شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

صعود قیمت طلا آغاز شد

09 فروردین 1403
صعود قیمت طلا آغاز شد

به گفته تحلیلگران در حالی که قیمت طلا و نقره ممکن است در کوتاه مدت به تثبیت خود ادامه دهد، افزایش در بخش فلزات گرانبها تازه شروع شده است.

به گزارش بانک اول  در گزارشی که چهارشنبه منتشر شد، بانک کانادایی ارتقای قابل توجهی را برای پیش‌بینی‌های قیمت طلا و نقره خود برای سه سال آینده اعلام کرد و در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ به سطح بالایی رسید. ۲۱۶۹ دلار در هر اونس که ۱۱ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی بود.

در گزارشی که چهارشنبه منتشر شد، بانک کانادایی ارتقای قابل توجهی را برای پیش‌بینی‌های قیمت طلا و نقره خود برای سه سال آینده اعلام کرد و در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ به سطح بالایی رسید. ۲۱۶۹ دلار در هر اونس که ۱۱ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی بود.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۱۶ دلار افزایش به ۲۱۹۸ دلار رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت داده‌های ناامیدکننده تورم اخیر تأیید می‌کند که بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت اجتناب کرده است.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود.

همچنین گزارش اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری ایالات‌متحده مورد توجه سرمایه گذاران است که منتشر می‌شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند که از احتمال ۷۰ درصدی در روز چهارشنبه کمتر است.

نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واردات طلای هند قرار است در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یابد تا به پایین‌ترین سطح از زمان همه‌گیری کووید برسد زیرا بانک‌ها پس از کاهش قیمت‌های بی‌سابقه بر تقاضا، واردات خود را کاهش دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۵۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

تحلیلگران کالایی گفتند که تثبیت طلا در نزدیکی بالاترین رکورد اخیر خود نشان دهنده این است که این فلز گرانبها در حال تشکیل پایه جدیدی است و سرمایه گذاران با قیمت های بالاتر راحت هستند.

آنها افزودند که به عنوان پوششی در برابر افزایش خطرات ارزی در سرتاسر جهان، نسبت به فلز گرانبها صعودی باقی می مانند و خاطرنشان کردند که بالاترین رکورد طلا با حرکت بیت کوین به رکورد بالای ۷۳۰۰۰ دلار در هر توکن همزمان است.

اخبار مرتبط
هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه) بازار طلای تهران با یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ فروردین) به ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»
در حال حاضر برخی از فعالان بازار می گویند روز گذشته قیمت سکه در بازار نیمه تعطیل به دلیل رشد تقاضا و کمبود عرضه به صورت هیجانی بالا رفت.
بذرافشان درباره نوسان قیمت سکه های گرمی در طول سال گذشته گفت:نوسان خاصی نسبت به ابتدای سال نداشت و در آخرین روز 7 میلیون تومان نسبت به ابتدای سال ثابت ماند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها