پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

راهنمای جامع رفع انواع مسدودی حساب بانکی + راهنمای تصویری

22 فروردین 1403
راهنمای جامع رفع انواع مسدودی حساب بانکی + راهنمای تصویری

مسدودی حساب بانکی در عین اینکه اتفاق ناخوشایندی است، دردسرهای زیادی هم برای دارندگان حساب بانکی به همراه دارد. بعد از مسدود شدن حساب، دسترسی به آن به طور کل محدود شده و امکان استفاده از کارت‌ متصل به حساب هم وجود ندارد.

این اتفاق معمولا افراد را نگران و مضطرب می‌کند؛ زیرا رفع مسدودی را پروسه ای پیچیده و زمان‌بر می دانند. اگر شما هم با انواع روش رفع مسدودی حساب بانکی آشنا باشید، می توانید این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داده و بدون هیچ دردسری به حساب خود دسترسی داشته باشید.

در ادامه این مطلب روش هایی را بررسی خواهیم کرد که از طریق آن ها می توانید رفع مسدودی حساب بانکی خود را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید. با ما همراه باشید.

مسدودی حساب بانکی به چه معناست؟

پیش از آشنایی با روش های رفع مسدودی حساب بانکی خود باید با مفهوم مسدودی یا توقیف حساب بانکی آشنا شوید. مسدودی حساب بانکی به معنی بلوکه شدن پولی است که در یک حساب بانکی نگه داری می شود. به عبارت دیگر، صاحب حساب بانکی امکان استفاده و برداشت پول خود را نداشته و حتی نمی تواند آن را به حساب دیگری انتقال دهد.

نهاد های دخیل در مسدودی حساب بانکی

انسداد و مسدود شدن حساب بانکی معمولا به دست نهاد ها و سازمان های زیر انجام می شود:

– دستور مراجع قضایی توسط سامانه سیاق

– بانک مرکزی ایران

– دستور پلیس فتا

– سامانه محچک

– سامانه سرآمد کاشف

– گروه واکنش سریع کاشف یا مرکز واکنش سریع به عملیات مشکوک

– شورای حل اختلاف

– اداره ثبت

این موضوع گاهی ناشی از شکایت یک شخص حقیقی و گاهی در اثر شکایت بانک یا مراکز مالی مختلف است. علاوه بر اینکه دستور مسدودی حساب بانکی توسط مراجع قضایی صادر می شود، رفع مسدودی حساب نیز تنها با دستور مراجع قضایی امکان پذیر است. درواقع، همه افرادی که حساب آن ها مسدود می شود ابتدا باید علت آن را از شعبه بانکی که در آن حساب دارند جویا شده و سپس برای رفع آن از طریق مراجع مربوطه اقدام کنند.

نمونه گزارش مسدودی حساب- سرآمد کاشف - eers.ir
نمونه گزارش مسدودی حساب- سرآمد کاشف - eers.ir

قدم اول؛ پیگیری علت مسدودی حساب بانکی

در قدم اول شما باید علت مسدودی حساب بانکی خود را بیابید. برای این منظور، ابتدا به بانک مورد نظر مراجعه و پرینت گزارش مسدودی حساب بانکی خود را از بانک درخواست کنید. حال شما علت مسدودی حساب بانکی خود را یافته اید و بسته به علت مسدودی، می توانید برای رفع مسدودی حساب بانکی خود اقدام کنید.

به منظور رفع مسدودی ابتدا باید علت آن را مشخص کنید؛ زیرا مسدودی حساب به هر علتی که باشد، راه‌حل آن متفاوت خواهد بود. برای مثال درصورتی که حساب با شکایت یک فرد حقیقی مسدود شده باشد، ابتدا باید رضایت آن شخص جلب شود و تنها در این صورت رفع مسدودی حساب امکان پذیر است.

چرا حساب بانکی مسدود می شود؟

دلایل مختلفی برای مسدودی حساب بانکی وجود دارد. مسدودی حساب بانکی می تواند به علت دستور مراجع قضایی، شورای حل اختلاف، دستور پلیس فتا، ضمانت وام، چک برگشتی، دستور اداره ثبت، مقررات بانکی، واریزی مبالغ مشکوک و یا تراکنش های سریالی باشد.

در ادامه به بررسی این علت ها خواهیم پرداخت …

دستور مراجع قضایی

گاهی مسدودی حساب بانکی به دلیل دستور مراجع قضایی اتفاق می افتد. این موضوع رایج ترین دلیل مسدودی حساب بانکی اشخاص است. درصورتی که فرد، یک شاکی مرتبط با مسائل مالی در مراجع قضایی داشته باشد، دستور مسدود شدن حساب او به بانک ارائه می شود. مسدود شدن حساب در این شرایط تا روشن شدن تکلیف شکایت و صدور حکم نهایی دادگاه ادامه پیدا می‌کند. راه حل رفع مسدودی در این حالت دریافت رضایت شاکی و مرجع قضایی مربوطه است.

شورای حل اختلاف

در مواردی ممکن است علت مسدودی حساب بانکی شما، دستوری از سمت شورای حل اختلاف باشد. در این حالت، زمانی که شکایتی در شورای حل اختلاف باعث انسداد حساب بانکی شده باشد، فرایند رفع مسدودی حساب مشابه به روش رفع مسدودی حساب در مراجع قضایی است.

درواقع، توقیف حساب به دلیل شکایت یک فرد و در میان بودن منفعت شخص دیگری انجام شده و تا زمانی که تکلیف پرونده مشخص نشود، رفع مسدودی حساب هم امکان پذیر نخواهد بود.

پلیس فتا- پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا
پلیس فتا- پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا

دستور پلیس فتا

از دیگر دلایل مسدود شدن حساب بانکی «دستور پلیس فتا» را می توان نام برد. در صورتی که، از اطلاعات حساب فرد برای کلاهبرداری هایی نظیر «فیشینگ»و «درگاه های جعلی پول شویی» استفاده شود یا اطلاعات حساب شما به دست شخص دیگری افتاده و او به «صورت اینترنتی» قصد برداشت وجه از حساب شما را داشته باشد، اما رمز کارت را به طور مکرر اشتباه بزند، حساب از سمت پلیس فتا مسدود خواهد شد.

نکته‌ دیگر اینکه اگر مراجع قضایی دستور مسدودی حساب بانکی را صادر کنند، این دستور به پلیس فتا هم ارائه شده و تا زمانی که قوه قضاییه برای رفع مسدودی آن دستور جدیدی صادر نکند، پلیس فتا اقدامی در جهت رفع مسدودی حساب بانکی مورد نظر نخواهد کرد.

ضمانت وام

از دیگر دلایل رایج مسدود شدن حساب های بانکی، می توان به ضمانت وام اشاره کرد. در صورتی که ضامن شخصی شوید تا وام بگیرد و او به تعهداتی که در قبال بانک دارد عمل نکند، حساب شما مسدود خواهد شد. این تعهدات پرداخت به موقع اقساط وام هستند و معمولا بعد از چند بار هشدار بانک به وام گیرنده و ضامن وی، حساب ضامن مسدود می شود. رفع مسدودی حساب اگر به این علت باشد تنها درصورتی امکان‌پذیر است که وام گیرنده تعهدات خود را عمل کرده و طلب خود را نزد بانک وصول کند.

چک برگشتی

از دیگر دلایل مسدودی حساب بانکی، می توان به صدور چک های بلا محل اشاره کرد. بسیاری از افراد بدون توجه به لزوم پاس شدن به موقع چک، خرید خود را به صورت اقساطی و با کمک چک انجام می دهند. اگر در زمان وصول چک، مبلغ آن در حساب موجود نباشد و حامل (صاحب چک) آن را به اجرا بگذارد، تمامی حساب های شخص صادر کننده چک مسدود می شود و بسته به تکرار این موضوع، تا مدت زمان مشخصی رفع آن امکان پذیر نخواهد بود.

در صورتی که توقیف حساب به دلیل چک برگشتی باشد، فرد می تواند علت را در سامانه محچک جویا شود.

سامانه محچک یا سامانه «مسدودی حساب چک برگشتی» یک سامانه هوشمند است که توسط بانک مرکزی طراحی شده و در آن اطلاعات مربوط به حساب هایی که به علت چک برگشتی توقیف (مسدود) شده اند ثبت می شود.

تمام افرادی که مسدودی حساب آن ها به دلیل چک برگشتی یا عدم موجودی کافی در حساب بانکی بوده است، می توانند در این سامانه شماره چک، بانکی که برگشت در آن انجام شده و مبلغ مسدودی را مشاهده کنند و بعد از استعلام اطلاعات مورد نیاز برای رفع مسدودی حساب خود اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره سامانه محچک، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:

دستور اداره ثبت

در بعضی موارد مسدودی حساب بانکی به دلیل دستور اداره ثبت اتفاق می افتد. مثال این موضوع درخواست مهریه است. در صورتی که زوجه برای مهریه خود اقدام کند ابتدا اموال زوج توقیف شده و حساب او مسدود می شود. این مسدودی تا مشخص شدن پرونده مهریه ادامه پیدا می‌کند و تنها درصورتی رفع خواهد شد که زوجه شکایت خود را پس بگیرد.

مسدودی و توقیف حساب بانکی برای مهریه

حساب بانکی شما ممکن از به دلیل طلب مهریه از سمت زوجه توقیف باشد. پس از صدور اجراییه مهریه، اداره اجرای اسناد رسمی از مراکز مختلف مانند اداره ثبت، پلیس راهور، همراه اول و سایر مراکز استعلام می‌گیرد. اگر مالی از زوج پیدا شود، فوراً آن را توقیف می‌کنند. همچنین حساب‌های بانکی زوج نیز بعد از استعلام توقیف خواهد شد.

مقررات بانکی

در بعضی موارد مسدودی حساب های بانکی به دلیل مقررات بانک ها اتفاق می افتد. برای مثال زمانی که حساب افراد برای مدت زمان طولانی راکد باقی بماند یا مشخصات صاحب حساب ناقص و نامعلوم باشد، حساب از سمت بانک مسدود می شود. این مسدودی موقتی است و تنها تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که وضعیت حساب مربوطه مشخص شود.

واریزی مبالغ مشکوک

در صورتی که فردی با حساب عادی واریزی های درشت یا نقل و انتقال پول با مبالغ مشکوک داشته باشد، حساب او تا زمانی که وضعیت این مبالغ مشخص نشود، مسدود خواهد ماند.

برای مثال، فردی که منزل خود را می فروشد و مبلغ آن را در حساب خود وارد می کند، برای برداشت آن پول باید قولنامه یا سند خرید و فروش را به همراه داشته باشد. درصورت عدم ارائه اسناد موثق، رفع مسدودی تنها با کمک مراجع قضایی و پیگیری های قانونی امکان پذیر است.

تراکنش های سریالی

تراکنش های ناگهانی و پشت سر هم حتی با مبالغ کم هم ممکن است به مسدودی حساب بانکی منجر شود. برای مثال اگر حسابی برای امور خیریه استفاده شود و روزانه مبالغ بالایی تراکنش داشته باشد، احتمال مسدودی حساب خیریه وجود دارد. در این شرایط باید علت این تراکنش ها برای بانک مشخص شود تا رفع مسدودی حساب اتفاق افتاده و دسترسی به پول داخل آن امکان پذیر شود.

مراحل رفع مسدودی حساب بانکی

شرایط مسدودی حساب با علل مختلف بررسی شد؛ اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چگونه باید برای رفع این مسدودی اقدام کرد و درواقع، مراحل انجام این کار از زمان درخواست اولیه تا رفع نهایی مسدودی به چه صورت خواهد بود. در ادامه مراحل انجام این کار در دو حالت حضوری و غیرحضوری را بررسی خواهیم کرد.

رفع مسدودی حساب بانکی به چه صورت امکان پذیر است؟

رفع مسدودی حساب بانکی هم با روش های غیر حضوری «اینترنتی» و هم با روش حضوری امکان پذیر است. باید به این نکته توجه داشت که مسدودی حساب بانکی به هر علتی که باشد تا زمانی که برای رفع آن اقدامی نکنید، پا برجا خواهد بود و دسترسی به پول داخل حساب مورد نظر امکان پذیر نخواهد بود.

وبسایت سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک eers.ir
وبسایت سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک eers.ir

رفع مسدودی حساب بانکی به صورت غیرحضوری «اینترنتی»

در صورتی که مسدودی حساب بانکی با دستور مرکز واکنش سریع، سامانه تحقیقات الکترونیک یا سامانه سرآمد کاشف اتفاق افتاده باشد، متقاضی می تواند درخواست اولیه و ارسال اسناد را در وبسایت «سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک» تکمیل کند. برای این کار می بایست به وبسایت eers.ir مراجعه کنید.

سامانه ‌تحقیقات الکترونیک eers.ir چیست؟

سامانه تحقیقات الکترونیک یکی از سامانه های ایجاد شده توسط بانک مرکزی ایران است که برای رسیدگی و تعیین وضعیت افرادی که حساب بانکی آن ها مسدود شده و درخواست رفع مسدودی حساب خود را دارند، ایجاد شده است.

با این سامانه، پروسه درخواست مشتریان بانکی به صورت غیر حضوری و سریع تر انجام شده و نتیجه در زمان کوتاه تری مشخص می‌شود. در صورتی‌ که انسداد حساب بانکی به دلیل مشکوک بودن تراکنش ها یا تراکنش های سریالی اتفاق افتاده باشد، مرکز تحقیقات بانک مرکزی حساب را مسدود کرده و رفع مسدودی حساب نیز از طریق همین سامانه نیز امکان پذیر است.

برای راهنمایی و کسب اطلاعات کامل درباره «سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک» eers.ir مقاله مربوط را مطالعه کنید:

وبسایت سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک
وبسایت سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک

رفع مسدودی حساب بانکی مسدود شده توسط سامانه سرآمد کاشف

سامانه سرآمد کاشف یکی دیگر از سامانه های مرتبط با بانک مرکزی و زیر مجموعه گروه ملی انفورماتیک است. این سامانه از فعالیت سایت‌ها و کانال‌های شرط‌بندی، قمار و کلاهبرداری جلوگیری کرده و در صورتی که فعالیت بانکی توسط این کانال‌ها انجام شود، حساب مربوطه را مسدود می‌کند.

برای رفع مسدودی حساب بانکی مسدود شده توسط سامانه سرآمد کاشف نیز می توانید با مراجعه به وبسایت «سامانه هوشمند تحقیقات الکترونیک» به آدرس eers.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام و ارسال مدارک و اسناد خود کنید.

نمونه گزارش مسدودی حساب- سرآمد کاشف - eers.ir
نمونه گزارش مسدودی حساب- سرآمد کاشف - eers.ir

شایان ذکر است که اگر پیامکی حاوی جمله «واکنش سریع» یا یک کد با پیش رمز SJU دریافت کرده اید باید از طریق همین وبسایت پیگیر رفع مسدودی حساب خود باشید.

توجه: اگر اطلاعات شما در سامانه تحقیقات الکترونیک یا «eers.ir» موجود نبود جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره شرکت کاشف «02172861333» تماس حاصل فرمائید.

رفع مسدودی حساب بانکی از طریق سامانه سیاق

تا همین چند سال پیش برای رفع مسدودی حساب تنها راه موجود مراجعه حضوری به شعب بانک و پیگیری آن از طریق شعبه مربوطه بود؛ اما اخیرا سامانه ای به نام سامانه سیاق «سایت یکپارچه احکام قضایی» معرفی شده که به کمک آن می توان رفع مسدودی حساب بانکی را به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت انجام داد.

این سامانه در زمان شیوع ویروس کرونا در ایران و محدود شدن دسترسی حضوری کاربران به بانک ها راه اندازی شد تا افراد بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، برای رفع مسدودی حساب خود اقدام کنند. این سامانه احکامی که در مراجع قضایی و دادگاه ها صادر می شوند را به طور مستقیم به بانک مرکزی انتقال می دهد و در صورتی که نیاز به مسدودی یا رفع مسدودی حساب باشد، این موضوع توسط مرجع قضایی مستقیما به بانک ابلاغ می‌شود.

سامانه سیاق «سایت یکپارچه احکام قضایی»
سامانه سیاق «سایت یکپارچه احکام قضایی»

وجود سامانه سیاق، فرایند رسیدگی به درخواست اشخاص را سرعت می بخشد و ابلاغ و اجرای حکم در شبکه بانکی را به صورت آنلاین و لحظه ای انجام می دهد؛ به علاوه از شلوغی و ازدحام بانک ها و دادگاه ها برای حل مشکلاتی مانند رفع مسدودی حساب نیز جلوگیری شده و افراد به صورت شبانه روزی می توانند اقدامات لازم را برای رفع مسدودی حساب بانکی خود انجام دهند.

توجه: تا زمان نگارش این مطلب، آدرس سامانه سیاق منتشر نشده و وبسایتی با این نام در دسترس نیست. در صورت آغاز به کار این سامانه، اطلاعات تکمیلی از طریق این مطلب اطلاع رسانی خواهد شد.

رفع مسدودی حساب از طریق پلیس فتا

افرادی که به دلیل کلاهبرداری هایی نظیر فیشینگ، حساب آن ها مسدود شده یا شکایتی در پلیس فتا باعث مسدودی حساب آن‌ها شده باشد، برای رفع مسدودی باید از طریق خود این مرکز اقدام به درخواست رفع مسدودی حساب بانکی خود کنند.

برای رفع مسدودی حسابی که از طریق پلیس فتا مسدود شده است، می توانید با شماره 096380، «مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا» تماس گرفته و پیگیر رفع مسدودی حساب بانکی خود شوید.

رفع مسدودی حساب دارای شاکی به صورت حضوری

تا چند سال اخیر، تنها راه برای رفع مسدودی حساب‌های بانکی به هر علتی، اقدام حضوری بود. در واقع، متقاضی رفع مسدودی باید تمام مراحل درخواست اولیه تا نتیجه گیری را به صورت حضوری پیگیری می‌کرد؛ البته هنوز هم روش حضوری برای رفع مسدود شدن حساب های بانکی قابل استفاده است. مراحل رفع مسدودی به صورت حضوری عبارت‌اند از:

1- مراجعه به شعبه اصلی حساب و مشخص شدن علت مسدودی

2- رجوع به دفتر اسناد رسمی

3- ارائه رضایت نامه فرد شاکی به بانک مبدا

مراجعه به شعبه اصلی حساب

در اولین مرحله فرد باید علت مسدودی حساب خود را مشخص کند. به منظور تعیین این موضوع می‌توان از شعبه‌ای که حساب در آن افتتاح شده علت را جویا شد. بسته به اینکه مسدودی به‌دلیل چک برگشتی باشد یا دستور مقام قضایی منجر به این اتفاق شده باشد، اقدامات بعدی متفاوت خواهند بود.

رجوع به دفتر اسناد رسمی

در صورتی که مسدودی به علت چک برگشتی باشد، دارنده حساب باید به همراه دارنده چک برگشتی یا حامل چک به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و رضایت محضری وی را دریافت کند. در این رضایت نامه باید قید شود که حامل چک یا شخصی که چک در وجه او صادر شده شکایتی مبنی بر دیرکرد یا برگشت چک ندارد.

ارائه رضایت نامه فرد شاکی به بانک مبدا

دارنده حساب پس از دریافت رضایت نامه محضری، باید اسناد و مدارک مبنی بر رضایت را به شعبه بانک ارائه کند و فرم درخواست رفع مسدودی را تکمیل کند. در صورتی که شکایت از سمت مقام قضایی باشد پروسه به همین صورت است و فرد بعد از تعیین تکلیف پرونده خود، در دادگاه یا مرجع قضایی، باید با اسناد مربوطه که شامل دستور مقام قضایی برای رفع انسداد حساب می‌شود به شعبه بانک مراجعه کرده، فرم رفع مسدودی را تکمیل کند و درخواست خود مبنی‌ بر رفع توقیف و انسداد را صادر کند.

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی

کمی قبل گفتیم که بسته به علت مسدودی حساب بانکی، شرایط و روش رفع آن هم متفاوت خواهد بود. در صورتی که مسدودی حساب بانکی شما به دلیل گزارش یک تخلف اتفاق افتاده باشد تا زمان مشخص شدن پرونده، رفع مسدودی حساب امکان پذیر نخواهد بود؛ علاوه بر این، اگر با شکایت از سمت شخصی دیگر حساب شما مسدود شده باشد ابتدا باید رضایت آن شخص را جلب کرده و این موضوع توسط قوه قضاییه تایید شود تا رفع مسدودی حساب شما توسط بانک انجام شود.

در ادامه شرایط رفع مسدودی حساب بانکی در چند وضعیت مختلف را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا اگر در چنین موقعیت هایی قرار دارید، به راحتی بتوانید برای رفع مسدودی حساب بانکی خود اقدام کنید.

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی در مورد چک برگشتی - سامانه محچک
شرایط رفع مسدودی حساب بانکی در مورد چک برگشتی - سامانه محچک

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی در مورد چک برگشتی

در صورتی که مسدودی حساب بانکی به دلیل چک برگشتی اتفاق افتاده باشد، رفع مسدودی حساب با تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت چک یا چک ها امکان پذیر خواهد بود. در خصوص شرایط رفع مسدودی حساب بانکی، زمانی که علت آن چک برگشتی باشد، قوانین و تبصره‌های مختلفی وجود دارد.

تبصره 3 ماده 5 قانون تشدید مجازات جرم اختلاس

این تبصره چنین بیان می کند که شرایط رفع مسدودی حساب بانکی برای چک برگشتی به صورت زیر است:

– در صورتی که علت مسدودی حساب بانکی کسری مبلغ چک باشد کافی است کسری را جبران کنید تا شرایط رفع مسدودی فراهم شود.

– اگر صادر کننده چک برگشتی، لاشه چک را به بانک بازگرداند رفع مسدودی سرعت پیدا خواهد کرد.

– رضایت نامه محضری از فردی که چک در اختیار اوست مبنی بر اینکه شکایتی بابت نبود مبلغ در حساب ندارد، روشی دیگر برای رفع مسدودی حساب بانکی است.

– از دیگر شرایط رفع مسدودی حساب در شرایط چک برگشتی می‌توان به دریافت نامه از مراجع قضایی اشاره کرد. این در حالی است که فرد بتواند ثابت کند عملیات مربوط به چک به اتمام رسیده است.

– اثبات عدم بدهکاری از طریق مراجع قضایی دیگر راهی است که می‌توان از طریق آن برای رفع مسدودی حساب بانکی اقدام کرد.

– در صورتی که، هیچ اقدامی برای رفع مسدودی حساب بانکی به علت چک برگشتی انجام نشود، بعد از ۳ سال حساب رفع مسدودی خواهد شد؛ البته این در شرایطی است که در طول این سه سال هیچ شکایتی در مورد مبلغ چک برگشتی به مراجع قضایی ارائه نشود.

شرایط رفع مسدودی حساب بانکی به دلیل دستور مراجع قضایی

از دیگر دلایل مسدودی حساب بانکی، می توان به مسدودی با دستور مراجع قضایی اشاره کرد. در صورتی که مسدودی حساب بانکی به این دلیل باشد، رفع آن از طریق دستور قضایی امکان‌پذیر است. در این حالت باید اقدامات زیر را انجام داد:

– دارنده حساب در اولین مرحله باید به مرجع قضایی مراجعه کرده و برای حل مشکل ایجاد شده اقدام کند. در این حالت بسته به موضوع دعوی برای رفع مسدودی حساب اقدام می‌شود. شرایط رفع مسدودی بسته به موضوع دعوی متفاوت است. برای مثال در دعاوی مهریه یا باید شکایت از سمت زوجه برداشته شود یا اینکه تا مشخص نشدن تکلیف مهریه زوجه، امکان رفع مسدودی وجود ندارد؛ همچنین اگر موضوعاتی مانند کلاهبرداری‌های مالی و… در میان باشد، تا زمانی که وضعیت تمام شاکیان بررسی نشده و فرد رضایت آن‌ها را جلب نکرده باشد، مسدودی حساب بانکی رفع نخواهد شد.

– پس از رفع مشکل و تعیین وضعیت دعوی، شخص دارنده حساب می‌تواند نامه رفع مسدودی را از مرجع قضایی دریافت کرده و برای رفع آن اقدام کند. در این شرایط باید نامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شعبه بانک ارائه شود تا رفع مسدودی از طرف بانک صادر کننده انجام شود. این پروسه بسته به اینکه علت مسدودی چه چیزی باشد و دستور قضایی مبنی‌بر رفع مسدودی به چه صورت باشد، در عرض چند ساعت یا چند روز انجام خواهد شد.

رفع مسدودی چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان رفع مسدودی حساب بانکی بسته به اینکه علت مسدودی حساب چه چیزی باشد و نوع درخواست برای رفع مسدودی به چه صورت باشد متفاوت خواهد بود. معمولا در روش حضوری رفع مسدودی سریع‌تر انجام می‌شود؛ اما در روش غیر حضوری به‌دلیل نیاز به انجام بررسی های مختلف، این پروسه زمان بیشتری خواهد برد.در بیشترین حالت، رفع مسدودی حدود یک هفته زمان می‌برد و اگر فرد درخواست رفع مسدودی فوری داشته باشد تنها از طریق مراجعه حضوری به بانک، امکان انجام آن را خواهد داشت.

سخن پایانی

دلایل مختلفی برای مسدود شدن یک حساب بانکی وجود دارد، این اتفاق ممکن است زمانی رخ دهد که به مبلغ موجود در حساب خود را نیاز داشته باشید. در این شرایط باید فورا برای رفع مسدودی حساب خود اقدام کنید؛ بنابراین آگاهی از روش‌های رفع مسدودی و اقداماتی که از انسداد حساب جلوگیری می‌کنند برای همه افراد ضرورت دارد. در این مطلب چند روش کاربردی برای رفع مسدودی حساب بانکی را معرفی کردیم.

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها