شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

بازار سرمایه منفی شد

26 اسفند 1402
بازار سرمایه منفی شد

تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته افت کرد و شاخص کل با کاهش ۱۵۱۷ واحد به به دو میلیون و ۱۴۸ هزار واحد رسید.

به گزارش بانک اول بازار بورس در اولین روز از آخرین هفته‌ی سال ۱۴۰۲ با کاهش جزئی مواجه شد. امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۱۷ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۵۱۸ واحد رسید.

هم‌چنین شاخص هم‌وزن با افت ۱۷۹۵ واحد در عدد ۷۳۰ هزار و ۲۳۶ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز شنبه بورس بیش از ۳۳۹ هزار فقره بود که ارزش آن به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید.

بازار سرمایه منفی شد
نقشه بازار بورس ـ شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت اما فولاد، میدکو و شپنا تاثیر منفی ایجاد کردند. نمادهای پرتراکنش نیز به ترتیب خودرو، شپنا، خگستر و شستا بودند.

روز شنبه اما فرابورس ایران با رشد اندک ۴.۹ واحد مواجه شد و شاخص کل به ۲۴ هزار و ۸۵۶ واحد رسید.

بیش از ۲۰۰ هزار فقره در فرابورس انجام شد که ارزش آن به ۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وسپهر و فصبا از نمادهای تاثیرگذار مثبت فرابورس بودند اما بپاس و هرمز منفی شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به آردینه، فصبا، بیوتیک و کرومیت اشاره کرد که همگی مثبت شدند./ایسنا

اخبار مرتبط
رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن، کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان‌سازی عنوان کرد و ادامه‌داد: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس انجام می‌شود، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت خواهد شد.
از منظر تکنیکالی همچنان سایه سنگین سقف کانال صعودی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بر سر شاخص کل سنگینی می‌کند و اجازه رشد به شاخص کل داده نمی شود اما اهالی بازار همچنان معتقد هستند که بازار می تواند به اعداد بالاتری برسد چرا که قیمت دلار در بازار آزاد کمی عقب نشسته است و این موضوع را نشانه ای برای کاهش تنش های منطقه ای می بینند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 5 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 51 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها