پنجشنبه, 3 آبان 1403 2024,October

حباب سکه خطرناک شد!

18 اردیبهشت 1403
حباب سکه خطرناک شد!

حباب سکه در روز دوشنبه به ۲۰ درصد رسید که از ۲۵ فروردین این میزان حباب بی‌سابقه بود. عده‌ای از معامله‌گران می‌گفتند که سکه لیدر بازار شد.

به گزارش بانک اول ، روز گذشته به دنبال نوسانات بازار ارز و طلای جهانی قیمت سکه بالا رفت.

در همین راستا بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر هر قطعه سکه امامی در معاملات نقدی دیروز به مرز ۴۲ میلیون تومان رسید که در مقایسه با روز یکشنبه تقریبا یک میلیون تومان گران شد.

البته در واپسین ساعات معاملات نقدی سکه امامی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی در حوالی ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد.

نکته قالب توجه این بود که حباب سکه در روز دوشنبه به ۲۰ درصد رسید که از ۲۵ فروردین این میزان حباب بی‌سابقه بود.

عده‌ای از معامله‌گران با توجه به این حباب می‌گفتند که سکه لیدر بازار شده است.

به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار ارز و سکه به سقف مقاومتی رسیده که اگر بالای آن یک روز تثبیت بدهد، می‌تواند به معنای خروج از روند نزولی بازار باشد.

مقاومت آبشده در حوالی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

امروز جناح افزایشی بازار برای تثبیت سکه در مرز ۴۲ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

اگر بالای آن ماندگار شود احتمال صعود سکه تا پله دوم کانال یاد شده وجود دارد.

از سوی دیگر اگر پایین این مرز نوسان دهد ممکن است به سمت نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

اخبار مرتبط
شایان ذکر است، علاوه بر متقاضیان حوزه صنعت طلا، بانک عامل نیز با تایید بانک مرکزی می تواند در حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران خرید انجام دهد. بانک عامل نیز می‌تواند هر بانکی باشد؛ اما باید دارای مجوز و تاییدیه بانک مرکزی جهت شرکت در حراج شمش طلا باشد. البته باید اشاره داشت که هر بانک که دارای مجوز از بانک مرکزی است، باید برای هر جلسه حراج، مجوز لازم برای آن حراج و در تعداد معین و مشخص را اخذ کند و اینگونه نیست که در هر حراج که شرکت کند بتواند به هر تعداد که بخواهد شمش طلا خریداری کند.
متقاضیان توجه داشته باشند که در هر سفارش خود از انواع سکه، صرفاً می‌توانند یک سفارش فعال داشته باشند؛ به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع قطعه سکه، فقط یکبار می‌توانند تعیین قیمت و تعیین تعداد سکه را انجام دهد. خاطرنشان می شود، شرکت در حراج های گذشته منعی برای حضور در حراج بیست و ششم ندارد و اشخاصی که در این حراج شرکت می کنند، می‌توانند در حراج های بعدی نیز حضور یابند.
در اجلاس بریکس، ولادیمیر پوتین رهبر روسیه از اسکناس نمادین «ارز واحد» برای کشورهای عضو این اتحاد رونمایی کرد. رونمایی و اعلام کردند که این پلتفرم می‌تواند، مزایای بسیاری داشته باشد.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها