یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

شرط بخشودگی جرایم مالیاتی چیست؟

24 خرداد 1401
شرط بخشودگی جرایم مالیاتی چیست؟

به گزارش بانک اول، امیدعلی پارسا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خرم آباد افزود: فرار مالیاتی یک عمل مجرمانه غیرقانونی و خط قرمز ما است که با هیچ بهانه ای قابل پذیرش نیست.

🔺رئیس سازمان مالیاتی از بخشودگی ۹۰ درصدی جرائم با پرداخت مالیات تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: امسال تا پایان تیرماه فرصت دادیم که اگر اصل بدهی و جرائم پرداخت شود، ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای غیر‌تولید بخشودگی خواهیم داشت

وی ادامه داد: امسال بخشنامه مقابله با معاملات صوری و غیر واقعی از طریق شرکت های کاغذی ابلاغ شده است که با اقدام به موقع استان‌ها خیلی زود با این نوع فرار مالیاتی نیز برخورد می شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با راه اندازی و استقرار نظام هوشمند مالیاتی در کشور بخش عمده ای از فرار مالیاتی کشف و حذف شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی نیز تصریح کرد: چنانچه اصل جریمه پرداخت شود ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد بخش غیرتولید مشمول بخشودگی می شود و پس از آن به ازای هر ماه ۲ درصد از میزان بخشودگی کم خواهد شد.

پارسا هوشمندسازی را اصلی ترین کار سازمان امور مالیاتی دانست و ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی برای مشاغل تا پایان مرداد و شرکت‌ها تا پایان شهریور است.

وی تاکید کرد: واحدها و افراد آسیب دیده از کرونا مورد حمایت و توجه ویژه هستند و در این راستا دو ماهه نخست امسال روند وصول با تمرکز بر سطوح درآمدی بالاتر بوده است./ایرنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها