پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

توقف خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ ریزش شروع شد

19 فروردین 1403
توقف خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ ریزش شروع شد

با آغاز حراج شمش طلا و سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه آغاز شده است؛ کشتی آرای می گوید: آغاز حراج‌ها موجب تخلیه حباب سکه شده و خریدهای هیجانی هم متوقف شده است.

به گزارش بانک اول محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت قیمت ها و معاملات در بازار طلا و سکه، اظهار داشت: باتوجه به تعطیلی بازارهای جهانی امروز قیمت طلای جهانی بدون تغییر است؛ ولی آغاز حراج سکه و شمش طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار به شدت کاهش یابد.

وی با تأکید براینکه حباب سکه درحال تخلیه است، گفت:  امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با 2 میلیون و 700 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز همراه شده است. قیمت طلا هم مقداری کاهش یافت ولی بدلیل عدم تغییر محسوس قیمت ارز این کاهش زیاد نبوده است.

او ادامه داد: قیمت نیم  سکه بهار آزادی نسبت به دیروز یک میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 300 هزار تومان و سکه گرمی 800 هزار تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا و سکه با تأکید براینکه حباب انواع سکه امروز کاهش یافته است، تصریح کرد: حباب سکه به 7 میلیون و 800 هزار تومان کاهش یافته و پیش بینی می شود با توجه به ادامه حراج سکه و شمش طلا در روزهای آینده حباب سکه بیشتر تخلیه شود.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت ها در بازار تعدیل خواهد شد، گفت: خریدهای هیجانی در بازار متوقف شده است؛ تا دیروز بازار خیلی داغ شده بود و همه از ترس افزایش بیشتر خرید می کردند ولی امروز ولی سطح معاملات کاهش یافته است. 

اخبار مرتبط
این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.
تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
امروز قیمت طلا و سکه در بازار شیب نزولی را تجربه کرد
شایعه کیفیت پایین سکه می‌تواند تلاش گروهی از فعالان بازار سکه، به‌خصوص آن‌هایی باشد که کار و کاسبی‌شان کساد شده وگرنه سکه‌های عرضه شده در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، همگی توسط بانک مرکزی ضرب شده‌اند و استاندارد عیار ۹۰۰ را رعایت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها