جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه دریافت مالیات از حساب بانکی افراد در صورت عدم تفکیک حسابها

24 خرداد 1401
نحوه دریافت مالیات از حساب بانکی افراد در صورت عدم تفکیک حسابها

به گزارش بانک اول سیاوش غیبی‌پور درباره فرارهای مالیاتی اظهار کرد: استفاده از کارتخوان توسط صاحبان مشاغل و اصناف الزامی است اما در مواردی دیده می‌شود که برخی از این قشر، از کارتخوان استفاده نمی‌کنند و هزینه ارائه خدمات و کالاهای خود را از طریق حساب بانکی شخصی‌شان دریافت می‌کنند. برای پیشگیری از این موضوع، سازمان امور مالیاتی با همکاری بانک مرکزی در حال ابلاغ بخشنامه‌ای است تا اگر حساب جاری فردی در طول یکسال بیش از ۴۵ مورد تراکنش یا بستانکاری غیرمتعارف داشته باشد، مشمول بررسی مالیاتی شود. 

این کارشناس مالیاتی با بیان اینکه این اقدام از استفاده حساب‌های شخصی برای فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند، افزود: علاوه بر این، حساب‌های تجاری و شخصی قرار است تفکیک شوند که در این زمینه، به عنوان مثال بانک مرکزی یا سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند که شما پنج حساب بانکی دارید و صاحب این حساب باید اعلام کند که کدامیک از این حساب‌ها شخصی یا تجاری (حسابی که به کارتخوان متصل است) است.

او  ادامه داد: پس از این تفکیک، اگر صاحبان این حساب‌ها نسبت به تفکیک حساب‌های خود اعلام نکنند هم در صورتی که یک حساب بانکی در یکسال بیش از ۴۵ مورد تراکنش غیرمتعارف داشته باشد، مورد بررسی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا تکلیف مالیات آن مشخص شود. 

غیبی‌پور در ادامه گفت: از سوی دیگر، سازمان امور مالیاتی امکانی فراهم کرده است تا مردم بتوانند فرار مالیاتی را گزارش دهند که با اجرای مجموعه این برنامه‌ها، میزان فرار مالیاتی بسیار کم می‌شود.

ایسنا

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها