‌های کوچکتر حباب بیشتر است؟ / ربع سکه ۷۳ درصد حباب دارد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲)

با توجه به قیمت روز انواع سکه و بررسی محاسبه ارزش ذاتی و حباب سکه، سکه گرمی و ربع سکه بیشترین حباب را دارند.

به گزارش بانک اول ، امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه اونس جهانی دلار به ۲۱۷۹ دلار و نرخ دلار آزاد نیز در بازار به ۵۹ هزار و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. 

ارزش ذاتی قیمت سکه امامی ۳۰ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۳۱ تومان و قیمت لحظه‌ای آن نیز ۳۶ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است که حبابی به میزان ۵ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۳۶۹ تومان (۱۹ درصد) دارد.

سکه تمام بهار آزادی نیز با وجود حباب ۳ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۶۹ تومانی، حبابی ۱۹ درصدی دارد. ارزش ذاتی این سکه ۳۰ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۳۱ تومان است که در بازار ۳۴ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

کوچکتر‌های بازار سکه شامل نیم سکه نیز در بازار امروز حباب ۳۵ درصدی و ربع سکه و سکه گرمی هم حباب ۷۳ درصدی دارند. 

ارزش ذاتی سکه امروز ۱۵ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۴۴ تومان است که در بازار ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

ربع سکه نیز با وجود داشتن حباب بیش از ۵.۵ میلیون تومانی، در بازار ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. 

سکه گرمی نیز ارزش ذاتی ۳ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۴۸۵ تومانی دارد که در بازار به قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. 

حمیده صادقی کارشناس اقتصادی در رابطه با وجود حباب بیشتر در سکه‌های کوچکتر گفت: سکه هر چه کوچکتر باشد حباب بیشتری دارد. چرا که طلای کمتری در آن به کار رفته است. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر سکه‌های کوچکتر به دلیل داشتن قیمت مناسب تر، برای سرمایه گذاری مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرند. در واقع، چون تقاضا در این سکه‌ها بیشتر است، حباب آن نیز بیشتر می‌شود.

اخبار مرتبط
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها