یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا وقت آن رسیده که از پناهگاه طلا دست کشیده و به بورس برویم؟

24 خرداد 1401
آیا وقت آن رسیده که از پناهگاه طلا دست کشیده و به بورس برویم؟

آیا وقت آن رسیده که از پناهگاه طلا دست کشیده و به بورس برویم؟

 

به گزارش بانک اول قیمت طلا در یک نگاه کلی از ابتدای هفته دارای یک شیب کاهشی ملایم می باشد چرا که بازار سهام به شکل فزاینده ای رو به رشد است.

همراه با کاهش احساس نیاز سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در یک پناه گاه امن مانند طلا برای حفظ سرمایه شان و افزایش ریسک پذیری بین آنان بازار سهام مانند ماشین های مسابقه ای به سرعت رو به رشد می باشد.

اکثر شاخص های بازار سهام از ابتدای هفته صعود کردند و دلیل آن را می توان احساسات ناشی از بهبود اقتصاد جهانی دانست. البته بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند که دلیل این افزایش سهام تزریق پول از طریق بانک مرکزی به این بازار است که در انتها باعث تورم شده و شاخص ها را در هم خواهد شکست. به علاوه آن ها معتقدند که موج دوم بیماری کوید-19 باعث عقب گرد دوباره اقتصاد آمریکا و جهان خواهد شد.

در حال حاضر قیمت کالا ها برای مصرف کنندگان در ححوزه یورو نسبت به سال گذشته رشد کرده است که می تواند نشانگر تورم در ماه های آینده باشد که با رشد قیمت طلا همراه خواهد بود. با وجود این این را نیز باید در نظر گرفت که لزما پس یک رکود اقتصادی و تزریق پول تورم به وجود نمی آید. طبق گزارش منتشر شده توسط وال استریت ژورنال در سال 2008 پس از بحران مالی وال استریت با وجود تزریق بسیار پول به بازار توسط بانک مرکزی یک تورم مشکل ساز ایجاد نشده است. البته در پایان این گزارش این نکته نیز ذکر شده است که شرایط اکنون با آن زمان متفاوت است و ممکن است بازار ها دچار تورم بشوند.

با تمام این ها هنوز بازار طلا به شکل تقریبی دارای مزیت فنی نسبت به دیگر بازار ها می باشد که در نتیجه می توان پیش بینی کرد که طلا به زیر قیمت 1700 دلار نخواهد آمد و حتی ممکن است در بلند مدت افزایش نیز داشته باشد.

اخبار مرتبط
با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز 60 هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال 50 هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز وارد کانال 3.3 میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال 40 میلیون تومان شده است
بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
مجموع تعداد مهاجران افغانی در سال جاری بیشتر هم شده و حدود ۹ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها از این افزایش بی‌رویه، استفاده از منابع کشور در شرایط بحرانی اقتصاد است. در این اینفوگرافی بررسی می کنیم که هر ایرانی در سال، چقدر از جیب برای تامین معیشت مهاجران خرج می‌کند.
مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها