پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

نکات احتیاطی برای خرید سکه و مصنوعات طلا

24 خرداد 1401
 نکات احتیاطی برای خرید سکه و مصنوعات طلا

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا، با وجود هشدارهای فعالان حوزه طلا و جواهر، باز هم شاهد بروز کلاهبرداری و فروش سکه و طلا تقلبی هستیم. مواردی که از عدم اطلاع و توجه مردم سوء استفاده کرده و سکه و مصنوعات تقلبی را به فروش می رسانند.

در همین راستا، نادر بذرافشان در اینباره، گفت: متقاضیان باید برای خرید سکه فقط به واحدهایی که جواز رسته سکه فروشی را دارند مراجعه کنند. وی افزود: همچنین باید روی سکه هولوگرام اتحادیه طلا و جواهر درج شده باشد. البته این هولوگرام باید روی سکه باشد زیرا مواردی وجود دارد که هولوگرام در کنار سکه درج شده و کلاهبرداران با بریدن دور سکه اصل و جای گذاری سکه تقلبی و پرس دوباره، به مشتریان سکه تقلبی می دهند.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر، درباره نکات مهم به هنگام خرید طلا نیز، گفت: درباره طلا هم باید در فاکتور نوع، رنگ، عیار مصنوع و کد استاندارد ذکر شود و باید کد موجود در فاکتور و کد درج شده روی طلا نیز یکسان باشد.

وی با تاکید بر اینکه سود فروشنده و میزان ارزش افزوده نیز باید در فاکتور ذکر شود، گفت: روی طلا نیز باید عیار ۷۵۰ ذکر شود و البته در شهرهایی مثل یزد و کرمان طلا ۲۰ و ۲۱ عیار هم وجود دارد.

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
،عرضه ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از 23 اردیبهشت ماه در 260 شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور آغاز شد. بر این اساس هر زائر 5 سال به بالا می‌تواند حداکثر 500 دلار از طریق یکی از شعب منتخب بانک ملی یا از طریق پیام‌رسان بله دریافت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها