یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

کارت سوخت کدام خودروها باطل می شود؟

24 خرداد 1401
کارت سوخت کدام خودروها باطل می شود؟

به گزارش بانک اول، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: براساس آیین‌نامه هیئت دولت، کارت سوخت خودرو‌های دارای شرایط فرسودگی ابطال می‌شود.

 او ادامه داد: به طور کلی براساس آیین‌نامه هیئت دولت خودرو‌های سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی با عمر ۱۰ سال، مینی‌بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۱۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسائل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.

 

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور اضافه کرد: همچنین خودروهای فرسوده ای که از سمت ناجا تائید نشوند هم مشمول دریافت کارت سوخت نیستند و در حال حاضر این تصمیم عدم صدور کارت سوخت به خودروهای فرسوده که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در جریان است، تمام وسائل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند، امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.

کاهی همچنین در خصوص مالکان موتورسیکلت ‌ها با سن بالای ۱۰ سال و خودرو‌هایی با سن بالای ۲۵ سال، گفت: طبق قانون به این وسایل نقلیه به علت فرسودگی، سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد؛ در صورتی که در این زمینه نیز، تصمیم جدیدی اتخاذ شود، ما مجری قانون هستیم و هرنوع تصمیم جدید را اطلاع رسانی می کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
هاشم کلپوسی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باز چه خوابی برا جیب مردم دیدید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها