دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 2024,April

جزییات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای مسکن

24 خرداد 1401
 جزییات پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای مسکن

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم محمود محمودزاده با یادآوری ثبت نام آزمایشی طرح ملی مسکن در استان کرمان به شروع ثبت نام در 10 استان از نیمه ماه جاری اشاره کرد و وعده داد، پروسه ثبت‌نام از واجدان شرایط در تمام استان‌ها تا پایان سال عملیاتی می‌شود.وی فاقد مالکیت مسکن، تاهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و سابقه سکونت را 4 شرط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن عنوان کرد و افزود: این طرح برای دهک‌های متوسط به پایین جامعه ساخته می شود و در قالب آن واحدهای باقیمانده مسکن مهر نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه نیاز سالانه مسکن کشور را 800 هزار واحد اعلام و با بیان این‌که دولت برای تامین همه این واحدهای مسکونی ورود نخواهد کرد، گفت: واحدهای مسکونی طرح ملی مسکن با قیمت‌تمام شده عرضه و به متقاضیان 75 تا 100 میلیون تومان وام پرداخت می شود.

طرح ملی مسکن دارای ابهامات متعددی است؛ از یک سو روند ساخت و ساز این واحدها با توجه به ایراداتی که انبوه‌سازان به قراردادهای طرح مذکور وارد کرده‌اند، مشخص نیست. یکی دیگر از ابهامات طرح ملی مسکن به وام 75 تا 100 میلیون تومانی مربوط می شود. سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه، به‌طور مشخص اعلام نکرده این تسهیلات از چه منابعی تامین می‌شود و سود آن چه میزانی است و این‌که آیا تمام بانک‌ها در این طرح حضور دارند یا مانند همیشه بانک مسکن، تنها بانک حامی طرح‌های ساخت و ساز مسکن در کشور خواهد بود.

اخبار مرتبط
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.
بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دو مسیر متفاوت برای دریافت وام دارند.
برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، افراد باید شرایط لازم را برای اخذ این وام قرض‌الحسنه داشته باشند. برخی از این شرایط عبارتند از:
افرادی که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی خرید کالای بانک آینده هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت داشته باشند. این وام دارای سود 23 درصدی است و افراد بعد از دریافت آن حداکثر طی مدت زمان 36 ماه امکان بازپرداخت را دارند. لازم به ذکر است که طرح طراوت بانک آینده تنها مختص مشتریان این مجموعه نبوده و افرادی که دارای حساب قبلی نیستند نیز می‌توانند در حال حاضر با افتتاح سپرده این وام را دریافت کنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات