یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

با این روش از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید

22 اسفند 1402
با این روش از اعتبار مصنوعات طلا مطمئن شوید

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در حال حاضر ۸۸۰ کد شناسایی معتبر برای مصنوعات طلا، در استان وجود دارد.

 

به گزارش بانک اول  محمدحسین طاهری با تاکید بر اینکه اخذ کد شناسایی جهت تولید مصنوعات طلا اجباری است، اضافه کرد: تاکنون ۶۶۲ کد شناسایی مصنوعات طلا در استان، ابطال شده‌است.

وی در خصوص عیارسنجی مصنوعات طلا افزود: ۹۹ درصد عیارسنجی‌های انجام‌شده بر مصنوعات طلا، توسط کارشناسان استاندارد، با الزامات استاندارد مطابقت داشته است و تنها یک درصد آن‌ها مغایرت بحرانی داشته‌اند.

طاهری با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

وی در خصوص کدها نیز اظهار کرد: این کدها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

به گفته مدیرکل استاندارد استان تهران برای نظارت دقیق‌تر بر واحدهای تولیدی و صنفی طلا، طی هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنف مربوطه، بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها در سال جاری تشدید شد. همچنین گسترش و نظارت بر آزمایشگاه های همکار، تشکیل کمیته تخصصی جهت پیگیری امور مربوط به صنعت طلاسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با مشارکت اتحادیه، از راه‌های زمینه‌ساز ارتقای سطح کیفی و استانداردسازی صنعت طلا است که در این دوره تحولی اجرایی شد.

اخبار مرتبط
طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز، 4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.
طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 930 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 97 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 27 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.
زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.
رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها