جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

وام 100 میلیونی به این افراد تعلق میگیرد

27 شهریور 1401
وام 100 میلیونی به این افراد تعلق میگیرد

به گزارش بانک اول طبق مصوبه هیئت وزیران، وام 100 میلیونی به زنان سرپرست خانوار دهک‌های اول تا پنجم درآمدی تعلق خواهد گرفت. براساس اطلاعات موجود، دریافت این تسهیلات به معرفی ضامن احتیاج ندارد. درخصوص نحوه هماهنگی و نظارت بر اجرای مصوبه مذکور، ستاد ملی زن و خانواده مسئولیت مستقیم هماهنگی، پایش و نظارت بر اقدامات همه دستگاه‌های ذی ربط را برعهده گرفته است. عوامل مربوط به پرداخت این وام باید هر 6 ماه یکبار برنامه‌ها و اقدامات خود را به دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده مخابره کنند.

 

برنامه پرداخت این وام فروردین ماه سال جاری از سوی ستاد ملی زن و خانواده تصویب و به تایید وزرای عضو ستاد رسید.

 

زنان سرپرست خانوار از چه راهی برای دریافت وام اقدام کنند؟

براساس گفته‌های نرجس خاتون اسعدی، سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی، در مجموع 247 هزار و 500 خانوار تاکنون شناسایی شده و تحت پوشش این مجموعه قرار دارند که سرپرست آن‌ها زنان هستند. همسر این زنان فوت شده یا طلاق گرفته یا اینکه در دائم اعتیاد یا زندان گرفتار شده‌اند، البته گروهی هم مفقودالاثر هستند. براساس گفته‌های اسعدی، در بعضی از این خانوارهای شناسایی شده، دختران نقش سرپرست خانوار را ایفا می‌کنند.

زنان خانواری که واجد شرایط لازم برای دریافت وام باشند، بعد از ارائه مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای می‌توانند پرونده اشتغال تشکیل داده و این تسهیلات را دریافت کنند. مجوزها و مدارک زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات مذکور از طریق کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان‌ها بررسی می‌شود.

اخبار مرتبط
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.
اگر دستگاه کارت‌خوان بانک ملی دارید، این طرح برای شما مناسب است؛ جزئیات برخی از شرایط مورد نیاز برای گرفتن وام با دستگاه کارت‌خوان بانک ملی را در پایین ببینید: افتتاح حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی با حداقل سپرده‌ی ۵۰میلیون تومانی گذشت حداقل ۶ماه از افتتاح حساب داشتن ۳ماه گردش حساب بانکی بعد از افتتاح حساب (راهنمای دریافت آنلاین گردش حساب بانک ملی)
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات