جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

همه چیز در مورد وام های بانک ملی

24 خرداد 1401
همه چیز در مورد وام های بانک ملی

به گزارش بانک اول بانک ملی از قدیمی‌ترین بانک‌های ایران است که بسیاری از پرداختی‌ها به کارکنان دولت و تراکنش‌های مالی به واسطه آن انجام می‌شود. این مجموعه انواع تسهیلات را به مشتریان خود در قالب عقود مختلف بانکی ارائه می‌دهد.

 

سلف

 

معامله سلف پيش خريد نقدي محصولات واحدهاي توليدي به قيمت معين است. بر اين اساس يكي از روش‌هايي كه به منظور تامين قسمتي از سرمايه در گردش واحدهاي توليدي‌ به كار گرفته مي‌شود، پيش خريد نقدي محصولات آن‌ها محسوب می‌شود.

متقاضي معامله سلف شرایطی مانند پيش فروش كالای مورد نظر، عضوی از واحد توليدي در بخش‌هاي صنعت، معدن و كشاورزي و وسایل و امکانات تولیدی کالای مورد معامله را داشته باشد. ضمنا راساً توليد كننده كالاي مورد معامله سلف باشد. ضمنا تولیدکننده اصلی کالای مورد معامله بودن، داشتن امکانات تولیدی کالای مورد معامله و انجام عملیات موضوع معامله سلف هم از دیگر شرایط این عقد قرارداد است.

قرض الحسنه

افرادی که مایل به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از بانک ملی هستند باید مقیم محل باشند و یک حساب قرض الحسنه در شعبه نزدیک مکان سکونت خود افتتاح کنند. مبلغ این وام 70 میلیون ریال است و برای خانواده شهدا و جانبازان تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند. مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 10 سال بوده و کارمزد آن هم مطابق تعرفه اعلام شده است.

اجاره به شرط تملیک

اجاره به شرط تمليك عقدي است كه در آن شرط شود مستاجر در پايان مدت اجاره در صورت عمل به شرايط مندرج در قرارداد عين مستاجره را مالك شود .در حال حاضر این تسهیلات برای خرید مطب پزشکان، دفاتر وکالت، دفترهای اسناد رسمی، مراکز آموزشی، واحدهای تولیدی و محل کارکسبه و صنوف ارائه می‌شود.

جعاله

جعاله التزام كارفرما به اداي مبلغ يا اجرت معلوم در مقابل عملي معين است. طبق قرارداد طرفي كه عمل را انجام مي دهد، عامل يا پيمانكار ناميده مي شود. تسهيلات جعاله در دو بخش اجراي طرح‌هاي مختلف و ساختماني قابل پرداخت است.

جعاله مسکن روستاها

تعریف عقد جعاله مانند مطلب قبلی است منتهی شرایطی که برای این نوع قرارداد وضع شده اندکی تفاوت دارد. طبق قانون، باید مالکیت متقاضی برحسب عرف معمول منطقه و سایر اسناد و مدارک معتبر احراز ‌شود. چنانچه مالک صغیر یا غیررشید باشد، ولی یا قیم قانونی از طرف وی استفاده از تسهیلات بانک را درخواست می‌دهد و اسناد را امضا و وجوه مربوط به تسهیلات اعطائی را دریافت می‌کند.
مالک باید ضمن ارائه تقاضای کتبی در خصوص جعاله احداث یا تکمیل ملک، هزینه‌های لازم جهت برای آن را هم تعیین کند. ضمنا متقاضی بنا بر تایید مقامات محلی باید حداقل دو سال سابقه سکونت مستمر در محل داشته باشد.

تعمیر مسکن

متقاضیان دریافت این تسهیلات از بانک ملی باید مقیم محل باشند و در محدوده شعبه مورد نظر زندگی کنند. برای گرفتن این وام لازم است افراد حساب قرض الحسنه نزد یکی از شعب داشته باشند. مبلغ وام 10 میلیون تومان است و تحت عقد جعاله به متقاضی پرداخت می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت 3 سال است و نرخ سود آن هم متناسب با تعرفه بانک در عقود تعیین خواهد شد.

طرح ویژه مسکن

افراد به منظور دریافت تسهیلات خرید مسکن و دریافت اوراق آن باید حساب سپرده گذاری خاص گواهی مسکن را مانند سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کنند. این وام بانک ملی براساس مبلغ سپرده گذاری و مدت ماندگاری در قالب سه طرح به مشتریان ارائه می‌شود. مشتری با توجه به شرایط خود امکان انتخاب یکی از این طرح‌ها و دریافت تسهیلات را دارد.

حساب‌های جاری و پذیرندگان پایانه‌های فروش

طرح تسهیلات با نرخ ترجیحی بانک ملی ایران برای حمایت از دارندگان حساب جاری و همچنین دارندگان پایانه‌های فروش متصل به حساب‌های این بانک تدارک دیده شده است
در این طرح مشتریان واجد شرایط براساس میانگین رسوب مانده حساب جاری یا میزان تراکنش‌های پایانه‌های فروش متصل به حساب‌های این بانک، می‌توانند از تسهیلات با نرخ ترجیحی استفاده کنند.

بانک کارگشایی هم یکی از مجموعه‌های وابسته به بانک ملی است که با وثیقه گذاشتن طلا در آن، امکان دریافت مبلغ مشخصی وام وجود

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها