دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

سود سهام عدالت جدید در راه است؟

25 فروردین 1403
سود سهام عدالت جدید در راه است؟

سود سهام عدالت افرادی که به هر دلیلی در اسفندماه ۱۴۰۲ موفق به دریافت سود نشدند و همچنین سود سهام عدالت گروهی از وراث به‌زودی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

به گزارش  بانک اول ، در روزهای پایانی سال گذشته مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد که در این میان گروهی موفق نشدند سود خود را دریافت کنند. افراد جا مانده از دریافت سود سهام عدالت، به دو گروه وراث و نومشمولان سود سهام عدالت تقسیم می‌شوند.

وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.  

براساس گزارش‌ها، بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت نیز همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد با رفع مشکل شماره شبا در نوبت دریافت سود سهام عدالت قرار می‌گیرند.

به گفته عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور نوبت بعدی واریز سود سهام عدالت خرداد ماه ۱۴۰۳ است که در این نوبت سود سهام عدالت جاماندگان پرداخت می‌شود.

سود سهام عدالت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟

در سال گذشته وعده‌هایی در خصوص سه مرحله‌ای شدن سود سهام عدالت داده شد که در نهایت این وعده‌ها تحقق پیدا نکرد و سود سهام عدالت به مانند سنوات گذشته در دو مرحله به حساب سهامداران واریز شد.

در خصوص واریز سود سهام عدالت در سال جدید هنوز صحبتی به صورت رسمی اعلام نشده است اما در صورتی که قرار باشد وعده سه مرحله ای شدن سود سهام عدالت تحقق یابد در نیمه نخست سال باید منتظر واریز سود مرحله اول باشیم و در غیر این صورت زمان واریز سود سهام عدالت همچون سال‌های گذشته در پاییز و زمستان واریز خواهد شد.

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها