جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

چند گام آسان برای کاهش سفیدی زودرس موی سر

24 خرداد 1401
چند گام آسان برای کاهش سفیدی زودرس موی سر

به گزارش بانک اول بسیاری از افراد از شایع‌ترین مشکل نقص زیبایی که شامل سفید شدن رنگدانه‌های مو است، رنج می‌برند، عارضه ای که در این گزارش به آن می‌پردازیم، سفید شدن مو‌های سر در سنین پایین است که اغلب به دلیل عوامل ژنتیکی یا کمبود برخی ویتامین‌ها اتفاق می‌افتد.

متخصصان می‌گویند: سفید شدن مو‌ها در سنین پایین عمدتاً به دلیل عوامل ژنتیکی و عدم مصرف مواد غذایی که سلامت غده تیروئید و غده هیپوفیز را حفظ می‌کند می‌تواند، منجر به سفید شدن مو‌ها شود؛ همچنین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی میتواند، منجر به سفید شدن مو‌های سر شود. این مواد شامل پاک کننده‌های خانگی، خوشبو کننده‌های هوا، آفت کش‌ها و همچنین محصولات مو حاوی مواد شیمیایی هستند.

وضعیت روانی بر ظاهر مو تأثیر می‌گذارد. این تاثیر را می‌توانید در افرادی که در معرض استرس هستند، در سنین پایین با سفید شدن مو‌ها ببینید.

گام‌هایی برای کاهش ظاهر مو‌های سفید

برای کاهش سفیدی مو در سنین پایین می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

 رژیم غذایی

رزیم غذایی مناسب باید سرشار از آنتی اکسیدان باشد. میوه ها، سبزیجات، ماهی، روغن زیتون و چای سبز به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند.

مصرف ویتامین ها

ویتامین D، ویتامین B ۱۲ را می‌توان با استفاده از جگر گاو، عدس، بادام، مارچوبه و شکلات تلخ به عنوان منابع غنی از این ویتامین‌ها بدست آورد.

ترک سیگار

دلیل اصلی کاهش نسبت ملانین در بدن مصرف سیگار است، با توجه به اینکه سیگار رابطه مستقیمی با آسیب سلولی دارد، می‌توان با ترک یا کاهش مصرف آن گام بلندی در جهت کاهش سرعت سفیدی مو برداشت.

 دور ماندن از محصولات شیمیایی مو

شامپو، رنگ، و انواع صابون‌های شیمیایی، بهتراست، استفاده از محصولات شیمیایی مو که باعث آسیب به بافت مو می‌شوند را کاهش داد.

اخبار مرتبط
ویتامین D به بدن شما کمک می‌کند تا کلسیم غذای مصرفی را جذب کند. در واقع این یکی از مهمترین نقش‌های آن است. با این حال، اگر مصرف ویتامین D شما بیش از حد باشد، می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت شما شود
همه می‌دانیم که شکر چقدر برای ما ضرر دارد. اما اعتیاد به آن طوری است که به سختی می‌توانیم ترکش کنیم. به‌نظر می‌رسد به‌جای ترک شکر، باید جایگزین‌هایی برای آن پیدا کنیم. اما چه جایگزین‌هایی؟
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها