جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

نشانه‌های هشدار دهنده بیماری معروف به «قاتل خاموش» را بشناسید

24 خرداد 1401
نشانه‌های هشدار دهنده بیماری معروف به «قاتل خاموش» را بشناسید

به گزارش بانک اول، دیابت نوع ۲ تهدیدی موذیانه تلقی می‌شود، زیرا علائم آن معمولاً تا زمانی که سطح آن در خون به طور مداوم افزایش نیابد ظاهر نمی‌شوند. این یک مشکل واقعی است، زیرا به طور مداوم بالا بودن سطح قند خون می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

با این حال، تغییرات ظریفی وجود دارد که برخی از آن‌ها هنگام بیدار شدن از خواب بروز می‌کند و می‌تواند نشانه دیابت نوع ۲ باشد.

دکتر رالف آبراهام مشاورحوزه دیابت و اختلالات چربی و غدد درون ریز در گفتگو با اکسپرس برخی از علائم هشدار دهنده این بیماری را توضیح می‌دهد.

آبراهام می‌گوید: خشکی دهان می‌تواند واضح‌ترین علامت باشد، اما اگر هنگام شب برای رفتن به دستشویی و ادرار کردن زیاد بیدار شده اید و احساس تشنگی دارید، مشکل چیز دیگری است.

او اضافه می‌کند که علائم ظریف دیگری نیز در ارتباط با دیابت نوع ۲ که به آن «قاتل خاموش» می‌گویند وجود دارد؛ برخی از این علائم شامل خستگی بی اندازه، خواب آلودگی، تاری دید، مشکلات جنسی، بهبود نیافتن زخم‌های جزئی، عفونت‌های قارچی و آبسه است.

 

معمولاً هنگام تشخیص بیماری توصیه می‌شود سبک زندگی خود را تغییر دهید تا سطح قند خونتان کاهش یابد؛ زیرا رژیم غذایی نقش مهمی در کنترل قند خون دارد؛ بنابراین باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید، زیرا کربوهیدرات می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون شود. باید در استفاده از کربوهیدرات‌های ساده - قند‌هایی که در بدن به سرعت تجزیه می‌شود و به سرعت سطح قند خون را افزایش می‌دهد مراقب باشید.

همچنین باید از خوردن نشاسته‌های بسیار تصفیه شده مانند نان سفید خودداری شود، زیرا معمولاً باعث افزایش سطح قند خون می‌شود.

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها