یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

انتقال کرونا از طریق هوا قطعی شد

24 خرداد 1401
انتقال کرونا از طریق هوا قطعی شد

به گزارش بانک اول،  دکتر سید پوریا شجاعی در خصوص احتمال انتقال ویروس کووید-۱۹ از طریق هوا، اظهار کرد: در اوایل شیوع این بیماری نوظهور، نتایج تحقیقات بر انتشار ویروس توسط قطرات آب به صورت معلق در هوا استوار بود، اما اخیرا عقیده بالغ بر ۲۰۰ نفر از دانشمندان نشان از امکان انتقال بیماری توسط ذرات هوا دارد.

وی ادامه داد: طبق نظریه اول، امکان سرایت توسط ذرات محبوس در قطرات آب پس از خروج از دهان بیمار به دنبال سرفه یا عطسه، بیش از فاصله دو متری به حداقل می‌رسید و به علت داشتن وزن، فرود می‌آمد. اما فرضیه جدید انتقال ویروس از طریق ذرات هوا، حضور در فضاهای بسته بدون تهویه را خطرناک‌تر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه یافته‌های اخیر نباید در مردم ایجاد استرس کند، گفت: در صورتیکه این فرضیه به طور کامل اثبات شود، همچنان با ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی می‌توان از انتقال بیماری جلوگیری کرد.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در همه مکان‌های عمومی، به مردم توصیه کرد در فضاهای بسته حداقل توقف را داشته باشند./ایسنا

اخبار مرتبط
افتالموپاتی مرتبط با اختلالات تیروئید وضعیتی است که به ندرت در مورد آن صحبت می‌شود. اربیت ها از دیواره‌های استخوانی تشکیل شده‌اند که قادر به تغییر شکل نیستند. با افزایش محتویات اربیت، همه چیز در آن (از جمله کره چشم) به جلو حرکت می‌کند. تیروئید چشمی می‌تواند در برخی از اشکال پرکاری تیروئید (بیماری Basedow)، در برخی از اشکال کم کاری تیروئید (تیروئیدیت هاشیموتو) و حتی در غیاب مشکلات تیروئید رخ دهد.
بر اساس یک مطالعه، حتی اگر ژنتیک شما را در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دهد، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا به طور قابل توجهی با آن مبارزه کنید.
نوروبیون نباید در بیماران حساس به هیچ یک از مواد فعال یا مواد کمکی این محصول استفاده شود. پس در این حال همیشه با پزشک یا داروساز خود که در مورد وضعیت بیماران اطلاعات بهتری دارد مشورت کنید.
قلبی که در شرایط عالی قرار دارد، برای یک زندگی طولانی و سالم اندامی حیاتی محسوب می‌شود. با‌این‌وجود، برای داشتن قلبی سالم چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ در ادامه به هفت نکته خواهیم پرداخت:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها