ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی قیمت سکه/ آیا اکنون وقت خرید سکه است؟

26 فروردین 1403
پیش بینی قیمت سکه/ آیا اکنون وقت خرید سکه است؟

فعالان بازار می‌گویند این روزها بازار ارز و سکه تهران به واسطه اخبار و اتفاقات اخیر در خاورمیانه هیجانی شده است. عده‌ای از آنها توصیه می‌کنند که فعلا دست از خرید بکشید و فعلا نظاره‌گر بازار شوید.

به گزارش بانک اول ،آنطور که شواهد نشان می‌دهد سکه‌بازان دیروز شاهد صعود قیمت سکه بودند. بر این‌ اساس و طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی که قبل از عید فطر با ۴۲ میلیون و ۶۰۰ هزار معامله شده بود، در اولین روز هفته جاری با ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات تا سطح ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت. البته عصر دیروز قیمت هر قطعه سکه امامی در سایت مذکور با رقم ۴۵ میلیون تومان به فروش رسید.

فعالان بازار می‌گویند این روزها بازار ارز و سکه تهران به واسطه اخبار و اتفاقات اخیر در خاورمیانه هیجانی شده است. عده‌ای از آنها توصیه می‌کنند که فعلا دست از خرید بکشید و فعلا نظاره‌گر بازار شوید.

در این میان روز گذشته نیروی دریایی سپاه پاسداران یک کشتی باری اسرائیلی را در تنگه هرمز توقیف کرد که برخی از تحلیل‌گران این مسأله را بخشی از پاسخ ایران به اسرائیل تلقی کردند. همچنین رسانه العربیه نیز در مطلبی ضمن اشاره به توقیف کشتی اسرائیلی توسط ایران این موضوع را بخشی از پاسخ ایران خواند.

همچنین شب گذشت رسانه‌ها اعلام کردند که ایران با بیش از ۱۰۰ پهپاد و موشک به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پاسخ داد. برخی از معامله‌گران می‌گویند در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تشدید تنش‌ها و نحوه پاسخگویی ایران به حمله روز یکم آوریل دمشق بار دیگر بازار ارز و سکه را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد.

بااین حال برخی دیگر معتقدند درصورتی که پس از گذشت چند روز این مسأله با واکنش اسرائیل همراه نباشد بازار سیگنال اتمام ریسک را دریافت کرده و قیمت‌ها تغییر فاز خواهند داد.

در مجموع فعالان بازار معتقدند که جناح افزایشی در حال حاضر برای فتح محدوده ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز برداشته و درصورتی‌که به آن برسد و بالای آن ماندگار شود صعود سکه تا نیمه کانال جدید محتمل است. در غیر این صورت در صورتی که طلا و دلار نزولی شود، ممکن است بازار سکه را تحت‌تأثیر خود قرار دهد و سکه با از دست‌ دادن محدوده فعلی خود، به کانال ۴۴ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

اخبار مرتبط
در ضمن، اختصاص ارز ترجیحی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی با هدف حمایت از معیشت مردم و در سقف منابع آن انجام شده و این سیاست از سوی مجلس شورای اسلامی با اختصاص حدود ۶/۱۳ میلیارد یورو در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مورد تأیید قرار گرفته‌است.
سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
در حال حاضر دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد. بر همین اساس، فعالان بازار وارد فاز احتیاطی شده‌اند و خرید دلار به نوعی متوقف شده است.
بازار امروز شاهد شیب نزولی قیمت طلا و سکه در جریان معاملات است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها