شنبه, 5 آبان 1403 2024,October

حراج سکه و ارتباط آن با بورس

24 خرداد 1403
 حراج سکه و ارتباط آن با بورس

روز دوشنبه، دوازدهمین حراج سکه برگزار شد و براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران؛ 14894 ربع سکه با نرخ 13 میلیون و 394 هزار تومان، 4194 نیم‌ سکه با نرخ 20 میلیون و 873 هزار تومان و 11845 سکه تمام نیز با نرخ 37 میلیون و 518 هزار تومان به فروش رسید. 

به گزارش بانک اول  تاکنون در مجموع 12 حراج برگزار شده، جمعا 178 هزار و 610 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. 

خروج پول از تالار شیشه‌ای و در سمت مقابل استقبال از حراج‌های این چنینی نشان می‌دهد که جریان پول به طور کامل از بازار سهام ناامید شده است که بخت خود را در بازارها و ابزارهای دیگر جست و جو می‌کند.
 
بازاری که می‌توانست به بهترین وجه سرمایه‌های خرد و سیال سطح جامعه را به سمت تامین مالی فعالیت‌های تولیدی سوق دهد و بستری مناسب را برای تحقق شعار سال فراهم کند، این چنین در باتلاق رکود و نزول فرو رفته است و هیچ چشم‌اندازی از بهبود شرایط در آن نیز به چشم نمی‌خورد. 

اخبار مرتبط
حریری با پیش‌بینی وضعیت بازار ارز طی روزهای آتی گفت: اغلب وقتی هیجانات تخلیه شده باشد، بازار هم به روزهای آرام و با ثبات خود بر می گردد، البته این بدان معنا نیست که کاهش قیمت ارز خیلی فوری و سریع باشد، به‌طوری که در اولین مرحله، نسبت به هفته گذشته کاهشی می‌شود و به چند پله پایین‌تر باز می‌گردد.
رئیس مرکز مبادله طلا و ارز ایران می‌‌‌گوید: در حال حاضر، بیشترین تعداد سکه‌‌‌هایی که یک فرد خریداری کرده، کمتر از ۵۰قطعه است. البته اطلاعات کد ملی افراد در سامانه ثبت و کنترل می‌شود. سعیدی از برنامه بانک‌مرکزی برای عرضه سکه با ضرب سال‌‌‌ بعد از اواسط اسفند خبر می‌دهد و می‌‌‌گوید: حتی در آینده ممکن است سکه‌‌‌ها بدون تاریخ ضرب شوند.
در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه امامی ۴۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است که این رقم، کاهش ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی سکه نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد. سقف قیمت به ثبت رسیده برای سکه امامی برابر است با ۵۵.۶۳۰.۰۰۰ تومان که در تاریخ دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ رقم خورده است.
شرایط شکننده بازار طلا و ارز امروز به بهترین شکل ممکن قابل درک به نظر می‌رسد چون دقیقا از وقتی صدای تیر و ترقه سکوت بامدادی روز شنبه تهران را شکست، قیمت دلار در حال کاهش است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها