دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت وام به متقاضیان و افرادی که نیاز به درمان دارند

24 خرداد 1401
پرداخت وام به متقاضیان و افرادی که نیاز به درمان دارند

به گزارش بانک اول، سازمان اقتصاد اسلامی کشور، «عبداله فرجی» با اشاره به شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: عده‌ای از هموطنان به دلیل رکود در کسب و کار در بازپرداخت تسهیلات دریافتی مشکل دارند.

وی افزود: صندوق‌های قرض الحسنه در صورت عدم پرداخت اقساط وام‌های قبلی تا خرداد ماه سال آینده، مهلت پرداخت را تمدید کنند به این صورت که بعد از آخرین قسط وام، تاریخ قسط‌ های معوق را تعیین کنند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی اسلامی تاکید کرد که این سازمان آمادگی دارد در صورت لزوم نسبت به تقویت مالی صندوق‌های قرض‌ الحسنه اقدام کند.

همچنین بانک مرکزی نیز با هدف مساعدت به واحدهای تولیدی، مصوبه تسهیل امهال بدهی‌های غیرجاری واحدهای تولیدی و نحوه امهال بدهی‌های غیرجاری این بنگاه‌های اقتصادی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

براساس این مصوبه موسسه اعتباری موظف است بنا به درخواست مشتری و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود، مطالبات از واحدهای تولیدی را که تمام یا بخشی از آن غیرجاری شده است، برای یک‌بار و حداکثر به مدت پنج  سال، با اخذ میزان 7.5 درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس 5 ماهه امهال کند.

براساس آخرین آمار که امروز منتشر شد، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به 3 هزار و 513 نفر و فوت ناشی از آن به 107 نفر رسید و همچنین 739 نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

591 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا از روز گذشته تاکنون در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید 19 تا امروز به 3 هزار و 513 نفر رسیده است./ایرنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها