دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

۱۰ نکته کاربردی از ثبت‌نام تا دریافت وام ازدواج 1403

25 فروردین 1403
۱۰ نکته کاربردی از ثبت‌نام تا دریافت وام ازدواج 1403

وام ازدواج ۱۴۰۳ و جزئیات آن از سوی بانک مرکزی اعلام شد. بر این اساس وام ازدواج برای هریک از زوج‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش بانک اول براساس اعلام بانک مرکزی وام ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد ( ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال (۳۰۰ میلیون تومان)‌ است که با دوره بازپرداخت ده ساله به زوج‌ها اعطا می‌شود.
همچنین؛ وام ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال (۳۵۰ میلیون تومان) است.

شرایط ضامن برای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه است؟

طبق اعلام بانک مرکزی یک فقره سفته و یک ضامن برای اعطای وام ازدواج کفایت می‌کند. در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است:

«پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.»

چگونه برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ ثبت نام کنیم؟

ثبت‌نام وام ازدواج صرفا با مراجعه به سامانه قرض‌الحسنه تسهیلات ازدواج به آدرس www.ve.cbi.ir  امکان‌پذیر است.

برای ثبت‌نام وام ازدواج ۱۴۰۳ هزینه‌ای دریافت می‌شود؟

خیر. ثبت‌نام در سامانه www.ve.cbi.ir کاملا رایگان است و متقاضیان می‌توانند وارد سایت شده و ثبت‌نام کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

با توجه به اتصال سامانه تسهیلات ازدواج به ثبت‌احوال در زمان ثبت‌نام، نیاز به بارگذاری هیچ‌گونه مدرکی نیست و صرفا اطلاعات فرد باید وارد سامانه شود.

نحوه پیگیری دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳

متقاضی می‌تواند با مراجعه به آدرس www.ve.cbi.ir در قسمت «مشاهده وضعیت» از آخرین وضعیت وام خود مطلع شود.

برای دریافت وام ازدواج ۱۴۰۳ نیاز به کارت پایان خدمت داریم؟

خیر. درخصوص وام ازدواج، خدمت وظیفه عمومی مستثنی می‌باشد و متقاضیان می‌توانند تسهیلات ازدواج را دریافت کنند.

مراحل دریافت وام ازدواج چیست؟

در مرحله اول متقاضی باید به سامانه www.ve.cbi.ir مراجعه کند. سپس اطلاعات خواسته ‌شده را در این سامانه وارد کند. اطلاعات واردشده با سامانه ثبت‌احوال مطابقت داده می‌شود و پس از تایید، فرد متقاضی به سرپرستی بانک منتخب در استان معرفی می‌شود. سرپرستی بانک مربوطه  نیز فرد را به شعبه معرفی کرده و پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی پس از دریافت پیامک می‌تواند به شعبه تعیین شده مراجعه کرده و پس از پذیرش در شعبه مدارک خود را تکمیل و تحویل دهد.
پس از تکمیل مدارک و معرفی ضامنین معتبر، بانک موظف است وام درخواستی فرد را طی ۱۰ روز به حساب ایشان واریز کند.

مدت بازپرداخت وام ازدواج چقدر است؟ 

براساس مفاد قانون بودجه سال جاری دوره بازپرداخت وام ازدواج ده‌ساله است.

وام ازدواج برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال چقدر است؟ 

وام ازدواج برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم‌های زیر ۲۳ سال مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان است.

شرايط لازم برای ضامن در زمان اخذ تسهيلات قرض الحسنه ازدواج کدام است؟

به منظور تأمین رکن ضامن بانکها و موسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی های وی یا تنها یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج اقدام کنند.
براساس مفاد بسته نظارتی‏- اعتباری تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک عامل به هیچ وجه اجازه دریافت بیش از یک ضامن بابت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را ندارد.

آيا تسهيلات ازدواج براي دومين بار پرداخت مي‌شود؟

تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به هيچ وجه دوبار پرداخت نمي گردد و هر فرد تنها يکبار مي تواند از تسهيلات ازدواج استفاده نمايد.

آيا تسهيلات ازدواج به ازدواج دوم تعلق مي‌گيرد؟

در صورتيکه که متقاضي در ازدواج اول خود تسهيلات دريافت نکرده باشد مي تواند در ازدواج بعدي با رعايت ساير شرايط و مقررات مربوطه تسهيلات قرض الحسنه ازدواج دريافت کند.

حداکثر سن برای دریافت وام ازدواج چقدر است؟

وام ازدواج دارای حداکثر سنی است و این وام به افراد بالای ۵۰ سال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق نمی گیرد.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها