پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات پرداخت وام ۲میلیون تومانی به کارگران ساختمانی

24 خرداد 1401
جزئیات پرداخت وام ۲میلیون تومانی به کارگران ساختمانی

به گزارش بانک اول علی اصلانی درباره اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه بیکاری برای حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا گفت: یکی از مصوبات اخیر نشست اقتصادی ستاد مقابله با کرونا پرداخت ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت بیمه بیکاری به تمام مشاغل و صنوف بود. طبق قانون، مقرری بیمه بیکاری به کسانی تعلق می گیرد که حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند ولی در شرایط حاضر این محدودیت برداشته شده است.

وی ادامه داد: کارگری که سه تا چهار ماه سابقه کار داشته و به دلیل کرونا کارش را از دست داده باشد هم می تواند درخواست بیمه بیکاری بدهد و از منابع تخصیص داده شده استفاده کند. این اعتبار در اختیار سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه بیکاری قرار می گیرد و به کارگران آسیب دیده از کرونا داده می شود.

اصلانی از ثبت نام ۷۰ هزار نفر در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از طریق این سامانه که به تامین اجتماعی متصل است، کارگران آسیب دیده و متقاضی بیمه بیکاری شناسایی و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می شوند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار همچنین به تصمیم وزارت کار برای حمایت از کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: در ستادی که به این منظور در وزارت کار شکل گرفته مقرر شد ;i کارگران ساختمانی هم که به نوعی تحت تاثیر کرونا شغل خود را از دست داده و از کار بیکار شده اند، حمایت شوند.

وی افزود: بخش اعظمی از کارگران ساختمانی نقاش هستند و به دلیل کرونا از اسفند ماه بیکار شدند که در ستاد وزارت کار پیشنهاد شد به هر کارگر ساختمانی که از طریق انجمن های صنفی شناسایی و به تامین اجتماعی معرفی شوند، مبلغ دو میلیون تومان وام با بهره پایین اختصاص یابد.

 اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع به صندوق بیمه بیکاری جهت حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا یکی از مصوبات اخیر ستاد مقابله با کرونا در دولت بود./ایسنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها